" Ovih dana sam dobio tri pisma različitih osiguravajućih društava kojima mi nude najpovoljnije obvezno osiguranje moga automobila … S obzirom da je obvezno osiguranje po uvjetima osiguranja i cijenama isto kod svih osiguratelja u Hrvatskoj, kakva je to konkurencija medju osiguretaljima i po kojoj logici mi netko može ponuditi najpovoljnije uvjete, kad znam da više nema bonusa mimo onoga kojega sam imao po prošlogodišnjoj polici osiguranja… Mislim da kod nas nema konkurencije osiguratelja, što je suprotno praksi u cijelom civiliziranom svijetu…". Obvezno osiguranje od automobilske odgovornosti kod nas se još uvijek obavlja po tzv. jedinstvenim uvjetima osiguranja i premijskog sustava s jedinstvenim osnovicama funkcionalne premije osiguranja (čl. 68. Zakona o obveznim osiguranjima u prometu). Ova odredba će prestati važiti 31. prosinca 2007.g. (čl. 71. st. 3. istoga zakona). Dakle, slobodno formiranje uvjeta i tarifa u automobilskoj odgovornosti počet će tek od 1. siječnja 2008.g. No, to ne znači da kod nas i u toj vrsti osiguranja već sada ne postoji konkurencija izmedju društava. Naime, kao što iz samog Zakona proizlazi, zajedničke su osnovice funkcionalne premije, a to znači onaj dio premije koji služi za plaćanje odšteta. Na taj dio premije osiguratelji su ovlašteni "dozidati" stope tzv. režijskog dodatka, marže potrebne za pokriće troškova poslovanja u toj vrsti osiguranja. Ta stopa dakle nije jedinstvena i osiguratelji su slobodni odrediti stopu poštujući granice minimuma i maksimuma koji je odredjen tarifnim sustavom kojega je odobrilo državno nadzorno tijelo. U praksi, naši osiguratelji imaju različite stope RD, pa se i tu pojavljuju razlike u premiji. Istina, te su razlike sitne i nestimulativne. No, konkurencija se ne vrši samo cijenom usluge. Kod odluke o tome gdje se osigurati valja uzeti u obzir i druge pogodnosti koje osiguratelji nude. Tu su najčešće tzv. paketi osiguranja, kod kojih vam osiguratelji nude, ako s njima sklopite ugovor o obveznom osiguranju od automobilske odgovornosti, razne povlastice i popuste odnosno dodatne usluge za te druge vrste osiguranja (na pr. povoljniji uvjeti za kasko osiguranje, pravnu zaštitu, pomoć na cesti i sl.). Na kraju, odluka o tome gdje se osigurati morala bi ovisiti i o kvaliteti osiguratelja koji vam nudi osiguranje, gdje visina premije nije najbitniji činitelj. Mislimo na dobar glas osiguratelja, praksu u obradi i isplati šteta, jednostavnost ili kompliciranost postupka obeštećenja, duljinu trajanja postupka naknade štete, sigurnost i dostatnost kapitala kojim se jamči za štete, osjetiljivost osiguratelja za odredjene socijalne probleme itd. To su sve kvalitete koje se zasigurno mogu prepoznati kod popjedinog osiguratelja, pri čemu i mišljenje javnosti ima značajnu ulogu. Uostalom, baš ove okolnosti bit će odlučujuće za ocjenu konkurentnosti ponude i kad se uvjeti i tarifni sustavi budu slobodno i samostalno odredjivali, različito od društva do društva. Prosječan potrošač u Europi ( ili kako čitatelj kaže: u cijelom civiliziranom svijetu ) već se navikao na činjenicu da najjeftinije ne znači i najbolje. Toga su svijesni i osiguratelji, koji će konkurirati manje cijenom, a više kvalitetom proizvoda i usluge.