Zašto plavuša puca u motor kad joj auto počne slabije vući? Da se konji ne muče! Ovaj vic inspiriran je kaubojskim filmovima Johna Wayna kad on ubije konja koji je ranjen, a zna da mu nema više spasa. Pa da se životinja više ne muči, prikrati joj muke. Šuška se da i Vlada priprema neko oružje protiv vozača. Ono se zove povećane trošarine. Još jedan napad na osiromašeni puk i prosječnu starost automobila u Hrvata. A treći siječnja? Prema nekim saznanjima, trošarine bi se uvele čak i za najnižu klasu vozila. Naravno da će to, eventualno povećanje imati odraza i na cijene polovnih automobila, a gdje smo onda. S prosječnom starosti od dvanaest godina, nažalost, bez obzira na Zagrebački summit, što se samohoda tiče, ostajemo tamo gdje smo bili. Automobili će teže umirati, ali će biti sve više živih mrtvaca koji će se kretati našim cestama. A u kakvom stanju može biti takav automobil, obzirom na naše (ne)mogućnosti kvalitetnog održavanja, lako je zaključiti. Iako se kod nas tehnički pregledi vrše svake godine i sve su zahtjevniji, u vremenu do sljedećeg tehničkog tako star auto može jako propasti i oslabiti mu sigurnosne komponente, ali se on i dalje nesmetano kreće po cesti, jer su papiri još uvijek u redu. Kao i čovjek i automobil ima životni ciklus: rađanje, život, starost i smrt. Vlasnik može utjecati samo na ovo zadnje. Većina čini grešku pa prvu godinu, dvije posvećuje i previše pažnje svom autu i posjećuje mehaničara za svaku sitnicu, a kad ostari i kad mu je potrebno najviše pažnje održavanje se svodi na ono najosnovnije kao zamjenu ulja i svjećica. Prema evropskim istraživanjima prosječan vozač naših platežnih sposobnosti najviše brine za kočnice, gume, svjetla, dok manje od petine ispitanih smatraju da je upravljački mehanizam najvažniji kad je u pitanju sigurnost. Možda bi smrt automobila mogli podijeliti na dva načina: kad on umre za svog vlasnika, tj. kad ga proda i kad vozilo zbog posljedica prometne nezgode ili cjelokupne potrošenosti nije više isplativo popravljati. U prvom slučaju, riješiti se starog auta zbog kupnje novoga, normalna je stvar. Ali nisu rijetki slučajevi kad se auto češće kvari, pa vlasnik, iznerviran od stalnih problema, jednostavno kaže "riješit ću se ja tebe". Naravno da je prilikom prodaje novom vlasniku taj auto najbolji na svijetu, mada prodavaocu nije ugodno poslije sresti kupca koji mu se žali da ga auto stalno zeza. Ali nije rijetkost i da mu kaže kako je auto savršen, našto se bivši vlasnik zamisli, pa se pita - tko mu je bio grobar on ili njegov mehaničar? Fizička smrt tj. stvarni kraj postojanja automobila nastupa kad je autu preko deset ljeta, a pojavi se ozbiljniji kvar za čiji popravak nema dovoljno novaca. On stoji parkiran sa strane, ispuste se gume, ako je na otvorenome djeca počnu skakati po njemu i tu je kraj. Da može vrištao bi od tuge i bola. Slijedi oglas u Burzi za prodaju u dijelovima, jer se tako ipak nešto može dobiti, ali ako je rjeđi model, zainteresiranih, obično i nema. I mada se još može upaliti motor, odvoz na autootpad stajat će više od njegove vrijednosti. Tu se nešto poskida, a onda slijedi Metis ili kako smo ga nekad nazivali Staro železo, gdje moćni stroj vaš auto pretvara u kocku čije stranice nisu veće od metra. U zapadnim zemljama gdje je ekologija na visini proizvođači dijelova automobila vrše otkup pojedinih materijala za novu proizvodnju, pa tako možemo govoriti o reinkarnaciji, tj. O ponovnom rođenju nakon smrti, ali u drugom obliku. Možda je dio vašeg plastičnog branika na Golfu bio branik nekog rasnog Mercedesa. No, neka vas to previše ne opterećuje. Radije mislite kako ćete pomoći sebi i svom automobilu da ostane čim ispravniji. Zbog vas i zbog drugih. Do trošarina!