15.06.2014.
Vežite se
Na žalost, ili na sreću, nigdje ne polijećemo. Iako naslov asocira na avion, kad ljubazne stjuardese prije polijetanja izreknu tu specifičnu naredbu, toga moramo sami biti svjesni prije nego što uopće krenemo automobilom. Mada veliki broj vozača zanemaruje taj sigurnosni element, najnovijim ispitivanjima se došlo do neočekivanih rezultata koji su pokazali da sigurnosni pojasevi više štite živote vozača i putnika nego zračni jastuci.
U posljednje vrijeme broj zračnih jastuka, naročito u automobilima visoke klase se toliko namnožio da prilikom sudara iskaču iz svakog kantuna, a najnovije na zadnjim sjedalima, i iz sigurnosnih pojaseva.
Zakon je jasan i Policija radi svoj dio posla. Niste li vezani, plaćate kaznu.
Treba znati da svi sigurnosni propisi, osim što pune proračun, imaju i preventivno djelovanje, jer je dugotrajno liječenje skupo i za osiguranja, zdravstvo, a na kraju i za državu. Pa, zašto mnogi vozači ne koriste pojas i zar je tako teško biti vezan? Razlozi koje navode nevezani nisu nikakva opravdanja, a najčešće isprike su u stilu: u gradu mi ne treba, osjećam se sputano za volanom, zaboravio sam itd. Oni koji su naveli prvi razlog, naročito su u krivu, jer je dokazano da velika većina ozljeda baš u gradskom prometu ne bi bila tako pogubna da je vozač ili putnik bio zavezan. A treba ga samo utaknuti.
Povijest pojasa nas vodi u avione gdje su prvi put korišteni. Naravno da tamo prilikom sudara, udara ili pada malo znače, ali u automobilu, gdje su brzine daleko manje, ali je promet gušći u svakom trenutku vaša ili tuđa greška može izazvati nezgodu, pojas može biti od presudnog značenja. Naglim zaustavljanjem ili nailaskom na tvrdu prepreku, zakonom fizike, tijelo ima intenciju pomicanja prema naprijed ili u drugom pravcu, obzirom na kut udarca ili prevrtanja. U najčešćem slučaju, izlijetanja prema naprijed, volan probija grudni koš, a glava leti u prednje staklo. O dobivenim ozljedama suvišno je govoriti. Biti vezan u istom slučaju znači ostati pričvršćen uz naslon sjedala i izbjeći navedena ranjavanja. Naravno da stopostotna sigurnost ne postoji, jer onda ne bi bilo poginulih u automobilima, ali vezanost pojasom jedna je od osnovnih uvjeta da čovjek izvuče živu glavu.
Prvi pojasevi su bili vrlo jednostavni. To je bila široka traka pričvršćena jednom stranom za dovratni stup, a drugom za pod automobila dijagonalno preko grudnog koša. Svaki je vozač morao zasebno podešavati kopču na sredini pojasa jer jednom zavezan pojas nije omogućavao pomicanje tijela u smislu manjih pokreta. Baš taj dio automobila bio je razlog da jedna žena ostavi muža, jer je uvijek morala podešavati pojas na suvozačkom sjedalu. Znajući da mu je ljubavnica puno tanja, više nije bilo dileme zašto se stalno kasno vraća s posla. Današnji pojasevi toga nemaju, jer su sve kretnje tijela dok nema trzaja omogućene preko sigurnosnog mehanizma u kućištu pojasa. Čim mehanizam osjeti nagliji pokret, odmah zablokira i ne dozvoljava tijelu daljnje pomicanje. Osim toga, danas su pojasevi učvršćeni u tri točke, pa predstavljaju dodatnu sigurnost.
Izdvojeni članci
Kućni ljubimci
Upalna promjena na koži – hot spot
Šišanje dugodlakih pasa u ljetnim mjesecima u dobroj mjeri prevenira pojavu hot spota. No, ošišati ih se ne smije jako kratko jer ih dlaka štiti od vrućine isto kao i od hladnoće
Kućni ljubimci
Kako pomoći ljubimcima na hladnoći?
Ako ste ljubitelj mačaka, sada je vrijeme da im pomognete naći toplo sklonište za zimu
Dragi Vi
A sad ćemo pričekati
Vas su opljačkali? Nas su opljačkali? Jel vi to nas zezate? Znate li da je uzaludno zvanje policije prekršaj?