U utakmici za osvajanje prostora bivše zajedničke države slovenski su osiguratelji, izgleda, pretekli hrvatske. Sam Triglav osiguranje, iako državna firma, u Crnoj Gori drži 75% tržišta, u Sloveniji 43,5 %, u Makedoniji 27,0 %, BiH 8,98 %, Hrvatskoj 3,87 % i u Srbiji 3,0 %. Na taj način su zaokružili prostor od Vardara pa do Triglava, ne zaobišavši ni nove tvorevine, kao što je to primjerice Republika Srpska, gdje je u tijeku kupnja Krajine Kopaonika. Rekli smo "pretekli", jer su hrvatski osiguratelji ranije krenuli u tu utrku, ali su izgleda posustali u borbi s upornijim, vještijim i odlučnijim protivnikom. Podsjetimo : Croatia osiguranje je već ranije kupila osiguravajuće društvo u Srbiji (Milenijum osiguranje); osnovala mješovito društvo u Makedoniji (Vardar-Croatia, životno osiguranje); bila na pragu akvizicije Sarajevo osiguranja u BiH… Upravo je začuđujuće da je Vardar osiguranje, Croatijin predodređeni partner u Makedoniji, završio u rukama Triglav osiguranja (i to za cijenu koju je, kako smo čitali, bila spremna platiti i Croatia), što sad Croatiji komplicira stvari oko mješovitog društva Vardar-Croatia životnog osiguranja, jer je Triglav kupnjom Vardara kupio i 30 - postotni udjel u tom društvu. Rezultat je to uvjerenja Slovenaca, kako nas uvjerava predsjednik uprave Triglav osiguranja g. Kocič, da im prostor za širenje nije London i druga europska tržišta, već prostor bivše zajedničke države čiji su potencijali (nezasićenost tržišta) veliki i prepoznati od EU osiguratelja, a koji će im, kaže,pomoći da uskoro u 2008. g. ostvare premiju od milijarde eura, dakle, gotovo koliko sveukupna premija hrvatskog osigurateljnog sektora. Triglav je prepoznao mogućnosti toga tržišta i nije htio propustiti šansu. Pri tome nije prezao ni od prigovora struke da je cijena akvizicija preplaćena, jer da akvirirana društva ne vrijede onoliko koliko su plaćena. Slovenci su mišljenja da im akvizicija gotovih i afirmiranih srednjih društava omogućuje ubrzaniji rast na tržištu, a usput vrebaju i na krupnije zalogaje, ako se ukaže prigoda (zbog čega uporno prate privatizaciju velikih srpskih osiguratelja Dunava i Novog Sada, bosanskog Sarajevo osiguranja, a - vjerovali ili ne - i Croatia osiguranja). Postavljeni cilj - osigurateljni lider u regiji - opravdava uloženi kapital. Rezultat i dobit - doći će kasnije. Bitno je pozicionirati se na tržištu i zatvoriti pristup ostalim konkurentima, pogotovo onima iz Hrvatske. Nastavno na to, nadovezuje se osvajanje pozicija u tranzicijskim zemljama, sada članicama EU (Češka, gdje već posluju; Slovačka, gdje su u fazi priprema…) Hrvatski osiguratelji u tom srazu nemaju više šanse: Slovenci su kapitalno jači; imaju dobro osmišljenu strategiju koju uporno provode uz podršku svoje države; strana osiguravajuća društva u samoj Sloveniji ne igraju - za razliku od Hrvatske - bitniju ulogu; jedino društvo u vlasništvu Croatia osiguranja u Sloveniji (Slovenika zavarovanje) svojevremeno je prodano za bakšiš, pa je pristup na EU tržište samo teško ostvarivi san.