Neki ga zovu ispušni lonac, neki marmita, ali se najradije služimo tuđicom "auspuh". Dio je ispušnog sistema, a služi za odvođenje ispušnih plinova iz motora i prigušivanje buke. Inače se cijeli ispušni sistem sastoji od ispušnog kolektora, 1-3 ispušnih lonaca, a u novije vrijeme i katalizatora koji je u funkciji pročišćavanja plinova, koji nastaju radom motora. To je dio automobila koji je najviše izložen koroziji i propadanju. Najgore mu je kad je dobro zagrijan, a izvana ga zalije lokva hladne vode s ceste. Tada doživi temperaturni šok, i svaki takav moment ostavi traga na njegov život. Ali neki jedva da voze svoje ljubimce, pa im opet lonac brzo pregori. Imam znanca koji je toliko zaljubljen u svoj auto, da ga izbjegava voziti po kiši, a već ih je promijenio nekoliko. To je zbog toga jer dolazi do kondenzacije, voda ostaje u loncu, ako se malo vozi ta voda ne može izaći, i iznutra nagriza lonac, pa je tako najprije na udaru zadnji lonac. Najgora posljedica pregaranja uz buku je ulazak ispušnih plinova u prostor kabine. U težim slučajevima može doći do glavobolje, a u najgorem do trovanja i smrti. Ovoga zadnjega se nemojte jako bojati, jer obično nastupa samo ako mi to želimo. Sjetite se američkih filmova gdje se čovjek zatvori u garažu, starta motor i umire s osmjehom na licu. Tako je auto od ubojitog oružja postao i samoubojito. Ako imate jako probušeni lonac ili rupu u sistemu, te je buka iznad 104 decibela ne možete proći tehnički pregled, a možete platiti i kaznu. Mislite li da je ispušni sistem tek hrpa cijevi i savijenih limova, varate se. To su dobro prostudirani elementi, koje inžinjeri stalno usavršavaju, jer je cilj napraviti skoro nečujni sistem, a da se ne smanji snaga motora. Vozila više klase već su vrlo blizu tome. Kod njih se u vožnji više čuje zvuk guma nego motor. Auspuh može zvučati i kao poklopac na loncu prije nego će prekipjeti, tj. ima jednoličnu vibraciju kao da je nešto otpušteno. Radi se o olabavljenoj pregradi koju nije moguće učvrstiti, nego treba izvršiti zamjenu lonca. Nasuprot tome kad je slučaj pregorenosti možemo varenjem za neko vrijeme sanirati kvar. Valja naglasiti da je to isplativo kod skupljih automobila, koji sukladno tome imaju i skuplje rezervne dijelove. Za aute koji voze obični smrtnici, lonci su toliko jeftini (ne uvijek i kvalitetni) da je popravak neisplativ. Dakle, načuli ste neku promjenu zvuka u radu motora vašeg auta! Što činiti? Ako redovito ne posjećujete servisera vjerojatno ćete se sami zavući ispod vašeg najdražeg i pokušati otkriti mjesto propuštanja. Ne uspijete li, zamolite nekog da vam nakratko, dok motor radi, đonom cipele začepi cijev zadnjeg lonca. Tada će plinovi biti prisiljeni izlaziti tamo gdje je otvor najveći i tamo stvarati najveću buku. Bravo! Jedan prema nula za vas. Ali tekma još nije gotova ako ste odlučili ići do kraja (pravi muškarci to uvijek čine). Pogled na jako korodirane spojeve vjerojatno će vam ubiti volju za daljnju borbu, ali pročitajte još jednom zagradu. Vaše oružje zove se WD ili Odvijač sprej. Odmah njime poprskajte vijke i spojeve i pustite da se "kiseli" do sutra. Poslije dobrog ručka, uzmite ključeve, čekić, kombinirana kliješta i nešto strpljenja. Ako nemate kanal, poslije podizanja vozila, dobro ga osigurajte i nemojte ga ostaviti samo na dizalici, da kad legnete ispod ne ostanete u tom položaju zauvijek. Svi radovi blizu katalizatora moraju biti naročito nježni i izvedeni oprezno, jer svaka upotreba sile, može rezultirati oštećenjem istog, a taj je jako skup. Ako ste imali sreće, onda ćete reći da je sve ovo ispred velika filozofija, jer je ponekad demontaža toliko lagana da lonac ide s mjesta "ko pijan u gostionu" U suprotnom ćete se složiti. U svakom slučaju dva prema nula za vas. Ako je baš kraj mjeseca, ali će auto brzo u prodaju, čak obični silikon za staklo može začepiti malu rupu, postoje i trake za brzi popravak, varenje ili zamjena. Prije montaže klimoglava samom sebi, provjerite da cijeli ispušni sistem slobodno visi na nosačima i ne dira karoseriju. Tri nula za vas. I to je to!