Iako se na tehničkom pregledu svake godine provjeravaju svi sastavni dijelovi upravljačkog mehanizma, ozbiljniji kvarovi mogu se dogoditi i između dva pregleda, naročito ako se godišnje prelazi velika kilometraža, posebno po lošim prometnicama


Kad bi pojednostavili naslov, rekli bi da se radi o volanu. Tako mnogi nazivaju cijeli sustav upravljanja, od kola volana, kojim u kabini zakrećemo kotače, preko spojne osovine, pa sve do kutije upravljača s njezinim sastavnim dijelovima, koji na krajevima završavaju s jabučicama ili krajnicima spona.

Uz kočnice, to je sigurno najvažniji sigurnosni dio automobila i njemu treba pridavati posebnu pažnju, jer zanemarivanje neke neispravnosti u smislu "lako ćemo", može dovesti do gubitka kontrole nad vozilom i neizbježne prometne nezgode. Iako se na tehničkom pregledu svake godine provjeravaju svi sastavni dijelovi upravljačkog mehanizma, ozbiljniji kvarovi mogu se dogoditi i između dva pregleda, tj. u roku godine dana, naročito ako se godišnje prelazi velika kilometraža, posebno po lošim prometnicama.

Upravo je to najveći razlog kvara, odnosno trošenja sastavnih dijelova sistema. Loša cesta uzrokuje stalno podrhtavanje kotača, preko kojih vibracije i udarci prelaze na sve elemente upravljačkog mehanizma. Svi oni imaju neka ležišta, plastične čahure ili gumene ublaživače, koji se vremenom troše. Povećano trošenje rezultira pojavom lupanja, pa, ako osim muzike u autu ponekad poslušamo i rad automobila, tj. oslušnemo neke nove zvukove i udaranja kojih prije nije bilo, na vrijeme ćemo biti obaviješteni da nešto nije u redu i da treba barem izvršiti kontrolu.

Naravno da se ne treba plašiti svakog novog zvuka koji se pojavi jednom i više nikada, ali učestalije promjene svakako ne treba zanemariti. Najčešći i najbanalniji kvar upravljačkog mehanizma je istrošenost jabučica ili krajnika spona. Njihova zamjena je brza i relativno jednostavna, no, ako ste već znali izbiti konusni dio jabučice iz rukavca kotača, što se inače radi specijalnim izvlakačem, treba znati da nije dovoljno samo zamijeniti jabučicu. Dubina njezinog zavijanja diktira položaj kotača. Ako se nepravilno montira, odnosno odmjeri, kotač neće biti u zadanom položaju, nego će biti "otvoren" ili "zatvoren".

U prvom slučaju to bi značilo da će njegova simetrala u odnosu na sredinu vozila i u pravcu vožnje, gledati prema van, a u drugom obratno, prema unutrašnjoj strani automobila. Ni jedno ni drugo nije dobro, jer se gubi stabilnost vozila i sigurnost upravljanja, a posljedice su ubrzana i povećana potrošnja gume s unutrašnje strane kad je "otvoren", a s vanjske strane gume kad je "zatvoren". Mehaničkim podešavanjem rijetko ćete postići stopostotnu centriranost, jer svaki automobil ima svoje određene i zadane vrijednosti, koje se mogu dobiti samo podešavanjem na optičkom aparatu. Uvjet za takvo centriranje je potpuna ispravnost svih dijelova upravljačkog mehanizma i ovjesa, tj. nepostojanje bilo kakve zračnosti u sastavnim elementima.

Što se tiče samog načina okretanja volana, ono može biti mehaničko, a to je u slučaju kad za okretanje kola upravljača upotrebljavamo isključivo vlastitu snagu ruku i tzv. servo, kada okretanje potpomaže hidraulika ili elektromotor.

I dok se u prvom slučaju kvarovi kutije upravljača rješavaju relativno jeftino, popravak, odnosno zamjena, naročito hidrauličnog servo volana, zahtijeva povećane izdatke. Da bi ulje moglo cirkulirati kroz hidraulični volan, potrebna je i pumpa, koja je također podložna kvarovima i u zavisnosti od modela i klase automobila, može koštati dosta novaca. Osnova za ispravno funkcioniranje cijelog hidro sistema je prisutnost dovoljne količine ulja, koje je obično tamno crvene boje, a nalazi se u  spremniku smještenom u prostoru motora. On na sebi ima oznake minimalne i maksimalne količine. Veći nivo od maksimuma izaziva nepotrebno prelijevanje ulja iz posude, dok nivo ispod minimuma može izazvati veće štete. I tu pumpa počinje upozoravati na otežan rad zavijanjem ili "stenjanjem" prilikom okretanja volana, naročito u krajnjim položajima okreta. Ako je razlog nedostatak ulja, lako ćete ga riješiti nadolijevanjem do zadane oznake. No, ako se to u malo vremena dogodi više puta, nedostatak ulja neće biti uzrok, nego posljedica nekog propuštanja koje se može javiti na pumpi, semeringu osovine volana ili spojnoj cijevi. Uočeno propuštanje treba odmah sanirati, jer se njegovim zanemarivanjem i dužim radom sistema bez dovoljno ulja, mogu javiti skupi kvarovi. Primijetite li crvenkaste kapljice ispod automobila, odmah ga vodite "doktoru".