Lokalno kao globalni trend
Mušterije su sve češće u potrazi za autentičnim namirnicama čije je podrijetlo poznato i provjereno, a taj novi zahtjev američkih potrošača otvorio je prostor za lokalne poljoprivrednike i proizvođače pakirane hrane. Mali lokalni proizvođači nemaju veliki budžet za marketing niti za primamljive dizajne ambalaže, no nude proizvode tipične za regiju koji su proizvedeni u toj istoj regiji, nude autohtono, domaće i kvalitetno - ima li bolje reklame od toga?
Proizvodi/brandovi velikih kompanija prije nego li ih se plasira na tržište prolaze kroz ruke brojnih stručnjaka kako bi postali točno ono što potrošači žele. No, na pitanje tko je, gdje i kako proizveo taj proizvod rijetko nude nedvosmislen odgovor.
Northern Foods, primjerice, svoju pizzu sa vrlo talijanskim nazivom San Marco proizvodi u irskoj tvornici. Čini se da se svijest potrošača ipak polako mijenja i da sve češće žele znati odgovore na pitanja tko, gdje, kako - što je prednost malih lokalnih proizvođača. Oni na njih mogu odgovoriti. Trend lokalnog odražava i na poduzetničkom i na političkom planu. Europska komisija je donijela, a i dalje razvija, zakonske prijedloge kojima se štite upravo lokalni proizvođači, jedan od načina je da se nazivi regija mogu koristiti isključivo kod onih proizvoda koji su proizvedeni u tim regijama.
Na primjer, da biste mogli koristiti naziv Parma za svoj pršut, on mora biti proizveden u području oko Parme u Italiji. U Americi postoje i organizacije, poput Local Harvesta, čiji je posao promocija lokalnih proizvođača.
Local Harvest tako na svojoj Internet stranici (www.localharvest.org) ima lako pretraživi popis malih lokalnih proizvođača i poljoprivrednika koji proizvode i uzgajaju domaću hranu prirodnim putem, a cilj im je na taj način omogućiti neposredni kontakt između proizvođača i potrošača.
Izdvojeni članci
Planiranje prijenosa poslovanja - proces koji vlasniku donosi red, stabilnost i veću vrijednost društva
Društvo koje u potpunosti ovisi o njegovom vlasniku ne počiva na sustavu, već na improvizaciji. Iskusni potencijalni investitori prepoznaju to odmah. Kad ne postoji jasna strategija, dokumentirani procesi i tim koji može preuzeti odgovornost, vrijednost društva značajno pada, a rizici se povećavaju
Jednog dana napustit ćete društvo koje ste stvarali – hoćete li biti spremni?
Jednog dana morat ćete izaći iz biznisa koji ste gradili – pitanje je hoće li to biti vaša odluka ili posljedica okolnosti poput bolesti, razvoda ili poslovnog sloma
Kako smanjiti ovisnost društva o vlasniku
Ako je vaša uloga u poslovanju nezamjenjiva, potencijalni kupci ili nasljednici to ne vide kao prednost, nego kao veliki rizik. U ovom članku saznajte kako smanjiti ovisnost društva o vlasniku i izgraditi poslovanje koje ima veću tržišnu vrijednost, stabilnost i budućnost.