Nedavna akcija hrvatskog Autokluba, prilikom koje su vlasnici vozila mogli besplatno pregledati svoja vozila i prije obaveznog tehničkog pregleda, dala je poražavajuće rezultate. Svako treće pregledalo vozilo bilo je neispravno. Sam uspjeh akcije također nije dao veće rezultate jer je pregledu pristupio neznatan broj zainteresiranih. To se može tumačiti na dva načina, ili puno njih misli da im je s automobilom sve u redu ili se ljudi boje saznati pravu istinu, znajući da voze tehnički neispravan auto. Možda su neki mislili da su opet nekakvi izbori, kad je besplatno, pa nisu bili zainteresirani. Iako su tehnički pregledi postali mnogo rigorozniji nego nekad, pa onaj auto koji nije O.K. ne dobiva pečat i potpis prije nego se nađeni kvar otkloni, godinu dana je dug period za nove kvarove, naročito kod starijih automobila. Rijetko se dogodi da netko danas zove stanicu za tehnički, pa kaže "ćo, znaš, samo kočnice, trap i svetla ne vajaju, drugo je dobro, ja ću sve to pokle popravit". Non pasaran! Ponekad se ne prolazi i zbog kutije prve pomoći na kojoj nema hrvatskog teksta za upotrebu, iako svi znamo kako se zavija rana i lijepi flaster. Ne treba biti ljut na kontrolore koji savjesno obavljaju svoju dužnost pa vas vrate na popravak zbog ozbiljnijeg problema s vitalnim dijelovima. Možda vam je spasio život. Statistike kažu da je neispravnost automobila pri samom dnu razloga zbog kojih se događaju saobraćajne nezgode, ali treba biti oprezan prema tim podacima, jer je kod potpuno smrskanog automobila ponekad teško dokazati da je nešto puklo prilikom samog sudara, ili je i prije bilo neispravno. A kada sveti Petar preuzme komandu, to i nije više tako važno. Jao kontrolorima kad na snagu stupi eko test, ali u obliku obaveze. Po sadašnjim podacima, gotovo svaki drugi automobil nije prolazan. Iako to ne utiče na nikakvu sigurnost, automobili neće prolaziti, a njihovi vlasnici će se hvatati za glavu od eventualnih troškova. Bit će tada spominjanja Ivice, Slavka, Vladimira, Franje, itd., a naročito njihovih užih članova obitelji. Za sada su datumi fiksirani, ali ako bude takve strogoće, prenatrpane prometnice pretvorit će se u pješačke oaze. No, vratimo se sigurnosnim faktorima. Nisu svi automobili pali na pregledu zbog velikih problema. Nekome nisu bile ispravne kočnice, a negdje samo nije gorjela sijalica pozicije. Upravo zbog prije navedenog problema starosti naših vozila, takvi vlasnici bi češće sami trebali pregledavati svoje automobile. Naravno da nisu svi stručnjaci koji će znati defektirati problem u ovjesu ili upravljaču, ali provjeriti svjetla ili izmjeriti dubinu šare na gumi, zaista svatko može. One veće kvarove na kočnicama, ovjesu i upravljaču prepustite stručnjacima, ali ako ste i malo iskusan vozač, i njih sami možete primijetiti na vrijeme. Najgore je osjetiti na volanu ili na nogama da nešto nije kao prije, i pustiti da to i dalje tako ide. Tada se čovjek navikne, pa mu to postane normalno, dok odjednom kočnica ne propadne do poda, pukne amortizer ili ispadne jabučica vilice. Svi sigurnosno bitni dijelovi konstruirani su tako da se rijetko događa nagli "raspad sistema", nego prije toga lupanjem, škripanjem ili djelomičnim propadanjem napr. pedale kočnice, upozore na nastupajući kvar. Pa ako ste sve to primijetili, a niste reagirali, možda ste i zaslužili da vam auto stane kad se najmanje nadate, a kad uz to još platite troškove šlep službe ili popravka na cesti, ubuduće ćete puhati i na hladno. Mnogima je posjet mehaničaru isti kao posjed zubaru. Stalno se odgađa, a neizbježan je. Dok zub sve više boli, ili se karijes širi, jedan neispravni dio na automobilu, često povlači i drugi ili predstavlja opasnost za sudionike prometa. Naravno da je nedostatak financija uzrok odugovlačenja, ali uvijek treba razmišljati po onoj staroj "bolje spriječiti, nego liječiti". Jeftinije je! Iako su cijene radnog sata u nekim ovlaštenim servisima već narasle do 220 kuna, za više od pola manje nađe se dobar mehaničar koji će vaš auto dobro održavati. Treba se čuvati onih koji rade po cesti i sebe zamišljaju mehaničarima, zato jer su na svom autu jednom uspješno promijenili ulje i filter. Takvi naplaćuju nenormalno niske cijene, ali su najskuplji, jer njihove greške koje će kasnije otklanjati pravi mehaničar, najviše koštaju.