Poznato je da se svake godine početkom godine razmatra stanje sigurnosti cestovnog prometa u Republici Hrvatskoj u okviru ostvarenja Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa. Sa stajališta osiguranja stanje sigurnosti obuhvaća i stanje neosiguranih motornih vozila. Upravo je to bila glavna misao vodilja koja je utjecala na hrvatske osiguratelje obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti da (su)financiraju akcije nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa s iznosom o,5% od naplaćene bruto premije. Tijekom 2005.g. naplaćeno je cca 2,4 milijarde kuna premije, što znači da bi doprinos osiguratelja u financiranju Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa iznosio cca 12 milijuna kuna. U razmatranju rezultata aktivnosti tijekom 2005.g. MUP ističe statističke podatke koji kazuju da je u prošloj godini bilo 58.132 prometne nezgode, što je za 24,1% manje nego u 2004.g.; da je bilo 22.370 nastradalih osoba , što je 10,1% manje nego u prethodnoj godini; da je smrtno stradalih bilo 597, što je za 1,8% manje nego 2004.g.; da je bilo 21 773 ozlijedjenih, što je opet manje za 10,3% nego prethodne godine. Na prvi pogled-rezultati su doista vrlo dobri. No , pitanje je koliko su dobra podloga za ostvarenja zacrtanog cilja-10 poginulih na stotinu tisuća stanovnika (EU cilju-sedam poginulih na 100.000 stanovnika). Samo stalni trend smanjenja poginulih i ozlijedjenih utemeljuje optimizam da će se taj cilj u dogledno vrijeme i ostvariti. No, kao što pokazuju podaci o prometnim nesrećama, poginulima i ozlijedjenima u prva dva mjeseca 2006.g., daleko smo od sigurnog zaključka da stvari kreću na bolje. Vratimo se ipak problemu osiguranja i sudjelovanju neosiguranih vozača u prometu na našim cestama. Prema podacima Hrvatskog ureda za osiguranje, koji su se pojavili istovremeno s podacima MUP-a o stanju sigurnosti cestovnog prometa u 2005.g., stanje neosiguranih motornih vozila nije se nipošto popravilo. Našim cestama i nadalje se kreće vrlo veliki broj motornih vozila bez registracijskih pločica, bez tehničkog pregleda, registracije i obveznog osiguranja. To se posebno odnosi na osobne automobile, traktore i motocikle. Broj prometnih nezgoda odnosno šteta koje su uzrokovali neosigurani vozači iznosi 2.013. Interesantan je i podatak da su čak u 902 slučaja štetu uzrokovala neosigurana motorna vozila koja su sudjelovala u prometu s pričvršćenom registarskom pločicom. To znači da ih policija nije uočila, nije im oduzela registarske pločice, nije ih isključila iz prometa. Ta neosigurana vozila prouzročila su štete u iznosu od cca 108 milijuna kuna, koju moraju platiti osiguratelji, odnosno bolje rečeno, uredni vozači kroz povećanu premiju osiguranja od automobilske odgovornosti. Zaključak osiguratelja je da nadležne službe MUP-a ne provode svoju zadaću na zadovoljavajući način. Posljedica takvog zaključka jeste da nema kolektivnog potpisa sporazuma o (su) financiranju Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa, te da će (neki) osiguratelji razmisliti o vlastitim preventivnim akcijama u cilju suzbijanja šteta, koje će financirati iz onih iznosa koje su dosada doznačavali na račun MUP-a .