14.12.2014.
Zrak u sistemu
Sistemom hlađenja motora cirkulira voda ili antifriz, koji hlade motor i to tako, da ohlađeni u hladnjaku prolaze kanalima bloka i glave motora, gdje visoku temperaturu, nastalu od sagorijevanja smjese preuzimaju na sebe. Tako zagrijana tekućina opet putuje u hladnjak na hlađenje, pomognuta okretanjem lopatica pumpe za vodu. I tako svoj cijeli radni vijek. No, ako tekućina nije u jednom "komadu", tj. ako negdje ima branu, cirkulacije neće biti.
Ako je mehanički kvar, onda je problem u blokiranom termostatu, koji ne propušta cirkulaciju. Onaj drugi kvar, ako ga se tako može nazvati zove se zračni mjehur ili zračni jastuk. On nastaje kada motor izgubi veću količinu vode, ili u slučaju kad kod potpunog ispuštanja stare tekućine, netko tko je nalio novu, nije odzračio sistem hlađenja, na motoru na kojem se to mora napraviti. Situacija u motoru, po pitanju tekućine, mora biti kao kad gledamo medicinsku sestru prije davanja injekcije, kad, prije uboda, istisne zrak iz šprice. Iako će nam se činiti da je sve u redu, jer ulili smo vodu ili antifriz do oznake na posudici, kad bi imali rendgen, vidjeli bi da tekućina nije prodrla u sve prostore gdje treba biti. U tom slučaju treba zrak istisnuti iz sistema. To se može učiniti dok motor nije upaljen, ali i kad je u radu. U prvom slučaju - potražite na vrhovima gornjih cijevi vode ili onima koji vode u kabinu, malene ventile okruglog oblika, nareckane po obodu. Ventili, malo drugačijeg izgleda se mogu nalaziti i na hladnjaku ili glavi motora. Kad ste ih našli, otpustite ih nekoliko krugova i pušite u posudicu ili hladnjak vode, tako da usnama potpuno obuhvatite otvor i da sav zrak koji upuhnete učini tlak na tekućinu. Ako imate problema s vašim tlakom, izbjegnite taj posao, jer će onda trebati vama upuhivati. Oprez ako ste ulili svježi antifriz. Nemojte se oblizivati ako vam ostane na ustima, nego isperite mlijekom. Ako ste dobro puhali, ubrzo će kroz otvorene ventile početi izlaziti mjehurići zraka. Kad kroz otvore poteče samo tekućina, zavrnite ventile. Vaš posao je završen. Obavezno pogledajte nivo u posudici, jer će je trebati nadoliti. Nakon svega ne napuštajte radno mjesto dok motor ne dobije radnu temperaturu i dok se ne upali ventilator hlađenja. To će biti znak da je sve u redu.
Bolji, brži, potpuniji i neotrovniji način je, ispuštanje zraka dok motor radi. Postupak otpuštanja ventila je isti, samo umjesto da vi trošite pluća, to umjesto vas čini tlak u sistemu hlađenja koji nastaje zagrijavanjem. Tu treba paziti da motor ne bude prevruć, jer osim što može doći do opekotina prilikom odvrtanja ventila, ponekad nam se učini da ga nismo dosta odvrnuli, pa ga još odvijamo, on tada iskoči iz navoja, a s njim i vrela tekućina, koja nekontrolirano počne izlaziti. Tada je opet moramo nadoliti, pa sve ispočetka. Nezgoda u takvom slučaju je da ako ventil ispadne, obično ga, naročito na modernijim motorima, ne možemo naći, jer se zaglavi na nekom dijelu nedostupnom oku i ruci. Da bude još gore, sam ventil bez kompletne cijevi, teško ćete kupiti. A cijevi obično nisu jeftine. Ako ste se malo prestrašili, znajte, da se to dogodi i dobrim mehaničarima, no svakako nije takav problem koga ne bi mogli riješiti ako radite polako i koncentrirano.
Izdvojeni članci
Sezonska kuhinja
Tagliatelle od kestena
Zbog visokog sadržaja škroba, od kestena se može dobiti brašno koje prirodno ne sadrži gluten pa ga možete koristiti u bezglutenskim kolačima, palačinkama, kruhu ili pecivima. Može se koristiti i za pripremu tagliatella, njoka ili palente.
Sezonska kuhinja
Kuglof od jabuka i bundeve
Od ove dvije kraljice jeseni napravite sočni kuglof koji odlično paše uz ovo promjenjivo vrijeme vani
Sezonska kuhinja
Brownie od rogača
Rogač (Ceratonia siliqua, L.) je zimzelena voćka iz porodice mahunarki koja raste kao samoniklo stablo, a potječe iz Sirije i Palestine. Ime mu dolazi od grčke riječi keras, što znači rog (zbog oblika mahune)