Prije demontaže starog, sjetite se da li je vaš autoradio kodiran i da li imate zapisan kod, jer ga nećete moći ponovo upaliti kad odvojite kleme.


Vijek akumulatora nije ni­čim određen. Može trajati de­set godina (vrlo rijetko), a može otkazati i nakon šest mjeseci. No ako vaš ima preko pet, šest godina, a pokazuje znakove umora, nije na odmet, pribro­jiti njegovu cijenu u troškove za slijedeći mjesec, ali prije zamjene se ipak uvjerite da mu nema spasa. Odvrnite čepove i prekontrolirajte nivo elektro­lita. Neka vas ne preplaši ovaj izraz. To je samo ono što se još kaže kiselina, a neki kažu i vo­da, što nikako ne može biti jer ne bi funkcionirao. Nivo mora biti takav da pogledom u ot­vore ustanovite kako su ćelije ili okomite ploče pokrivene ili nivo dostiže dva do tri milimetra iznad. Nije li takva situacija, u akumulator dolijte isklju­čivo destiliranu vodu, koja će se kemijskim procesom pret­voriti u kiselinu.

Ako ste već u par navrata morali dolijevati vodu u istu će­liju, tj. otvor, provjerite da se možda ne radi o laganom puk­nuću kućišta akumulatora kroz koje se gubi kiselina. U tom slučaju morate obavezno zamijeniti akumulator, jer će kiselina nagristi boju nosača ili li­me­nih dijelova u blizini. Na­kon toga dolazi hrđa, a onda rupa. Javlja li se često na po­vršini akumulatora i klemama bijela naslaga osušene kiseline ili je površina uvijek vlažna, bit će, ili da ga prekrcavate destiliranom vodom ili nešto nije u redu s alternatorom, tj. njego­vim sastavnim dijelovima koji imaju zadatak punjenja, ali i kon­trole količine punjenja. 

Obično je glavni krivac re­gler, ali ako se to dešavalo du­že vrijeme, od silnih šokova, akumulator je oslabljen i bit će mu smanjen vijek trajanja. 

Ispravnost svih ćelija lako je provjeriti, ali vam je zato pot­reban pomoćnik. Odvijte če­pove na akumulatoru, dajte kontakt, upalite duga svjetla, ventilator grijanja kabine, če­tiri žmigavca. Dok vi gledate u otvore akumulatora, vaš po­moć­nik neka kratko pokuša pokrenuti motor, ali tako da on ne upali, nego da samo na­pravi nekoliko okretaja. Uko­liko se u nekom otvoru, tj. ćeliji pojave mjehurići, ili se čuje zvuk laganog prženja, i uz to izlazi blagi dim, ne čekajte ni trenutka. Dok ste još "od mota", nabavite novi akumulator i zamijenite ga. U starom je probila ćelija, pa umjesto na dva­naest, radi na deset volti, i sa­mo je pitanje malog pada temperature, kad će potpuno ot­kazati poslušnost. Prije de­mon­taže starog, sjetite se da li je vaš autoradio kodiran i da li imate zapisan kod, jer ga ne­ćete moći ponovo upaliti kad odvojite kleme. Svakako prije montaže novog dobro očistite spojne kleme, najprije žičanom četkom, a ako treba i brusnim papirom. Mašću u tankom sloju premažite već stegnute kleme i uvjerite se da je akumulator dobro pričvršćen, a plus klema na sigurnom razmaku od bilo kog metalnog dijela. Prilikom čišćenja ne dozvolite da vam prašina bi­jelih naslaga uleti u nos ili grlo, jer može izazvati pečenje. Na­ročito pazite da vam se kiselina iz akumulatora ne prolije po koži ili odjeći. Koža se može spasiti ispiranjem u obilnoj količini vode, makar ostavi trag, ali hlače dobiju rupu. Ako mislite da niste baš vični navedenom poslu, više vam se is­pla­ti otići autoelektričaru. I akumulator i zamjena jeftiniji su od hlača.