Hvala Bogu da je ljetu kraj, zadovoljno zaključuju oni koji teško podnose ljetne sparine i oni koji nemaju klima uređaje u svom automobilu. Šteta što je ljeto prošlo, reći će oni koji puno vremena i kilometara provode u automobilu i koji znaju da će vožnja po kiši, skliskim kolnicima i magli biti puno zahtjevnija i opasnija, nego ona u kojoj su jedini pravi neprijatelj bile visoke temperature. Mada je deveti mjesec bio vrlo ugodan, metereolozi već najavljuju drugačije vrijeme, do takvih iznenađenja da u drugoj polovici desetoga postoji mogućnost za prvi snijeg. No, prije toga one jesenske zamke sigurno nećemo izbjeći. Kiše su već tu, a žuto lišće pada sa stabala i u zajednici s ostacima motornog ulja i masnoća po cestama, stvara idealnu podlogu, odnosno naslagu na asfaltu za klizanje. U takvim uvjetima, osim oprezne i prilagođene vožnje, te povećanom razmaku, ni najbolje gume na svjetu neće vam pomoći ako prekasno zakočite, nego ćete se naći na braniku vozila ispred vas. Računajte da je minimalna šteta barem sto eura, što ćete morati potrošiti za popravak ili zamjenu i farbanje vašeg branika. I dobro je ako bude samo to, jer naglo zakočeni auto na masnoj podlozi poleti kao katapultiran. Još ako vam kočnice nisu ispravne, pa vam jedan kotač koči idealno, a drugi ništa, pirueta ili dvostruki aksl, vrlo su izvjesni. Najgora sklizavost na cesti je u prvom naletu kiše, kada se na asfaltu vide tragovi kotača vozila koje je prošlo prije vas. Daljnjim padavinama, cesta se ispere od najmasnijeg sloja, ali opasnost ni izdaleka nije prošla. Nemojte na takvoj cesti glumiti heroja i pokušavati biti Schumacher. Vidite da je čak i u Formuli 1 pogrešan izbor guma poguban za mnoge vozače, već i na malim brzinama. Mnogi naši vozači sigurno nisu pogriješili u izboru, nego su pogriješili što uopće nisu promjenili gume novima, jer još postoje oni, kojima samo što čelične niti nisu izašle iz gumenog sloja. Ti ne dobivaju obavjesti da se jave u "box" na zamjenu, ali vjerojatno svako toliko dobivaju obavjesti od banke da su u debelom minusu. I gdje se štedi nego tamo gdje se nebi smjelo, jer s takvom obućom ugrožavaju sebe i sve oko sebe. Jesen nam donosi i tmurnije i kraće dane, dakle smanjenu vidljivost. Od kada moramo imati upaljena svjetla i danju, sijalice dogorijevaju kao svjeće, pa se od desetak vozila koji prođu, barem na dva vidi samo jedno svjetlo. U uvjetima smanjene vidljivosti pregorena sijalica lijevog fara može izazvati i nezgodu, jer onaj što vozi prema vama može pomisliti da mu u susret dolazi motocikl i da mu je prostor za mimoilaženje širi nego što misli. Zato je povremeno potrebno provjeriti svjetla, naročito ako vam nadolazeći vozači ablendiraju. Nemojte se baš nadati da ćete na svakom automobilu, naročito najnovijima lako promijeniti sijalicu, pa nemojte zato čekati zadnji čas, jer je moguće da to uopće nećete moći učiniti, pa ćete morati do servisera. Provjerite i dali vam radi zadnje svjetlo za maglu, ako ga uopće imate. Mnoga novija vozila ga imaju, ali vozači to ni neznaju. To je u uvjetima smanjene vidljivosti jako važno, jer je jačeg intenziteta od ostalih zadnjih svjetala i teško ga je ne primjetiti i na najslabljoj vidljivosti. Dolaskom u uvjete normalne vidljivosti, treba ga isključiti, jer zbog njegove jačine smeta vozačima koji voze iza. Dakle, pravilo za jesensku, ali i za zimsku vožnju trebalo bi biti "vidjeti i biti viđen". Ako je sva signalizacija ispravna, vjerojatno ćete biti viđeni. No, dali vidite? Za to su potreba čista stakla, kako izvana, tako i iznuta i čista stakla retrovizora. Prljavo vozačko staklo može biti pogubno, naročito ako je brzina veća, a vozač neiskusan. Dolazeća svjetla raspršuju se po prednjem staklu, stvarajući lom svjetlosti, pa tako umjesto dvije jarke točke, dobijemo zaslijepljenost cijele površine vjetrobrana, koja nam oduzme vid na nekoliko trenutaka, koji su dovoljni da skrenemo s ceste ili udarimo u drugo vozilo. Zato treba imati dobre metlice brisača, koje na svom putu brisanja ne ostavljaju tragove. Nakon ljetnog perioda, kad nam nisu puno trebale i kad su stajale u istom položaju grijane od Sunca, naročito ako su slabije kvalitete, izgubile su elastičnost i teško da su još u dobrom stanju. Ako ne želite trošiti za kompletne metlice, postoji mogućnost zamjene samo brisnih gumica. Uz to, svakako provjerite količinu tekućine za pranje stakla u posudi i podešenost mlaznica. Nebi bilo loše, kod slijedećeg nadolijevanja uliti zimsku tekućinu za stakla, da vas negdje ne zateknu niske temperature, a polako već dolazi vrijeme i za provjeru antifriza!