Sijalice traju zavisno od njihove kvalitete, pravilnog učvršćenja i dobrih spojeva.


Dan se je puno smanjio, sunce kasnije izlazi, još malo pa će se i sat pomaknuti. Sve to znači da će nam svjetla na au­tomobilu trebati duže i češće nego u ljetnom periodu.

Kao što svijeća treba šibicu da je upali, tako sijalica na au­tomobilu mora imati stalni izvor napajanja koji dolazi iz akumulatora. Cijela instalacija radi na 12 volti, pa su tolike i vrijednosti sijalica. 
 
Zašto sijalica ne gori? Sva­kako da zbog jedne pregorene nećemo okriviti akumulator, jer bi onda cijeli auto bio u mra­ku. Osnovna greška je pregaranje niti sijalice, isto kako se to događa kod kućne. Sijalice traju zavisno od njihove kvali­tete, pravilnog učvršćenja i do­brih spojeva. Sijalica čiji je me­talni dio zahvatila korozija neće gorjeti, jer ili neće propuštati struju ili neće imati dovolj­nu masu. Ponekad je dosta ma­lo udariti po faru, pa da opet prosvijetli. No nemojte pretje­rivati, jer bi mogli razbiti staklo fara ili puknuti plastične dr­žače. To se obično dogodi kad nas zaustavi policajac i upozori da jedno svjetlo ne radi. Ma kako ne radi kad je malo prije gorjelo, sigurni je odgo­vor vo­zača, koji to pokušava dokazati lupanjem po faru, kako bi iz­bje­gao globu. Neka­da koristi, a nekad se dogodi prije navedeno. 

Stalno pregaranje iste sija­lice, naročito ako za zamjenu koristimo različite marke, znak je nekog labavog spoja koji je dodatno grije, pa onako pregrijana u faru ne može više iz­držati i umire. Interesantna je činjenica da kod nekih marki auta nove proizvodnje, sijalice vrlo često izgaraju, a serviseri nemaju neko logično objašnje­nje. Iako na njima pišu zvučne marke proizvođača, činjenica da ih se vrlo malo proizvodi u matičnim zemljama od kuda su rodom i gdje ih je krasila kvaliteta i trajnost. Danas je proizvodnja uglavnom prese­ljena u bliske i dalje istočne zemlje s jeftinom radnom sna­gom i lošijim materijalima, pa tu treba tražiti razloge manje kvalitete. Nije isto kad pregori glavna sijalica fara na starome Golfu ili na novom autu. U pr­vom slučaju je pjesma cijena koštanja, koja ide i od pet kuna i sama zamjena. Ali dok stariji automobili imaju “obične” sija­lice koje su k tome vrlo pristu­pačne za zamjenu, noviji auti, već i srednje klase u faru imaju sijalice H7, prema kojima one obične svijetle kao svijeće. To ima i svoju cijenu jer su deset puta skuplje. No to još uvijek nije preskupo, jer svijetle puno jače. Jedini problem je u tome da su u faru smještene tako da za njihovu zamjenu trebaju stvarno tanki prsti. 

Iako je u Americi sve jeftino, amerikanci najskuplje pla­ćaju pregorenu glavnu sijalicu fara. Po njihovom zakonu, glav­na sijalica je sastavni dio fara, i kad pregori, mora se zamijeniti cijeli far. No, i puno naših automobila bi moralo zamijeniti farove bez obzira na sijalice, jer ne svijetle dovoljnim intenzitetom, kao što su svijetlili dok su bili novi. Razlog su oslabljene i matirane para­bole u faru ili kako se pravil­nije kaže, sjenila. Vremenom, zbog ljuštenja kroma ili ulas­kom vode u far, više ne mogu odbijati toliko svjetlosti prema van. Ako je vozilo starije i još ima obične - asimetrične sijali­ce, neki umjesto zamjene fara, koji ponekad zna biti skup, ra­đe pribjegnu ugradnji jače, ha­logene sijalice, koja sada ima pe­deset posto jače svjetlo, a nor­malno se može ugraditi u far jer ima dosjed kao obična. 

Ako vam se sve ovo činilo prekomplicirano, dovoljno će­te po pitanju svjetla učiniti i to da jednom tjedno provjerite nji­hovu ispravnost, dva puta go­dišnje date podesiti svjetla i uvijek imate sve rezervne sija­lice na broju.