"Počelo je, počelo…", vesele se više mediji nego vozači, čiji se interesni zaštitnici - po običaju - uopće ne oglašavaju. Naravno, riječ je o prvoj lasti i objavi jednog osiguratelja da je prvi (otkud mu informacija da je prvi ?) nadležnom nadzornom tijelu dostavio nove cjenike obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti. Pojedinosti nisu objavljene, ali marketinški vrlo zgodno zvuči obećani Sonderrabatt od "debelih dvoznamenkastih brojki", koji bi mu omogućio da svoj kolač u portfelju osiguranja od automobilske odgovornosti znatno poveća u odnosu na konkurenciju. Dakle, iako ne znamo "što je počelo" - naziremo kamo bi moglo smjerati. No, najava "posebnih debelih" popusta osokolila je i druge osiguratelje da razmišljaju o novostima u tarifnom sustavu i u uvjetima osiguranja. Tako jedan osiguratelj najavljuje vrlo "zgodnu stvar": u osigurateljno pokriće uzet će i štete koje osigurani vozač uzrokuje u pijanom stanju, odnosno, pod utjecajem alkohola. Pri tom ga doduše "češka" sumnja da li je to pravno u redu, ali nema grižnju savjesti zbog (sigurno) štetnih posljedica eventualno tako odobrene tarife odnosno uvjeta. Pa, pravno je doista u redu: rizik upravljanja vozilom pod utjecajem alkohola i uzrokovanje štete u tom stanju nije kogentnim odredbama Zakona o obveznim odnosima isključen iz osiguranja. Specijalni zakon koji se odnosi upravo na obvezna osiguranja u prometu - Zakon o obveznim osiguranjima u prometu - u čl. 24., upravljanje i uzrokovanje štete pod utjecajem alkohola svrstava u mogući razlog gubitka prava iz osiguranja . No, osigurani vozač će izgubiti pravo iz osiguranja samo ako je upravljao vozilo pod koncentracijom alkohola " iznad ugovorene granice "(čl. 24. st. 1. t.4.).
Granicu će, dakle, odrediti osiguratelj u uvjetima osiguranja i nema nikakve zapreke da to bude, recimo, i 5 promila, praktički, dakle, bez ograničenja. S obzirom na znatan broj nesreća koje uzrokuju alkoholizirani vozači, i to baš teških prometnih nesreća s mrtvima i ozljeđenima, bez sumnje će ovakav sustav pokrića osiguratelju koji ga (prvi) uvede"privući" veliki broj zainteresiranih vozača, koji će štetne posljedice svoga oslabljenoga voljnog mehanizma odupiranju alkoholnim parama prebaciti na... Na koga? Pa naravno, na ostalu vozačku populaciju, jer je notorno da ukupna vozačka populacija mora (kroz premiju) pokriti ukupno nastale štete u prometu.
O ostalim negativnim posljedicama takvog sustava ne treba ni govoriti: umjesto preventive (izbacivanje iz pokrića alkoholiziranih vozača, koje čeka plaćanje regresa osiguratelju koji je oštećenome naknadio štetu) potiče se devijantno ponašanje. Naravno, ako bi takvi uvjeti i cjenik prošao državnu kontrolu (a vidjeli smo da pravno - može). Izazov nije nov. Oni koji malo dulje pamte sjetit će se da je u uvijetima zakržljale konkurencije, ali ipak konkurencije (uglavnom između ondašnjih republičkih osiguratelja), osamdesetih godina prošlog stoljeća jedan osiguratelj uveo pokriće upravo ovakvog rizika. No ne zadugo, jer su se, nakon negodovanja stručnih organizacija, nadležna državna tijela potrudila i uvjerila dotičnog osiguratelja u štetnost takve odluke. Neće valjda danas biti drugačije ? Ili ipak…!