Vozačkoj javnosti već je poznat prijedlog u novom Zakonu o sigurnosti prometa na cestama po kojemu će u automobilu tijekom vožnje biti zabranjeno rabiti mobitel na način koji može ugroziti sigurnost prometa. A pretpostavlja se da je to držanje mobitela u ruci, pri uhu. Za prekršitelje je predviđena i znatna novčana kazna. Tim prijedlogom i naš zakonodavac slijedi rješenja prihvaćena u europskim zakonodavstvima: uporaba mobitela na opisani način zabranjena je u Belgiji, Njemačkoj, Francuskoj, Grčkoj, Italiji, Luksemburgu, Nizozemskoj, Austriji, Portugalu, Španjolskoj, Danskoj, Norveškoj, Poljskoj, Švicarskoj, Slovačkoj, Sloveniji, Češkoj Republici, Mađarskoj. Za one koji putuju u te zemlje nije na odmet znati da je visina novčane kazne kojoj se mogu izložiti razgovarajući mobitelom od 21 do 125 Eura (npr. u Austriji - od 21 Eura, Italiji - od 32 Eura, Sloveniji - 45 Eura, Mađarskoj - do 125 Eura). Zemlje koje nisu zabranile razgovore mobitelom ostaju: Finska, Irska, Velika Britanija, Švedska, dakle zemlje u koje naši vozači najčešće i ne putuju motornim vozilom. Međutim, vozač koji krši odredbu o zabrani korištenja mobitela tijekom vožnje (Handy am Ohr, kako kažu Nijemci) ne izlaže se samo opasnosti plaćanja velikih novčanih kazni. On se izlaže opasnosti da mu eventualna pretrpljena šteta u prometnoj nesreći bude umanjena i onda kad izgleda da je za nezgodu i štetu kriv drugi vozač. Naime, ukoliko se utvrdi da je vozač s mobitelom, zbog razgovora, doprinio nastanku nezgode, a to može biti i slučaj kad nije poduzeo sve što je bilo moguće da se nastanak spriječi, može mu se prigovoriti suodgovornost za štetu, a to znači da će mu se naknada štete proporcionalno doprinosu u nezgodi - umanjiti. Ovakva mogućnost postoji ne samo u zemljama u kojima je uporaba mobitela zabranjena, već i u zemljama u kojima to nije slučaj. Naime, opće prihvaćeno pravno načelo jeste da je oštećeni dužan učiniti sve kako bi se nezgoda, a to znači i šteta, izbjegla ili umanjila. U standard "učiniti sve" svakako spada i dužnost da u prometu sudjeluje pažnjom koju iziskuje odvijanje prometa, odnosno koju traži ponašanje brižnog vozača svjesnog opasnosti prometa. A da uporaba mobitela jeste radnja koja odvlači pažnju vozača s prometne situacije i koncentrira ga na sadržaj razgovora, pokazuju i statistički podaci, čak i kod nas. Nažalost, veliki broj nesreća, često i s najtežim posljedicama, uzrokovano je uporabom mobitela i nepažnjom kao posljedicom koncentriranja na razgovor. Uvjeti naših osiguratelja za kasko osiguranje motornih vozila, za sada, ne predviđaju isključenje iz osiguranja štete nastalih kao posljedica grube nepažnje. No, postoji ozbiljna inicijativa da se, nakon prihvaćanja izmjena Zakona o sigurnosti prometa na cestama, kao razlog gubitka prava na naknadu štete navede i uporaba mobitela na način koji je zakonom zabranjen. Dakako, teret dokaza i kod suodgovornosti i kod kasko osiguranja bit će na osigurateljima. No, umjesto da im vozači dopuste takvo dokazivanje, bolje je na vrijeme osigurati se opremom koja ih neće lišiti mogućnosti korištenja mobitela na siguran način.