Prema Sporazumu o sufinanciranju Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa u razdoblju 2001.-2005. god., osiguratelji bi izdvajali 1% od naplaćene premije za akcije predviđene tim programom. Kako je šteta koju nesavjesni vlasnici motornih vozila koji ne produžuju registraciju i ne osiguravaju svoja vozila vrlo velika osiguratelji su zainteresirani da policija poduzme oštrije mjere prema takvim vozačima. Policija je doista (članak III Sporazuma) preuzela obvezu da će "... pojačati aktivnosti u cilju smanjenja broja neosiguranih motornih vozila na hrvatskim cestama, na način da će poduzimati zakonom propisane mjere prema vlasnicima koji nisu svoja vozila podvrgnuli redovnom tehničkom pregledu... "odnosno" ...da će pri kontrolama u prometu pozornost obraćati na postojanje valjanog osiguranja od automobilske odgovornosti te poduzimati zakonom propisane mjere. "Zakonom propisana mjera, do sada, jeste prijava sudu za prekršaje i novčana kazna, koja je daleko ispod cijene obveznog osiguranja, pa nisu rijetki vozači koji kalkuliraju da im je jeftinije platiti određenu novčanu kaznu, nego platiti puno skuplje osiguranje (da ne govorimo o tome da se na prste ruke mogu izbrojiti slučajevi u kojima je policija podnosila prekršajne prijave protiv neosiguranih vlasnika vozila). No, izmjena Zakona o sigurnosti prometa na cestama, koja se priprema, daje mogućnost unošenja oštrijih sankcija prema takovim vozačima. Jedna je određivanje novčane kazne koja će biti znatno veća od dosada zaprijećene, odnosno, koja će biti veća od premije osiguranja od autoodgovnornosti, kako bi destimulirala vozačke špekulante. Druga moguća mjera, koju forsiraju hrvatski osiguratelji, a uzor im je odredba njemačkog i sličnog austrijskog zakona, koja bi eliminirala naš vječni problem neosiguranih vozila (v. napis iz prošlog broja našeg lista), jeste obveza policije da, nakon što u evidencijama utvrdi da je istekla registracija i osiguranje od odgovornosti fizički skine s vozila registarsku pločicu, čime bi onemogućila vozača takvog vozila da i dalje s tablicom sudjeluje u prometu. Uz fizičko skidanje registarske pločice primijenile bi se i prateće sankcije - kazna za prekršaj. Otpora ovom prijedlogu ima prvenstveno u samoj policiji, čiji broj - kako kažu - nije dostatan ni za uobičajenu kontrolu prometa. No, bilo kako bilo, bez jedne takve mjere nije moguće eliminirati neosigurana vozila iz prometa, a nije moguće ni integrirati hrvatski osigurateljni sustav u onaj Europske unije, kojoj težimo. Mjera bi svakako mogla poskupiti policijske usluge, ali bi dovela do pojeftinjenja osiguranja za korektne i disciplinirane vozače.