11.05.2014.
Škripi ovjes
Da ne ispadne da su izmislili neki novi dio na automobilu, recimo odmah da se radi o "trapu", kako obično nazivamo skup elemenata na kojima počiva karoserija i koji nam omogućuju udobnu vožnju, te mogućnost okretanja volana. To je prednji trap. Dakako da postoji i zadnji, ali kako on nema toliko sastavnih dijelova i nije toliko podložan kvarovima, ovaj put ćemo ga zaobići.
Jedan jednostavan, a pouzdan ovjes se sastoji od vilice, amortizera, opruge i spone, sve puta dva. Tu je još upravljački mehanizam, stabilizaciona poluga i to je to. Vilice mogu biti vezane direktno na karoseriju ili na "most", koji ujedno služi za učvršćenje motora i mjenjača. Ono što nas kod ovjesa muči su razna škripanja i lupanja.
Ako imate starije vozilo, jer se nikako ne možete rastati od njega, ne zbog ljubavi, nego zato jer "nemate vremena", sigurno ste bili u situaciji da vam kida živce neko škripanje koje se ponekad čuje, a ponekad ne. I što je najvažnije uvijek kad ste posjetili mehaničara, škripanja nije bilo. Bitno je razlučiti da li je to škripanje mekšeg karaktera (kao kad škripi krevet u neko doba noći) ili je više metalno.
Ukoliko škripi mekano,. parkirajte vaš auto, potegnite ručnu kočnicu i provjerite zaštitne gumice na sponama i jabučicama vilice. Ako su oštećene, sigurno je da su voda, prašina i sitni pijesak učinili svoje na jabučicama i isprali mast s trajno podmazane jabučice. Ne samo da je mast isprana, nego sada sitni pijesak troši plastičnu posteljicu zgloba kao brusni papir. Ako je takva situacija, a k tome micanjem kotača ustanovite da je jabučica dobila povećan zazor, čekanja nema. Treba odmah zamijeniti istrošeno. Kod nekih automobila, čekanje na zamjenu može čak prouzročiti iskakanje jabučice iz zgloba, pa onda cijeli kotač iskoči iz svog položaja, i tada upravljanja više nema. Dogodi li se to sa trideset na sat, samo ćete se malo prestrašiti, a auto će ostati na sred ceste nepokretan. No ako se to dogodi u velikoj brzini, a glava ostane na ramenu, u troškove popravka ukalkulirajte i misu na Trsatu. Sigurno je da se takvi kvarovi mogu izbjeći redovitim servisiranjem i pregledom automobila, no osim klasičnih zamjena ulja i svjećica danas se, opet zbog "nedostatka vremena" auti manje servisiraju.
Ako se tako nastavi, mehaničari će početi stavljati zube na policu, jer se stari auti ne održavaju, a na novima se nema što raditi. Sreća je da ipak auto mora jednom godišnje na tehnički, pa se tamo ustanove takve greške, i nema pečata u knjižicu dok se kvar ne otkloni. Ako ste imali sreće pa ste prilikom kontrole ustanovili da su zaštitne gumice na jabučicama cijele, a da ne postoji zazor, moći ćete jednostavno i jeftino riješiti škripanje. Uputite se u apoteku i pričekajte kad nikog nema, pa si kupite injekciju. Možda će vas apotekarka sažaljivo pogledati, ali joj odmah kažite da to nije za ono. Uvucite u špricu malo ulja za kočnice, jer je ono najrjeđe i ubodite zaštitnu gumicu jabučice. Mijenjajte položaje špricanja tako da se ulje rasporedi duž cijele površine. Zaljuljajte auto da jabučica pokupi ulje u svim položajima. Ako vam i nakon ljuljanja vozilo i dalje škripi, vjerojatno će se nakon par kilometara vožnje stanje normalizirati. Kad se pohvalite supruzi kako ste to uspješno izveli, sigurno će i ona tražiti normalizaciju.
Izdvojeni članci
Dragi Vi
Postoji li izbor?
Malo tko je zadovoljan putovima koji se nude. Ali biraju. Jer stajati ne mogu. Ploviti se mora. Živjeti ne. Hrana treba stići u želudac gladne zvijeri
Auto
Led na cesti
Osim pijeska i stare deke koja se može staviti pod kotače, pomaže i okolna publika koja se u pravilu nađe oko auta i pametuje što bi trebalo učiniti
Auto
Vožnja po buri
Ako reful bure naleti baš tada kada se auto, u svom ljuljanju gore - dolje, nalazi u gornjem položaju, puno je veća vjerojatnost da ćete biti “izbačeni” iz pravca vožnje