Naglim zaustavljanjem ili nailaskom na tvrdu prepreku, zakonom fizike, tijelo ima intenciju pomicanja prema naprijed ili u drugom pravcu, obzirom na kut udarca ili prevrtanja.


Na žalost, ili na sreću, ni­gdje ne polijećemo. Iako na­slov asocira na avion, kad ljubazne stjuardese prije po­lijetanja izreknu tu speci­fi­čnu naredbu, toga moramo sami biti svjesni prije nego što uopće krenemo automo­bi­lom. Mada veliki broj vo­zača zanemaruje taj sigur­nosni element, najnovijim ispi­tiva­njima se došlo do neoče­ki­vanih rezultata koji su po­kazali da sigurnosni pojasevi više štite živote vo­zača i put­nika nego zračni jastuci. 

U posljednje vrijeme broj zračnih jastuka, naročito u automobilima visoke klase se toliko namnožio da pri­likom sudara iskaču iz sva­kog kantuna, a najnovije na zadnjim sjedalima, i iz sigur­nosnih pojaseva. 

Zakon je jasan i Policija radi svoj dio posla. Niste li vezani, plaćate kaznu. 

Treba znati da svi sigur­nosni propisi, osim što pune proračun, imaju i preventivno djelovanje, jer je du­gotrajno liječenje skupo i za osiguranja, zdravstvo, a na kraju i za državu. Pa, zašto mnogi vozači ne koriste po­jas i zar je tako teško biti vezan? Razlozi koje navode nevezani nisu nikakva op­ravdanja, a najčešće isprike su u stilu: u gradu mi ne tre­ba, osjećam se sputano za volanom, zaboravio sam itd. Oni koji su naveli prvi raz­log, naročito su u krivu, jer je dokazano da velika većina ozljeda baš u gradskom pro­metu ne bi bila tako pogub­na da je vozač ili putnik bio zavezan. A treba ga samo utaknuti.

Povijest pojasa nas vodi u avione gdje su prvi put ko­rišteni. Naravno da tamo prilikom sudara, udara ili pada malo znače, ali u automobilu, gdje su brzine da­leko manje, ali je promet gušći u svakom trenutku vaša ili tuđa greška može izazvati nezgodu, pojas mo­že biti od presudnog zna­čenja. Naglim zaustavlja­njem ili nailaskom na tvrdu prepreku, zakonom fizike, tijelo ima intenciju pomicanja prema naprijed ili u drugom pravcu, obzirom na kut udarca ili prevrtanja. U najčešćem slučaju, izlijetanja prema naprijed, volan probija grudni koš, a glava leti u prednje staklo. O dobivenim ozljedama suvišno je go­vo­riti. Biti vezan u istom slu­čaju znači ostati pričvršćen uz naslon sjedala i izbjeći navedena ranjavanja. Na­rav­no da stopostotna sigurnost ne postoji, jer onda ne bi bilo poginulih u automobilima, ali vezanost pojasom jedna je od osnovnih uvjeta da čo­vjek izvuče živu glavu.

Prvi pojasevi su bili vrlo jednostavni. To je bila široka traka pričvršćena jednom stranom za dovratni stup, a drugom za pod automobila dijagonalno preko grudnog koša. Svaki je vozač morao zasebno podešavati kopču na sredini pojasa jer jednom zavezan pojas nije omo­gu­ćavao pomicanje tijela u smi­slu manjih pokreta. Baš taj dio automobila bio je razlog da jedna žena ostavi muža, jer je uvijek morala podešavati pojas na su­vo­začkom sjedalu. Znajući da mu je ljubavnica puno tanja, više nije bilo dileme zašto se stalno kasno vraća s posla. Današnji pojasevi toga ne­ma­ju, jer su sve kretnje tijela dok nema trzaja omogućene preko sigurnosnog meha­niz­ma u kućištu pojasa. Čim mehanizam osjeti nagliji po­kret, odmah zablokira i ne dozvoljava tijelu daljnje po­micanje. Osim toga, danas su pojasevi učvršćeni u tri točke, pa predstavljaju do­datnu sigurnost.