Bura: pojačana, olujna, orkanska. To je ono čega se moramo bojati na cesti, naročito ako nemamo dovoljno iskustva u vožnji. Najgore od bure su udari bočnog vjetra, kad u bočnu stra­nu automobila dobijemo “uda­rac”, koji nam skrene auto s pravca, i ako vozimo preblizu plo­čnika, možemo završiti izvan ce­ste. Što to znači ako se dogodi vo­zeći uz strmu liticu morske oba­le, bolje je i ne pomišljati. Možda bi vas tek prvi ljetni kupači pronašli! Naravno da je u takvim uvje­tima najbolje skloniti se na neko mjesto u zavjetrini (ako ga ima ), i pričekati da bura oslabi. Ali što kad udari ne prestaju dva, tri dana? Tada samo možete moliti ili laganom vožnjom po­kušati nastaviti put. Važno je da se ne vozi brzo jer, što je brzina veća, to automobil više poskakuje po neravnoj cesti, tj. češće gubi potpuni pritisak na podlogu, pa postaje nestabilniji.

Ako reful bure naleti baš tada kada se auto, u svom ljuljanju go­re - dolje, nalazi u gornjem po­lo­žaju, puno je veća vjerojatnost da ćete biti “izbačeni” iz pravca vo­žnje ili nedaj bože biti prevrnuti. Tko misli da je ovo pretjerano, ne­ka se sjeti snimaka s televizije, gdje znamo viđati i prevrnute šle­pere, koji su s teretom teški i desetke puta više od automobila, pa ih bura prevrne, kao da su igračke. Naravno da su oni visoki i imaju velike bočne površine, koje na buri djeluju poput jedra na jedrilici, ali ako uzmemo odnos velike bočne površine takvog šlepera i male težine au­tomobila, onda su na istoj jačini bočnog vjetra mogućnosti prevrtanja teškog šlepera i laganog au­tomobila dosta blizu.

Odlučite li nastaviti vožnju u takvim uvjetima, vaša vožnja mora biti maksimalno usredo­to­čena, jer se svaka greška kažnjava mogućim izlijetanjem. Osim pri­lagođene brzine, pokreti upra­vljačem moraju biti odmjereni, jer ako vas bura baca na jednu stra­nu, ne znači da ćete naglo jako okrenuti volan u drugu, ne­go tek laganom korekcijom za­dr­žati ravni pravac kretanja. U prvom slučaju izazvali bi takozvani “s” efekt, kad bi automobil teško mogli dovesti u ravni pra­vac, nego bi njime krivudali, a tada ste laki plijen za jači nalet bure. Uhvati li vas takva vreme­nska neprilika kad imate teret na krovu, tj. vozite nešto na paktregeru, prva stvar je poskidati sav teret, naročito ako je njegova visina takva da prelazi jednu če­tvrtinu visine automobila. I ne samo zbog toga: nedovoljno i ne­pravilnu učvršćen teret, jači na­let bure može jednostavno ski­nuti s krova vašeg auta i poslati ga vozilu koje vozi iza vas, ispod kotača ili u vozačko staklo. O mogućim posljedicama, bolje je, ne razmišljati, ali ih imajte na umu. Tehnička ispravnost vozila u smislu ispravnog ovjesa i dobrih guma, u prilici jake bure od životnog je značaja. Iako neki još uvijek misle da su amortizeri izmišljeni samo radi naše udobnosti, to ipak nije tako. Oni (is­pravni) služe da vozilu ne dozvole preveliko ljuljanje nakon pre­laska preko neravnina ili na izlazu iz zavoja. Isto tako, pogodi li vas i odbaci u stranu jak bočni vjetar, a vi se želite vratiti na željenu putanju, to će biti puno jednostavnije ako su amortizeri ispravni, jer neće dozvoliti preveliko ljuljanje. Ako tome nije ta­ko, bit će vam kao da upravljate malom jedrilicom na moru s ve­likim valovima. Imate li pri to­me i “ćelave” gume, vaši izgledi nisu baš dobri i bolje je da se ne upuštate u takvu avanturu!