Uzalud vam siguran automobil i vaše strogo poštovanje prometnih propisa ako vam u jednom momentu glava klone i uhvati vas san

Po statistikama je umor, poslije prebrze vožnje i alkohola, jedan od češćih uzroka pro­metnih nezgoda. Nažalost s teškim poslje­dicama. Zato i profesionalni vo­zači cisterni i velikih kamiona imaju točno određeno vrijeme koje provode za volanom i ono kad se odmaraju. 

Frustrirani svakodnevnim stresovima, brzim tempom života i facama koje gledamo svaki dan, a možda ne bi htjeli, jedva čekamo da pobjegnemo negdje gdje svega toga neće biti. Tu je svaki sat dragocjen, pa često krećemo na put direktno s posla. To je velika greška, naravno, ako naše odredište nije relativno blizu. U gužvama koje nas na prometnicama očekuju, od životne je važnosti za vo­lanom biti odmoran i imati dobre reflekse. Naravno da se svi toga ne pridržavaju, ali zašto bi baš vi bili u toj grupi?

Uzalud vam siguran automobil i vaše strogo poštovanje pro­metnih propisa ako vam u jednom momentu glava klone i uhvati vas san, ili ako ispred sebe vidite opasnost, znate da morate brzo reagirati, ali ni ruke ni noge ne slušaju, a kad pritisnete ko­čnicu ili okrenete volan, onda je već kasno. Ne radi se tu o minutama, već o dje­lićima sekunde, koje život zna­če.

Najgore razmišljanje je u stilu: imam samo još malo do cilja, pa ću valjda nekako iz­držati, da se ne zaustavljam i odmaram.

Istraživanja pokazuju da prosječan vozač već nakon sat vremena stalne vožnje ulazi u područje umora, a nakon tri sata, bez zaustavljanja, odmora i osvježavanja, njegove reakcije i refleksi postaju jako usporeni. Sada jedan djelić sekunde kašnjenja pri većoj brzini, iznosi de­setke metara prevoženog pu­ta bez odgovarajuće reakcije. Ti metri mogu značiti izlijetanje s ceste, udarac u drugi automobil ili, ne daj Bože, pješaka. O sve­mu tome ne moramo razmišljati, ako se pridržavamo nekih pravila. Kako smo već rekli, na duži put ne treba kretati odmah nakon posla, nego treba nekoliko sati odmora. 

Idealno je pre­spavati, pa poslije dobrog sna sjesti za volan. 

Nije dobro neposredno prije vožnje pojesti velik obrok hra­ne, tako da je želudac prepunjen. To će izazivati nelagodu u vožnji i dok se vi budete držali za trbuh, pored vas će se do­gađati stvari koje nećete ni zamijetiti. Najbolje je nekoliko sati prije vožnje pojesti nešto lagano, a kad budete prvi put stali da se odmorite, pojesti opet nešto lagano. Nikad ne krećite na put zadnji čas. Sva vaša odmo­renost bit će ništavna ako imate zadan termin dolaska i zbog toga stalno držite pun gas. Uvijek krenite nekoliko sati prije. Vožnja će biti ugodna, imat ćete vremena za zaustavljanje, pa ako dođete na cilj prije nego što ste planirali, uvijek će­te to vrijeme moći iskoristiti. Ako baš ne morate voziti u odijelu i hlačama koje ste malo u području trbuha prerasli, idealno je obući komotnu trenirku, jer se tako lakše krećete za volanom, a stručnjaci kažu i da je olakšana cirkulacija. Zausta­vljanje u kafićima uz cestu u smislu odmora nije loša navika, ali ako su to zadimljena mjesta, a vi navalite po kavi, koja zaista prvo vrijeme razbuđuje, to treba izbjeći. Što se kave tiče, ona po­slije nekog vremena ima su­protan efekt. Kako brzo razbudi, tako i naglo padne budnost. Najbolje je izaći iz auta, dobro se nadisati svježeg zraka, i razgibati se. Od osvježavajućih pića, najbolja su ona negazirana, ne pre­slatka, na bazi limuna. Sre­tan put!