Kad kupujete antifriz, nemojte biti neupućeni kao ona plavuša koja je došla na pumpu i zamolila prodavača da joj natoči benzin. 95 ili 98, pita prodavač. A što, nemate ovogodišnji...?


Kažu da zamjena anti­friza nije neki tako strašan posao da ga ne bi mogao uči­niti netko tko je bar jed­nom držao kliješta i čekić u rukama. Krenimo ispočetka: najprije treba znati koliko dugo je stari antifriz u mo­toru i da li je u vrijeme kad je uliven imao dobar "minus".

Dalje je važno znati da li se u međuvremenu dogodio neki gubitak rashladne teku­ćine pa je tom prilikom do­dana obična voda ili antifriz. Sve tvornice preporučuju da se zamjena vrši svake dvije godine, no ako je u motoru kvalitetan antifriz, ni tri ne­će predstavljati problem, tj. vaš motor će sigurno biti zaš­tićen od smrzavanja.
 
Ako i malo sumnjate u kva­litetu, bolje ga je zamijeniti, nego strahovati cijelu zimu. Dakle, na posao! Naj­prije upalite motor i zagrijte ga. Ručicu komande grijanja u kabini otvorite do kraja, kako bi hladnjak grijača ka­bine bio protočan, pa će tako stari antifriz ili ono što je bi­lo unutra potpuno iscuriti. Ugasite motor da se prili­kom rada oko ispuštanja ne bi ozlijedili. Dobro promo­trite da li se na bloku motora i hladnjaku nalaze čepovi za ispuštanje. Ako je tako, na­ravno otpustite ih i priče­kajte da sav sadržaj iscuri van. Ako ih nema, odvojite najdonju gumenu cijev, kuda će tekućina isto iscuriti, ali ne sva. U tu svrhu, sa odvojenom cijevi, opet upalite motor i pustite ga da radi petnaestak sekundi. Pumpa vode će tako potjerati zao­stalu tekućinu, nakon čega možete cijev vratiti na mjes­to i uvjeriti se da je stega ispravna i dobro stegnuta. Sada treba uliti antifriz. Da­nas se uglavnom u prodaji nalaze koncentrati, pa ih tre­ba razrijediti i to prema tab­licama na poleđini pakira­nja. Tamo stoji koliki odnos koncentrata i vode je dovo­ljan za "minus" koga vi želite. Prije toga treba znati i koliki kapacitet ima vaš rashladni sistem, tj. koliko tekućine stane u njega. Uglavnom se kapaciteti srednjih vozila kreću oko pet do sedam li­tara, no to su samo okvirni podaci. Dobro je vodu (naj­bolje destiliranu) i antifriz iz­mješati prije ulijevanja, jer je novi čisti antifriz vrlo ag­resivan, pa može izazvati propuštanje nekih, već na­gri­ženih mjesta u sistemu. Ako ste nalijevanjem brzo došli do vrha otvora hlad­njaka ili oznake posudice za hlađenje, nemojte odmah za­tvoriti čep i misliti da je posao gotov. Opet upalite mo­tor i pustite da "povuče" tekućinu u sve otvore i ka­nale. Tada nadopunite do oznake i pustite da se motor zagrije na radnu tempe­ra­turu, i da mu se ukopča ventilator za hlađenje. Ako je tome tako, vaša misija je uspješno završena. 

Ne zaboravite nakon ne­koliko dana, prekontrolirati da li je nivo isti i da li ima propuštanja, jer se to zna dogoditi nakon zamjene, pa kvar treba hitno popraviti. Kad kupujete antifriz, ne­mojte biti neupućeni kao ona plavuša koja je došla na pumpu i zamolila prodavača da joj natoči benzin. 95 ili 98, pita prodavač. A što, ne­mate ovogodišnji...?