Dan se je puno smanjio, sunce kasnije izlazi, još malo pa će se i sat pomaknuti. Sve to znači da će nam svjetla na automobilu trebati duže i češće nego u ljetnom periodu. Iako se već dugo najavljuje obavezna upotreba svjetala i danju. Za sada je još uvijek ostalo na preporuci, bez obaveze, i naravno kazni. Naši susjedi su već to uveli, uz kažnjavanje onih koji nisu osvjetljeni, bez obzira od kuda došli. Tako već na Rupi, prije ulaza u Sloveniju, tri puta provjeravamo da li smo upalili svjetla, jer Janezi ne praštaju. Može se dogoditi da par kuna uštede na mlijeku, masno platimo. Gospod Policaj odmah uzima kemijsku i piše kaznu. I kad platimo, i krenemo nekoliko kilometara mu ne prestajemo spominjati najbližu rodbinu, slovensku škrtost i Janeza Drnovšeka. No, on to zna pa sigurno u sebi sa smješkom pomisli na Piranski zaljev. Ali pustimo sada politiku i bacimo se elektriku! Kao što svijeća treba šibicu da je upali, tako sijalica na automobilu mora imati stalni izvor napajanja koji dolazi iz akumulatora. Cijela instalacija radi na 12 volti, pa su tolike i vrijednosti sijalica. Nekada je napon bio samo 6 volti. Kako se automobili razvijaju, uskoro se očekuje bitno povećanje napona i on će iznositi 48 volti. Zašto sijalica ne gori? Svakako da zbog jedne pregorene nećemo okriviti akumulator, jer bi onda cijeli auto bio u mraku.
Osnovna greška je pregaranje niti sijalice, isto kako se to događa kod kućne. Sijalice traju zavisno od njihove kvalitete, pravilnog učvršćenja i dobrih spojeva. Sijalica čiji je metalni dio zahvatila korozija neće gorjeti, jer ili neće propuštati struju ili neće imati dovoljnu masu. Ponekad je dosta malo udariti po faru, pa da opet prosvjetli. No nemojte pretjeravati, jer bi mogli razbiti staklo fara ili puknuti plastične držače. To se obično dogodi kad nas zaustavi policajac i upozori da jedno svjetlo ne radi. Ma kako ne radi kad je malo prije gorjelo, sigurni je odgovor vozača, koji to pokušava dokazati lupanjem po faru, kako bi izbjegao globu. Nekada koristi, a nekad se dogodi prije navedeno. Stalno pregaranje iste sijalice, naročito ako za zamjenu koristimo različite marke, znak je nekog labavog spoja koji je dodatno grije, pa onako pregrijana u faru ne može više izdržati i umire. Interesantna je činjenica da kod nekih marki auta nove proizvodnje, sijalice vrlo često izgaraju, a serviseri nemaju neko logično objašnjenje. Iako na njima pišu zvučne marke proizvođača, činjenica da ih se vrlo malo proizvodi u matičnim zemljama od kuda su rodom i gdje ih je krasila kvaliteta i trajnost. Danas je proizvodnja uglavnom preseljena u bliske i dalje istočne zemlje s jeftinom radnom snagom i lošijim materijalima, pa tu treba tražiti razloge manje kvalitete. Nije isto kad pregori glavna sijalica fara na starome Golfu ili na novom autu. U prvom slučaju je pjesma cijena koštanja, koja ide i od pet kuna i sama zamjena. Ali dok stariji automobili imaju "obične" sijalice koje su k tome vrlo pristupačne za zamjenu, noviji auti, već i srednje klase u faru imaju sijalice H7, prema kojima one obične svjetle kao svijeće. To ima i svoju cijenu jer su deset puta skuplje. No to još uvijek nije preskupo, jer svjetle puno jače. Jedini problem je u tome da su u faru smještene tako da za njihovu zamjenu trebaju stvarno tanki prsti. Najnovija vrsta sijalica su ksenonske sijalice. One doslovno pretvaraju noć u dan. Iako ih neki automobili više klase već imaju, a neki tek kao dodatnu opremu, polako osvajaju sve više modela. Još kad im cijena ne bude tako visoka, a sada se kreće oko 500 eura, bit će zadovoljstvo voziti noću. Iako je u Americi sve jeftino, amerikanci najskuplje plaćaju pregorenu glavnu sijalicu fara. Po njihovom zakonu, glavna sijalica je sastavni dio fara, i kad pregori, mora se zamijeniti cijeli far. No, i puno naših automobila bi moralo zamijeniti farove bez obzira na sijalice, jer ne svijetle dovoljnim intenzitetom, kao što su svjetlili dok su bili novi. Razlog su oslabljene i matirane parabole u faru ili kako se pravilnije kaže, sjenila. Vremenom, zbog ljuštenja kroma ili ulaskom vode u far, više ne mogu odbijati toliko svjetlosti prema van. Ako je vozilo starije i još ima obične - asimetrične sijalice, neki umjesto zamjene fara, koji ponekad zna biti skup, rađe pribjegnu ugradnji jače, halogene sijalice, koja sada ima pedeset posto jače svjetlo, a normalno se može ugraditi u far jer ima dosjed kao obična. Ta sijalica ima oznaku H5. U oglasima se reklamiraju sijalice još jače svjetlosti, od 100 wati, no treba znati da montaža takve sijalice u far koji nije konstruiran tako kvalitetno da podnese pojačana opterećenja, može far vrlo brzo uništiti . Osim toga, obavezno treba ugraditi i relej za zaštitu. Ako vam se sve ovo činilo prekomplicirano, dovoljno ćete po pitanju svjetla učiniti i to da jednom sedmično provjerite njihovu ispravnost, dva puta godišnje date podesiti svjetla i uvijek imate sve rezervne sijalice na broju.