23.08.2015.
Štedite gorivo
Sva štednja ovisi o održavanju i ispravnosti vašeg vozila i vašem načinu vožnje. Nemojte ići preduboko, pa tražiti tvorničke podatke o deklariranoj potrošnji u prospektu vašeg ljubimca, pa se nadati istim vrijednostima. Osim što su one dobivene u idealnim uvjetima, vaš au to ima neku godinicu.
Bez obzira na to, stručnjaci kažu da se u prosjeku skoro trećina goriva “baci” u zrak nepotrebno, zbog neispravnog i nepodešenog motora ili loše vožnje. Pa, počnimo štedjeti:
Danas se motori više ne moraju zagrijavati na mjestu i turirati da bi se normalno moglo krenuti. Automatski ili ručni čok su predviđeni da se već poslije desetak sekundi vozilom krene s mjesta. Ulja su danas takve kvalitete da već s prvim okretajima motora dospiju u sva mjesta koja treba podmazati. Kad krenete, a ispred vas je kolona koja stoji i ne miče se, ugasite motor. I time uzalud ne trošite, i ne zagađujete okolinu. Smatra se da je svako stajanje duže od trideset sekundi prilika za gašenje.
Posebna priča su mladi vozači, za čiji rast adrenalina ne treba veliki razlog. Stajanjem na semaforu uz neki auto i vozača, za koga se smatra da bi htio pokazati kako on može prvi krenuti paljenjem zelenog svjetla,desna noga učestalim pritiskanjem pedale gasa, ili kako mi to zovemo “turiranjem”, hvata visoke okretaje motora, kako bi auto čim bolje potegnuo. Ako uz to još zaškripe gume, nikad većeg veselja! No, tu je bespotrebno potrošeno goriva, koje bi bilo dostatno do drugog semafora, a guma do Opatije i nazad. Oni koji se vole nabijati na zadnji kraj auta ispred sebe, ne troše samo gorivo kod stalnog naglog ubrzanja, nego i kočnice koje se onda pojačano troše kod naglog zaustavljanja, kad su branici već blizu. Držanjem pravilnog razmaka, ostvarujete smirenu vožnju i štedite gorivo i živce.
Nije dobro prilikom ubrzanja mijenjati stupnjeve prijenosa na visokim okretajima, da se motor raspada, ali ni na premalim. I jedna i druga varijanta podiže potrošnju. Jako bi se začudili da imate instrument trenutačne potrošnje goriva. U takvim momentima, naravno samo na sekundu, on pokaže potrošnju i do trideset litara. Čim se promijeni režim vožnje, potrošnja se vraća na normalu. Podaci pokazuju da svakih deset kilometara na sat brže vožnje, iznad putne brzine koja paše vašem automobilu, on popije i do litre goriva više. Isto na potrošnju utiče i opterećenje. Svakih sto kila više, u prosjeku, pola litre veće potrošnje.
To su sve okrugle i orijentacione vrijednosti i mogu se kretati na više ili manje, no činjenica je da vam izvlače novac iz novčanika. Ako imate paktreger, pa teret rasporedite neravnomjerno, a čeka vas dug put, pogoršanom aerodinamikom kompletnog vozila, bacit ćete puno goriva. Za probijanje automobila kroz zrak, potrebno je puno energije i goriva, a ako je njegovo probijanje poremećeno neravnim površinama, s povećanjem brzine, naglo raste potrošnja. Uz tu činjenicu, navedimo da osim što čestim preticanjem automobila ispred sebe trošite, vožnjom iza njega, kad on probija zrak ispred sebe djelomično i za vas, štedite!
Redovito kontrolirajte tlak u gumama, jer se ispražnjenim povećava trenje na asfaltu, pa je potrebna veća snaga da se auto kotrlja, a s time raste i potrošnja.
Izdvojeni članci
Sezonska kuhinja
Preokrenuti bezglutenski tart od kupusa i mrkve
Evo kako možete pripremiti jednostavan zdravi tart koji je prikladan i za one osjetljive na gluten
Sezonska kuhinja
Brownie od rogača
Rogač (Ceratonia siliqua, L.) je zimzelena voćka iz porodice mahunarki koja raste kao samoniklo stablo, a potječe iz Sirije i Palestine. Ime mu dolazi od grčke riječi keras, što znači rog (zbog oblika mahune)
Sezonska kuhinja
Kuglof od jabuka i bundeve
Od ove dvije kraljice jeseni napravite sočni kuglof koji odlično paše uz ovo promjenjivo vrijeme vani