Parkirajte vaš auto, potegnite ručnu kočnicu i provjerite zaštitne gumice na sponama i jabučicama vilice.


Da ne ispadne da su izmislili neki novi dio na automobilu, recimo odmah da se radi o "trapu", kako obično nazivamo skup ele­menata na kojima počiva karoserija i koji nam omo­gućuju udobnu vožnju, te mogućnost okretanja vo­la­na. To je prednji trap. Da­kako da postoji i zadnji, ali kako on nema toliko sastavnih dijelova i nije toliko podložan kvarovima, ovaj put ćemo ga zaobići.

Jedan jednostavan, a po­uzdan ovjes se sastoji od vi­lice, amortizera, opruge i spo­ne, sve puta dva. Tu je još upravljački mehanizam, stabilizaciona poluga i to je to. Vilice mogu biti vezane direktno na karoseriju ili na "most", koji ujedno služi za učvršćenje motora i mjenja­ča. Ono što nas kod ovjesa muči su razna škripanja i lu­panja. 

Ako imate starije vozilo, jer se nikako ne mo­žete rastati od njega, ne zbog lju­bavi, nego zato jer "ne­mate vremena", sigurno ste bili u situaciji da vam kida živce neko škripanje koje se po­nekad čuje, a ponekad ne. I što je najvažnije uvijek kad ste posjetili mehaničara, škri­­panja nije bilo. Bitno je razlučiti da li je to škripanje mekšeg karaktera (kao kad škripi krevet u neko doba noći) ili je više metalno.

Ukoliko škripi mekano,. par­kirajte vaš auto, pote­gnite ručnu kočnicu i pro­vjerite zaštitne gumice na sponama i jabučicama vilice. Ako su oštećene, sigurno je da su voda, prašina i sitni pijesak učinili svoje na ja­bučicama i isprali mast s trajno podmazane jabučice. Ne samo da je mast isprana, nego sada sitni pijesak troši plastičnu posteljicu zgloba kao brusni papir. Ako je takva situacija, a k tome micanjem kotača ustanovite da je jabučica dobila pove­ćan zazor, čekanja nema. Treba odmah zamijeniti is­trošeno. Kod nekih auto­mobila, čekanje na zamjenu može čak prouzročiti iska­kanje jabučice iz zgloba, pa onda cijeli kotač iskoči iz svog položaja, i tada upravljanja više nema. Dogodi li se to sa trideset na sat, samo ćete se malo prestrašiti, a auto će ostati na sred ceste nepokretan. No ako se to dogodi u velikoj brzini, a gla­va ostane na ramenu, u troškove popravka ukalkulirajte i misu na Trsatu. Si­gurno je da se takvi kvarovi mogu izbjeći redovitim servisiranjem i pregledom automobila, no osim kla­sičnih zamjena ulja i svjećica danas se, opet zbog "nedo­statka vremena" auti manje servisiraju.
 
Ako se tako nastavi, me­haničari će početi stavljati zube na policu, jer se stari auti ne održavaju, a na no­vima se nema što raditi. Sreća je da ipak auto mora jednom godišnje na tehnič­ki, pa se tamo ustanove tak­ve greške, i nema pečata u knjižicu dok se kvar ne ot­kloni. Ako ste imali sreće pa ste prilikom kontrole usta­novili da su zaštitne gumice na jabučicama cijele, a da ne postoji zazor, moći ćete jednostavno i jeftino riješiti škripanje. Uputite se u apo­teku i pričekajte kad nikog nema, pa si kupite injekciju. Možda će vas apotekarka sažaljivo pogledati, ali joj odmah kažite da to nije za ono. Uvucite u špricu malo ulja za kočnice, jer je ono najrjeđe i ubodite zaštitnu gumicu jabučice. Mijenjajte položaje špricanja tako da se ulje rasporedi duž cijele površine. Zaljuljajte auto da jabučica pokupi ulje u svim položajima. Ako vam i na­kon ljuljanja vozilo i dalje škripi, vjerojatno će se nakon par kilometara vožnje stanje normalizirati. Kad se pohvalite supruzi kako ste to uspješno izveli, sigurno će i ona tražiti normalizaciju.