02.02.2006.
Lokalno kao globalni trend
Iako su multinacionalne kompanije osvojile tržišta gotovo cijelog svijeta, neke naznake promjena na tržištu trebale bi vratiti osmijeh na lica lokalnih proizvođača. Upravo u Americi, toj prijestolnici multinacionalnih kompanija, na tržištu su sve prisutniji
i mali proizvođači koji konkuriraju gotovo isključivo kvalitetom.
Mušterije su sve češće u potrazi za autentičnim namirnicama čije je podrijetlo poznato i provjereno, a taj novi zahtjev američkih potrošača otvorio je prostor za lokalne poljoprivrednike i proizvođače pakirane hrane. Mali lokalni proizvođači nemaju veliki budžet za marketing niti za primamljive dizajne ambalaže, no nude proizvode tipične za regiju koji su proizvedeni u toj istoj regiji, nude autohtono, domaće i kvalitetno - ima li bolje reklame od toga?
Proizvodi/brandovi velikih kompanija prije nego li ih se plasira na tržište prolaze kroz ruke brojnih stručnjaka kako bi postali točno ono što potrošači žele. No, na pitanje tko je, gdje i kako proizveo taj proizvod rijetko nude nedvosmislen odgovor.
Northern Foods, primjerice, svoju pizzu sa vrlo talijanskim nazivom San Marco proizvodi u irskoj tvornici. Čini se da se svijest potrošača ipak polako mijenja i da sve češće žele znati odgovore na pitanja tko, gdje, kako - što je prednost malih lokalnih proizvođača. Oni na njih mogu odgovoriti. Trend lokalnog odražava i na poduzetničkom i na političkom planu. Europska komisija je donijela, a i dalje razvija, zakonske prijedloge kojima se štite upravo lokalni proizvođači, jedan od načina je da se nazivi regija mogu koristiti isključivo kod onih proizvoda koji su proizvedeni u tim regijama.
Na primjer, da biste mogli koristiti naziv Parma za svoj pršut, on mora biti proizveden u području oko Parme u Italiji. U Americi postoje i organizacije, poput Local Harvesta, čiji je posao promocija lokalnih proizvođača.
Local Harvest tako na svojoj Internet stranici (www.localharvest.org) ima lako pretraživi popis malih lokalnih proizvođača i poljoprivrednika koji proizvode i uzgajaju domaću hranu prirodnim putem, a cilj im je na taj način omogućiti neposredni kontakt između proizvođača i potrošača.
Mušterije su sve češće u potrazi za autentičnim namirnicama čije je podrijetlo poznato i provjereno, a taj novi zahtjev američkih potrošača otvorio je prostor za lokalne poljoprivrednike i proizvođače pakirane hrane. Mali lokalni proizvođači nemaju veliki budžet za marketing niti za primamljive dizajne ambalaže, no nude proizvode tipične za regiju koji su proizvedeni u toj istoj regiji, nude autohtono, domaće i kvalitetno - ima li bolje reklame od toga?
Proizvodi/brandovi velikih kompanija prije nego li ih se plasira na tržište prolaze kroz ruke brojnih stručnjaka kako bi postali točno ono što potrošači žele. No, na pitanje tko je, gdje i kako proizveo taj proizvod rijetko nude nedvosmislen odgovor.
Northern Foods, primjerice, svoju pizzu sa vrlo talijanskim nazivom San Marco proizvodi u irskoj tvornici. Čini se da se svijest potrošača ipak polako mijenja i da sve češće žele znati odgovore na pitanja tko, gdje, kako - što je prednost malih lokalnih proizvođača. Oni na njih mogu odgovoriti. Trend lokalnog odražava i na poduzetničkom i na političkom planu. Europska komisija je donijela, a i dalje razvija, zakonske prijedloge kojima se štite upravo lokalni proizvođači, jedan od načina je da se nazivi regija mogu koristiti isključivo kod onih proizvoda koji su proizvedeni u tim regijama.
Na primjer, da biste mogli koristiti naziv Parma za svoj pršut, on mora biti proizveden u području oko Parme u Italiji. U Americi postoje i organizacije, poput Local Harvesta, čiji je posao promocija lokalnih proizvođača.
Local Harvest tako na svojoj Internet stranici (www.localharvest.org) ima lako pretraživi popis malih lokalnih proizvođača i poljoprivrednika koji proizvode i uzgajaju domaću hranu prirodnim putem, a cilj im je na taj način omogućiti neposredni kontakt između proizvođača i potrošača.
Izdvojeni članci
Poduzetnik
Kako odabrati knjigovođu?
Kao direktor ili vlasnik poduzeća ili kao obrtnik, trebat ćete odabrati knjigovodstveni ured s kojim ćete surađivati. Ovaj izbor jedan je od važnijih koje ćete napraviti!
Za ulazak u sustav PDV-a, zbraja se dohodak od svih djelatnosti, a dodatno i bruto iznos drugih dohodaka, ukoliko osoba primjerice ostvaruje autorske ili druge honorare
Poduzetnik
Postoji li paušalni obrt?
Obrtnik koji zatraži paušalno oporezivanje i ne ostvari ni euro primitaka, dužan je platiti porez. Zauzvrat, paušalno oporezivani obrtnici nisu dužni voditi poslovne knjige i utvrđivati visinu izdataka i računati svoj dohodak, tj. zaradu