Bez obzira na motive zbog kojih je Direkcija za nadzor osiguravajućih društava upravo sada zdušno prionula rigoroznoj kontroli ispravnosti primjene tarife obveznog osiguranja automobilske odgovornosti, među kojima crna rupa državnog proračuna, koju valja popuniti, zasigurno igra najznačajniju ulogu, prvi dani provedene kontrole ukazuju na prve pozitivne rezultate. Naime, kako kažu iz Direkcije za nadzor, konačno se uvodi reda na tržištu osiguranja automobilske odgovornosti. Provodi se istovremena kontrola svih osiguratelja, a utvrđeno je da "vlastiti premijski sustav uglavnom ne poštuju. Ili daju odmah bonus od 50% ili daju popuste vozačima od 40%, a po tarifi bi trebali 20%..." Pri tome ističu kako "imamo podršku svih osiguratelja i ustrajat ćemo u kontrolama, bit će ih još ove godine, a očekujemo znatno manje nepravilnosti...". S tim se slažu i iz Hrvatskog ureda za osiguranje, koji smatra da "reda mora biti, a on je podloga za liberalizaciju", koja se očekuje već donošenjem novog Zakona o obveznim osiguranjima u prometu, dakle, početkom iduće godine. No, osim reda na tržištu, koji se misli uvesti kontrolama i kaznama društvima i članovima uprava, ispravnom primjenom postojeće tarife "usput" se povećava prihod osigurateljima automobilske odgovornosti. Prema analizama posljedica rigorozne primjene tarifnog sustava AO premija će porasti za 5-8%. Ako se tome doda činjenica da službeno iskazani rezultati poslovanja osiguratelja automobilske odgovornosti pokazuju da je mjerodavni tehnički rezultat (odnos premija : štednja u zadnje tri godine) u toj vrsti osiguranja u 2004. g. bio 88,93 prema 90,24 u 2003., odnosno da se prosječni mjerodavni rezultat popravlja s 92,05 na 90,54, onda je jadno da osiguratelji nemaju aduta za pravdanje eventualnog povećanja cijena. To je Državi itekako važno, jer novi propisi o obveznom osiguranju predviđaju znatnije povećanje minimalnim osiguranih iznosa do kojih će osiguratelji odgovarati za štetu. Dakle, insistiranje na pravilnoj primjeni tarife omogućava povećanje minimalnim osiguranih svota bez dodatnog povećanja premije osiguranja, što je prihvatljivo i vozačima, čiji se standard neće dodatno ugrožavati novim povećanjima cijena. Cijenu će, dakle, platiti oni koji nisu imali (ili nemaju) pravo na bonus. A i to je u skladu s načelom ispravnog shvaćanja solidarnosti: ista premija za isti rizik ili veća premija za veći rizik. Naravno, postoji još jedan dodatni, iako skriveni, motiv iznenadne suglasnosti osiguratelja oko poštivanja postojećeg sustava bonus-malusa: očekivana liberalizacija traži prethodno povećanu i utvrđenu razinu premije, od koje će eventualno u slobodnoj utakmici ići na dolje. Što veća startna osnovica - to manja šteta od njenog snižavanja.