Ukoliko ste ugostitelj koji tvrdi da mu je strategija imati najbolji restoran u Rijeci, bojim se da je nemate. Pomiješali ste strategiju sa dijelom vizije (dugoročni cilj tvrtke), a uz to ste nepotrebno izgubili dio zarade. Strategija, grčki strategos, umijeće je generala-ratnika koji je odgovoran za mnoge jedinice i mnoge bitke. Potrebno mu je, kao i Vama, sveukupno sagledavanje situacije. "General" u današnjem načinu poslovanja ste Vi. Iz iskustva znate da nije dovoljno voditi brigu samo o prodaji kako bi ostvarili dobit. Brinete i o nabavi, naplati, procesu proizvodnje tj. nastojite obuhvatiti sve segmente Vaše tvrtke. Strategija Vam govori na koji ćete način doći do cilja, što sve trebate učiniti, o ćemu sve treba voditi računa, kako biste ostvarili viziju i imali (u našem slučaju) najbolji restoran u Rijeci. Ne treba miješati određivanje cijena, veličinu kapaciteta, informacijski sustav tvrtke i sl. sa strategijom. Sve navedeno podupire strategiju. Strategija je način kako ostvariti željene rezultate poslovanja, a sastoji se od međusobno ovisnih dijelova: l Područja djelovanja l Gdje će tvrtka biti aktivna? l Sredstvo ulaska na područje djelovanja l Kako će tvrtka tamo doći tamo gdje želi biti aktivna? l Faktori različitosti (diferencijacija) l S čime se tvrtka dokazati, probiti na tržištu? l Odrđivanje brzine kretanja l Kojom brzinom i pravcem će se tvrtka kretati na tržištu? l Ekonomska logika - kako će tvrtka postići prihode? Da bi strategija bila uspješna nije dovoljno samo uzeti u obzir njene spomenute dijelove i staviti ih na papir. Situaciju je potrebno sagledati iz šire perspektive tj. sagledati situaciju u industriji u kojoj se nalazimo ili želimo biti, analizu kupaca, trendova na tržištu, makroekonomske okoline, konkurencije kao i procjenu (realnu!) prednosti i nedostataka vlastite tvrtke. S obzirom na današnje brze promjene u okruženju u kojem poslujemo, nekadašnje određivanje strategije za period od 5-10 god. svodi se na 2-3 god., pri čemu nema garancije da se i u međuvremenu neće morati modificirati. Na primjer, pripremate ribu u svom restoranu na poseban način, a odjednom dobavljač ključnog sastojka propadne. Morate se prilagoditi novonastaloj situaciji i naći novog dobavljača ili prilagoditi način spremanja s novim ključnim sastojkom. Stoga je dobro imati nekoliko mogućnosti u rezervi (u našem slučaju novog dobavljača ili prilagođeni recept). Strategija se ne svodi se na predviđanje budućnosti, već na temeljitu procjenu sadasnjošti, projekciju onoga što bi moglo biti te na donošenje najboljeg pravca kretanja tvrtke -danas.