Sistemom hlađenja motora cirkulira voda ili antifriz, koji hlade motor i to tako, da ohlađeni u hladnjaku prolaze kanalima bloka i glave motora, gdje visoku temperaturu preuzimaju na sebe.



Sistemom hlađenja mo­to­ra cirkulira voda ili anti­friz, koji hlade motor i to tako, da ohlađeni u hladnja­ku prolaze kanalima bloka i glave motora, gdje visoku temperaturu, nastalu od sa­gorijevanja smjese preuzimaju na sebe. Tako zagrijana tekućina opet putuje u hladnjak na hlađenje, pomognuta okretanjem lopatica pum­pe za vodu. I tako svoj cijeli radni vijek. No, ako tekućina nije u jednom "komadu", tj. ako negdje ima branu, cir­kulacije neće biti. 

Ako je mehanički kvar, onda je problem u blokiranom termostatu, koji ne propušta cirkulaciju. Onaj drugi kvar, ako ga se tako može nazvati zove se zračni mjehur ili zračni jastuk. On nastaje kada motor izgubi veću količinu vode, ili u slučaju kad kod potpunog ispuštanja stare tekućine, netko tko je nalio novu, nije odzračio sistem hlađenja, na motoru na kojem se to mora napraviti. Situacija u mo­toru, po pitanju tekućine, mora biti kao kad gledamo medicinsku sestru prije da­vanja injekcije, kad, prije uboda, istisne zrak iz šprice. Iako će nam se činiti da je sve u redu, jer ulili smo vodu ili antifriz do oznake na posudici, kad bi imali rendgen, vidjeli bi da tekućina nije prodrla u sve prostore gdje treba biti. U tom slučaju treba zrak istisnuti iz sistema. To se može učiniti dok motor nije upaljen, ali i kad je u radu. U prvom slučaju - potražite na vrhovima gor­njih cijevi vode ili onima koji vode u kabinu, malene ventile okruglog oblika, nareckane po obodu. Ventili, malo drugačijeg izgleda se mogu nalaziti i na hladnjaku ili glavi motora. Kad ste ih našli, otpustite ih nekoliko krugova i pušite u posudicu ili hladnjak vode, tako da us­nama potpuno obuhvatite otvor i da sav zrak koji upuhnete učini tlak na te­kućinu. Ako imate problema s vašim tlakom, izbjegnite taj posao, jer će onda trebati vama upuhivati. Oprez ako ste ulili svježi antifriz. Ne­mojte se oblizivati ako vam ostane na ustima, nego is­perite mlijekom. Ako ste dobro puhali, ubrzo će kroz otvorene ventile početi iz­laziti mjehurići zraka. Kad kroz otvore poteče samo tekućina, zavrnite ventile. Vaš posao je završen. Oba­vezno pogledajte nivo u po­sudici, jer će je trebati na­doliti. Nakon svega ne na­puštajte radno mjesto dok motor ne dobije radnu temperaturu i dok se ne upali ventilator hlađenja. To će biti znak da je sve u redu.

Bolji, brži, potpuniji i ne­otrovniji način je, ispuštanje zraka dok motor radi. Pos­tupak otpuštanja ventila je isti, samo umjesto da vi trošite pluća, to umjesto vas čini tlak u sistemu hlađenja koji nastaje zagrijavanjem. Tu treba paziti da motor ne bude prevruć, jer osim što može doći do opekotina prilikom odvrtanja ventila, po­nekad nam se učini da ga nismo dosta odvrnuli, pa ga još odvijamo, on tada iskoči iz navoja, a s njim i vrela tekućina, koja nekontroli­rano počne izlaziti. Tada je opet moramo nadoliti, pa sve ispočetka. Nezgoda u takvom slučaju je da ako ventil ispadne, obično ga, naročito na modernijim mo­torima, ne možemo naći, jer se zaglavi na nekom dijelu nedostupnom oku i ruci. Da bude još gore, sam ventil bez kompletne cijevi, teško ćete kupiti. A cijevi obično nisu jeftine. Ako ste se malo prestrašili, znajte, da se to dogodi i dobrim mehaničarima, no svakako nije takav problem koga ne bi mogli riješiti ako radite polako i koncentrirano.