Nije dobro da kabina vozila bude bez dotoka zraka, pa stakla prozora ostavite otvorena par milimetara, pazeći da vozilo nije na takvom mjestu, gdje ćete nekome dati povoda da provali u njega


Dragi vozački narode, situacija je sve teža! Lipu po lipu, gorivo sve više kliže prema dvanaest kuna, što bi bila ili će, ne daj Bože, biti prava katastrofa za sve one koji više ne mogu zamisliti život bez svog limenog prijatelja.

Naravno da će poskupljenje utjecati na sve oko nas i plaćice koje su ( uglavnom ) male neće biti dostatne za pokrivanje svih životnih potreba. Mi smo već naviknuti na slične prilike, i uvijek smo se nekako snalazili, pa se nadamo da ćemo i to prebroditi, ali ovog puta problem cijene goriva nije nacionalno, nego globalno pitanje. Uglavnom se svodi na to da čim Amerika kihne, sve male zemlje dobiju upalu pluća. Putin se nada postati glavni izvoznik nafte i biti doživotni šef buduće najbogatije države na našem dijelu zemljine kugle. I dok oni tako slažu svoje kockice, mali čovjek živi u neizvjesnosti što će biti sutra. Amerika i Rusija to vrlo dobro znaju, jer je sve već odlučeno i podijeljeno, pa tko bude mogao plaćati naftu neka dobro živi i puno se vozi, a tko ne, neka krepiva. Sve to podsjeća na stari vic, kada se za Albaniju govorilo da ima jedan avion i ako se on sruši, poginu pilot i ložač. Iz tog vremena je i priča da su, onako siromašni i pod Hođinim diktatom, ostali bez hrane, nafte, struje, nije bilo ničega! Sastao se Parlament i odlučeno je da će objaviti rat Americi. Ameri će ih pobijediti, pa će ih kao ratne zarobljenike morati hraniti, oblačiti, dati naftu itd. Na to se digao jedan zastupnik i rekao da treba preispitati takvu odluku, jer je to dvosjekli mač. Što će biti ako Albanci pobjede?

Vic je vic, no mi smo u tužnoj stvarnosti, gdje će neki morati znatno reducirati potrošnju goriva ili, kako bi se jednostavnije reklo, manje voziti, a neki će možda, na neko vrijeme, morati parkirati auto i uopće ga ne koristiti. Kako to napraviti, a da od toga ne bude više štete, nego koristi?

Oni koji imaju garažu, već su u startu u prednosti, jer je vozilo zaštićeno od svih vremenskih utjecaja i mogućih oštećenja. No, loše je ako je garaža vlažna. Obavezno treba osigurati dobro provjetravanje. Bolji od loše garaže je dobro natkriven prostor, koji će ipak štititi vozilo od olujnog vjetra ili iznenadne tuče. Mnogi vozači čine grešku, pa, u smislu osiguranja vozila, povuku ručnu kočnicu, koja tako povučena ostane nekoliko mjeseci. Naročito je to važno u zimskom periodu, jer u lošu sajlu ručne kočnice uđe vlaga, nastane led i tako je jako zablokira da se sajla ne može popustiti, pa kotači ostanu zakočeni i vozilo se ne može pomaknuti. Dovoljno je mjenjač ubaciti u prvu brzinu, pazeći da je auto u ravnom položaju, tj. da ne "visi" prema naprijed ili nazad, pa tako svojom težinom opterećuje zupčanike u mjenjaču, koji ga koče.

U takvom slučaju, treba najprije podložiti kotače podmetačem i tek kad su oni zakočili auto, ubaciti mjenjač u brzinu. Nadalje, provjerite nivo elektrolita u akumulatoru i po potrebi dodajte destilirane vode, ne više od nekoliko milimetara iznad ćelija. Ako imate akumulator bez održavanja, uvjerite se da je u dobrom stanju tako što ćete pogledati u njegov optički indikator, koji mora pokazivati zelenu boju. Akumulator tada treba odspojiti tako što ćete najprije skinuti klemu s negativnog pola. Ako je vozilo duže vrijeme van upotrebe, vratite kleme na akumulator i povremeno upalite motor do radne temperature, kad će se upaliti ventilator hlađenja. Nakon toga ponovo odspojite kleme. Ako ipak mislite da auto neće duže stajati, nije potrebno skidati kleme, nego ga češće upaliti. To ima i prednost, jer ako, na primjer, imate kodirani radio, a zaboravili ste kod, ponovnim spajanjem akumulatora radio neće raditi i bit će problema oko dekodiranja. Također bi se mogle javiti veće greške na automobilima koji su "debelo" opremljeni elektronikom. Što se karoserijskih dijelova tiče, treba auto dobro oprati i zaštiti slojem voska, ako on već nije u sastavu šampona.

Ako postoje kromirani dijelovi, morate i njih posebno zaštititi za to namijenjenim sredstvima, kojih, kao i ostalih za kozmetiku kompletnog vozila, ne nedostaje na tržištu. Ako ne skidate metlice brisača, malo ih pospite dječjim puderom i između njih i stakla stavite novinskog papira. Nije dobro da kabina vozila bude bez dotoka zraka, pa stakla prozora ostavite otvorena par milimetara, pazeći da vozilo nije na takvom mjestu, gdje ćete nekome dati povoda da provali u njega. Ako vaš auto nije ni u garaži, ni pod nadstrešnicom, pokrijte ga zaštitnom ceradom, koja mora biti propusna, tj. mora "disati". U protivnom će se između cerade i karoserije pojaviti vlaga, koja će loše djelovati na lak. Gume na kotačima treba napumpati za pola bara više od propisanog tlaka. Ako je auto više mjeseci na istom mjestu, treba mu svako toliko promijeniti položaj i paziti da opterećenje nije uvijek na istom dijelu gume, jer će doći do deformacije. Na kraju, iskreno se nadamo da vam navedeni savjeti neće trebati i da će nafte biti do mile volje i po niskim cijenama. Samo da nam se Amerika ne prehladi!