Podaci pokazuju da svakih deset kilometara na sat brže vožnje, iznad putne brzine koja paše vašem automobilu, on popije i do litre goriva više

Sva štednja ovisi o održavanju i ispravnosti vašeg vozila i vašem načinu vožnje. Nemojte ići preduboko, pa tražiti tvor­ničke podatke o deklariranoj po­trošnji u prospektu vašeg ljubimca, pa se nadati istim vrijednostima. Osim što su one dobi­vene u idealnim uvjetima, vaš au­ to ima neku godinicu. 

Bez obzira na to, stručnjaci kažu da se u prosjeku skoro tre­ćina goriva “baci” u zrak ne­potrebno, zbog neispravnog i ne­podešenog motora ili loše vo­žnje. Pa, počnimo štedjeti: 

Danas se motori više ne moraju zagrijavati na mjestu i turirati da bi se normalno mo­glo krenuti. Automatski ili ručni čok su predviđeni da se već poslije desetak sekundi vozilom krene s mjesta. Ulja su danas takve kvalitete da već s prvim okretajima motora do­spiju u sva mjesta koja treba po­dmazati. Kad krenete, a ispred vas je kolona koja stoji i ne miče se, ugasite motor. I time uzalud ne trošite, i ne zagađujete oko­linu. Smatra se da je svako stajanje duže od trideset sekundi  prilika za gašenje.

Posebna priča su mladi vozači, za čiji rast adrenalina ne treba veliki razlog. Stajanjem na semaforu uz neki auto i vozača, za koga se smatra da bi htio pokazati kako on može prvi krenuti paljenjem zelenog svjetla,desna noga učestalim pritiskanjem pedale gasa, ili kako mi to zovemo “turiranjem”, hvata visoke okretaje motora, kako bi auto čim bolje potegnuo. Ako uz to još zaškripe gume, nikad većeg veselja! No, tu je bespotrebno potrošeno goriva, koje bi bilo dostatno do drugog semafora, a guma do Opatije i nazad. Oni koji se vole nabijati na zadnji kraj auta ispred sebe, ne troše samo gorivo kod stalnog naglog ubrzanja, nego i kočnice koje se onda pojačano troše kod naglog zaustavljanja, kad su branici već bli­zu. Drža­njem pravilnog razmaka, ostvarujete smirenu vožnju i štedite gorivo i živce. 

Nije dobro prilikom ubrzanja mijenjati stupnjeve prijenosa na visokim okretajima, da se motor raspada, ali ni na premalim. I jedna i druga varijanta podiže potrošnju. Jako bi se začudili da imate instrument trenutačne potrošnje goriva. U takvim momentima, naravno samo na sekundu, on pokaže potrošnju i do trideset litara. Čim se promijeni režim vožnje, potrošnja se vraća na normalu. Podaci pokazuju da svakih de­set kilometara na sat brže vožnje, iznad putne brzine koja paše vašem automobilu, on popije i do litre goriva više. Isto na po­trošnju utiče i opterećenje. Svakih sto kila više, u prosjeku, pola litre veće potrošnje.

To su sve okrugle i orijentacione vrijednosti i mogu se kretati na više ili manje, no činje­nica je da vam izvlače novac iz novčanika. Ako imate paktreger, pa teret rasporedite neravnomjerno, a čeka vas dug put, pogoršanom aerodinamikom kompletnog vozila, bacit ćete pu­no goriva. Za probijanje automobila kroz zrak, potrebno je puno energije i goriva, a ako je njegovo probijanje poremećeno ne­ravnim površinama, s pove­ća­njem brzine, naglo raste potrošnja. Uz tu činjenicu, na­vedimo da osim što čestim preticanjem automobila ispred sebe trošite, vožnjom iza njega, kad on probija zrak ispred sebe djelomično i za vas, štedite! 
 
Redovito kontrolirajte tlak u gumama, jer se ispražnjenim po­većava trenje na asfaltu, pa je potrebna veća snaga da se auto kotrlja, a s time raste i potrošnja.