Lokalno kao globalni trend
Mušterije su sve češće u potrazi za autentičnim namirnicama čije je podrijetlo poznato i provjereno, a taj novi zahtjev američkih potrošača otvorio je prostor za lokalne poljoprivrednike i proizvođače pakirane hrane. Mali lokalni proizvođači nemaju veliki budžet za marketing niti za primamljive dizajne ambalaže, no nude proizvode tipične za regiju koji su proizvedeni u toj istoj regiji, nude autohtono, domaće i kvalitetno - ima li bolje reklame od toga?
Proizvodi/brandovi velikih kompanija prije nego li ih se plasira na tržište prolaze kroz ruke brojnih stručnjaka kako bi postali točno ono što potrošači žele. No, na pitanje tko je, gdje i kako proizveo taj proizvod rijetko nude nedvosmislen odgovor.
Northern Foods, primjerice, svoju pizzu sa vrlo talijanskim nazivom San Marco proizvodi u irskoj tvornici. Čini se da se svijest potrošača ipak polako mijenja i da sve češće žele znati odgovore na pitanja tko, gdje, kako - što je prednost malih lokalnih proizvođača. Oni na njih mogu odgovoriti. Trend lokalnog odražava i na poduzetničkom i na političkom planu. Europska komisija je donijela, a i dalje razvija, zakonske prijedloge kojima se štite upravo lokalni proizvođači, jedan od načina je da se nazivi regija mogu koristiti isključivo kod onih proizvoda koji su proizvedeni u tim regijama.
Na primjer, da biste mogli koristiti naziv Parma za svoj pršut, on mora biti proizveden u području oko Parme u Italiji. U Americi postoje i organizacije, poput Local Harvesta, čiji je posao promocija lokalnih proizvođača.
Local Harvest tako na svojoj Internet stranici (www.localharvest.org) ima lako pretraživi popis malih lokalnih proizvođača i poljoprivrednika koji proizvode i uzgajaju domaću hranu prirodnim putem, a cilj im je na taj način omogućiti neposredni kontakt između proizvođača i potrošača.
Izdvojeni članci
Prijenos poslovanja unutar obitelji – kako smanjiti rizike i osigurati trajnu vrijednost
Želite li svojoj djeci ostaviti poslovanje koja stvara vrijednost ili teret koji troši energiju? Generacijski prijenos je puno više od potpisa na papiru. To je trenutak kada nasljednici preuzimaju ne samo vlasništvo, nego i sve rizike koje nosi poslovanje koje još uvijek ovisi samo o vama
Kako smanjiti ovisnost društva o vlasniku
Ako je vaša uloga u poslovanju nezamjenjiva, potencijalni kupci ili nasljednici to ne vide kao prednost, nego kao veliki rizik. U ovom članku saznajte kako smanjiti ovisnost društva o vlasniku i izgraditi poslovanje koje ima veću tržišnu vrijednost, stabilnost i budućnost.
U ovom članku ću detaljno objasniti promjene koje smo kao poduzetnici dužni implementirati od 2026. godine. Želja mi je da razumijete i svjesno odaberete ono što je za vas optimalno — i u pogledu performansi i u pogledu cijene!