U našem tjedniku od 5. prosinca ove godine objavili smo namjeru Vlade da uvede novi porez na kasko osiguranje motornih vozila po stopi od 15%, te da poveća već postojeći porez na obavezno osiguranje od odgovornosti s 15% na 20%. Kritizirali smo i tijela koja bi se morala brinuti za vozače, a to očito ne čine. No, pokazalo se da već glasnije razmišljanje javnosti ima efekta. Konačni prijedlog Vlade, koji je konačno i izglasan, bio je: zadržavanje poreza na obavezno osiguranje od automobilske odgovornosti na istoj razni, a novi porez na kasko osiguranje uvodi se po stopi od 10%. Takav prijedlog u Saboru bio je od strane opozicije oštro dočekan i argumentirano napadan. Tvrdilo se da je porez na kasko osiguranje nepotreban, da će to sigurno poskupjeti kasko osiguranje motornih vozila, jer kasko osiguranje često za veći broj vozača i nije dragovoljno, već obavezno (jer to uvjetuju banke i davatelji na leasing), da je uvođenje toga novoga poreza doista na liniji vladine politike: kadgod Državi zatreba para - uvodi novi porez. Vlada nije prihvatila takve argumente. U odgovoru na pitanja pojedinih zastupnika odgovarano je (pomoćnik ministra financija g. Kuštrak) kako je sigurno da kasko osiguranje neće znatnije poskupjeti. Otkud takve tvrdnje, koje su imale prizvuk garancije? Vlada je vjerojatno mislila na to da će osiguratelj, u žestokoj utakmici koja vlada na osigurateljnom tržištu, novi porez, ili bar jedan dio istoga, preuzeti na sebe. To im je, čini se, i sugerirano. Pokazatelji osiguratelja su, međutim, malo drugačiji. Iz njih je vidljivo da bi, ako osiguratelji na sebe preuzmu plaćanje poreza od očekivanih sedamdesetak milijuna kuna, kasko osiguranje vrlo brzo došlo u "crveno", dakle, pozitivan rezultat u toj vrsti osiguranja bi se istopio, što bi imalo posljedicu povećanje premije. A to je upravo ono na što su oporbeni zastupnici uporno ukazivali, ali bez uspjeha. U prilog toj vezi govori i činjenica da se upravo ovih dana tržište autousluga značajno komeša. Nema smanjivanja cijena servisnih usluga i rezervnih dijelova. Naprotiv, najuspješniji autodileri objedinjuju svoje članove i organiziraju ih u blok koji će se suprotstaviti osigurateljima u traženju znatno viših cijena usluga od onih koje su bile dosada. S druge strane, malo je vjerojatno da će prodavatelji novih vozila ublažiti uvjete kreditiranja kupnje ili najam vozila. Naime, dosada su banke i leasing kuće rizik naplate kredita prebacivale na osiguratelje, koji su pak uvjetovali osiguranje kredita kasko osiguranja vozila. A veliki broj oduzetih vozila koji se može vidjeti u spremištima prodavatelja i najmodavatelja potvrđuje da je vraćanje autokredita zapelo, što je očito posljedica precijenjenosti kupovne moći vozača i općenito standarda najčešćih mušterija autokuća i leasingkuća. Dakle, očito je da uvođenje novog poreza na kasko osiguranje vozila dolazi u vrlo delikatnom trenutku za kasko osiguranje i da može biti katalizator ubrzanog urušavanja dosadašnjeg relativno uspješnog hoda te vrste osiguranja. Znači li to da su jamstva vladinih dužnosnika kako neće biti znatnijeg poskupljenja kasko osiguranja utemeljena na krivim procjenama? Ili je potreba krpanja proračunskih rupa bila jedini razlog uvođenja novog poreza? Živi bili pa vidjeli!