Kad se benzin ulije u naftu, ako je to do cca deset posto na količinu nafte, bez problema se vožnja može nastaviti, ali ako je više, možete očekivati probleme.


Već smo spominjali benzinske probleme, ali nismo ništa rekli što se događa i kako postupiti kad se greš­kom u rezervoar nalije kriva "juha". 

Sreća da je to rijetka pojava, no u ovom ludom, nape­tom i brzom življenju, nije ne­moguće da sam vozač sebi zabije autogol.

Pred par mjeseci imali smo slučaj na vozilu koje je prošlo nekoliko servisa, a kvar prekidanja u radu mo­tora nije otklonjen. I mi smo imali malo muke, ali smo kvar riješili kad smo dobro saslušali vozača, koji je rekao da su problemi počeli par sto­tina metara nakon tan­kanja. Dolio je samo nekoli­ko litara, jer je htio imati pun rezervoar, ali natočio je um­jesto benzina -  naftu! Teš­ko je bilo na velikoj količini ben­zina prepoznati tragove nafte, ali smo to učinili tako da smo u prozirnu bocu is­točili litru njegovog goriva. Nakon nekog vremena, zbog različitih specifičnih težina, goriva su se razdvojila i stvar je bila jasna. Naravno da je kompletno punjenje rezer­voara i dovodnih cijevi isto­čeno, te naliven novi benzin. Posljedica po motor, u tak­vim slučajevima, nema, osim što je potrebno malo vremena da se s novim gorivom mo­tor povrati. 

Ne bi bilo loše kod mo­tora koji imaju karburatore, očistiti kućište plovka, gdje je stalno prisutna određena količina benzina, pa bi se nafta mogla zadržati na dnu zbog veće težine, a kod onih s ubrizgavanjem, kontrolira­ti sondu, lamdu i katalizator.

Obratni slučaj, kad se ben­zin ulije u naftu, ako je to do cca deset posto na ko­ličinu nafte, bez problema se vožnja može nastaviti, ali ako je više, i pored toga što će motor raditi, ali s jakom lupnjavom, može doći do oš­tećenja pumpe visokog pri­tiska (bosch pumpe), zbog toga što rijedak benzin ne može podmazivati elemente u pumpi. Upravo obrnuto, može zbog toga doći i do zaribavanja. I u tom slučaju treba svo izmiješano gorivo ispustiti iz rezervoara i uliti novu naftu. Tu se javlja eko­loški problem, a taj je kamo s neispravnim gorivom! Obič­no se čeka noć pa se krio­mice prolije na neku livadu. Ako to napravite, neka vas u tom trenutku peče savjest, od saznanja da ste jednom kapljicom zagadili tisuće li­tara vode koje će piti i vaše potomstvo. Nažalost, u na­šem kraju još ne postoji slič­no mjesto poput Metisa, gdje možete odbaciti stari metal i plastiku, mjesto za odlaganje starog ulja i opas­nih tekućina, pa je bolje ta­kav posao prepustiti servi­serima koji imaju ugovore s tvrtkama koje se bave zbri­njavanjem takvih tvari.