Ovih dana ponovno su aktualne vijesti o poskupljenju sirove nafte, čija se vrijednost za barel predviđa i osamdesetak dolara. Svjetski moćnici i bogati Arapi kao da se igraju s cijelim svijetom, pa cijene lete u nebo. Još je problem što zalihe nafte nisu neiscrpne, pa će i ta dragocjena tekućina jednoga dana, jednostavno nestati. Svako toliko plasira se u javnost neko novo istraživanje po pitanju alternativnih izvora energije, ali sve to ide puževim korakom, čemu su, naravno zaslužni naftni lobiji, koji tako mogu održavati visoke cijene nafti. Najnoviji alternativni projekt je konstruiranje nuklernog reaktora ITER, koji radi na " principu Sunca" i koji bi energiju crpio iz morske vode, dakle bio bi "čisti". No, slijedećih desetak godina ne treba očekivati njegov rad, jer je pred stručnjacima ogroman posao rješavanja stotina problema, da bi se željeno moglo i ostvariti. Naravno da visoke cijene nafte utiču na sve segmente života, jer sve što se kupuje, nekako se mora i proizvoditi i prevoziti, a u svemu je ključna riječ energija tj. nafta i njezini derivati. Nas vozače zanima koliko ćemo morati izdvajati za gorivo naših automobila po kilometru, ako se situacija s cijenama otme kontroli, i da li će naši tanki buđeti moći izdržati takve udarce. Činjenica je da sa svakim novim poskupljenjem odlučujemo da ćemo manje voziti, no sjetimo se kad je litra benzina bila jednu marku, tj. pola eura, mnogi su se kleli da će auto koristiti samo za iznimne potrebe. Danas mu je cijena jedan euro, tj. duplo, ali se po cestama baš ne osjeća pad prometa. U svijetu jača svjest da nešto treba učiniti po pitanju štednje naftnog goriva i ekologije, pa tako američki proizvođači automobila moraju godišnje proizvesti bar jedan posto automobila koji ne zagađuju ili koriste neke druge oblike energije. Tako ih se tjera na istraživanja, koja će možda jednog dana rezultirati potpuno čistim i bešumnim automobilima, čija će energija za kretanje biti vrlo jeftina i neiscrpna. Najdalje je, svojim projektom automobila "Prius", došla Toyota. To više nije vozilo u eksperimentalnoj fazi, nego se normalno može kupiti u salonu i voziti. Nažalost, cijena mu nije baš niska, ali, krenulo je! Navedeni model koristi tzv. hibridni pogon, tj. vozi na benzin ili na "struju", zavisno od uvjeta vožnje, odnosno kako računalo odredi. Iako se po pitanju štednje goriva mnogi odlučuju na dodatnu ugradnju plina, neki proizvođači počeli su serijski, u novoproizvedene modele ugrađivati taj uređaj i tako vlasnicima uštedjeti dodatne brige oko naknadne ugradnje. Mada je potrošnja plina nešto veća od potrošnje benzina, cijena jedne litre je kudikamo jeftinija, pa se onima koji puno voze brzo, isplati razlika u cijeni ugradnje ili novoga modela s već ugrađenim plinskim uređajem. Mnogo nade se polagalo i u solarne ćelije, kao izvor energije za pogon automobila, pa se već takva vozila utrkuju preko cijele Amerike, no to su specijalna lagana vozila, koja se automobilima mogu zvati samo zato što imaju četiri kotača. Za pokretanje današnjih, teških automobila, bilo bi potrebna tolika količina ( i težina ) ćelija da bi auto morao izgledati kao avion s krilima, na koja bi se razmjestili ti skupljači energije. Sve će to jednog dana postati jednostavno i normalno, pa će se unuci naših unuka u čudu čuditi kako je nekad bilo moguće da se automobili kreću tako da u rezervar moraš uliti tamo neki smrdjivi benzin ili naftu. Možda će onda biti vrijeme kad će u svakom "automobilu" biti mali ITER, koga će se "nahraniti" tako što će se vozilo parkirati blizu mora, izvući cijev, usisati malo morske vode i biti na miru slijedećih tisuću kilometara. No, takav razvoj stvari sada možemo samo sanjati, ali se protiv sadašnjeg, skupog goriva, možemo boriti i na način da način vožnje prilagodimo čim manjoj potrošnji, tj. izaberemo dionice i vrijeme za dolazak do cilja, kada su ceste najmanje opterećene, kad nema gužve i stajanja u kolonama ili zagušenim gradovima. Bezrazložno dodavanje gasa na semaforima ili oštro ubrzavanje, a nakon toga brzo kočenje, ne donose nam ništa osim nepotrebnog izgaranja goriva. Ljetna putovanja s punim paktregerom neraspoređenog tereta, također su bespotrebno rasipanje. Kad su poznatog stručnjaka za automobile pitali koji auto najmanje troši, odmah je odgovorio da je to onaj koji je u garaži. Takav, doista ne služi ničemu, ali redovito servisiran i pravilno održavan automobil, osim sigurnosti u vožnji, sigurno će vam uloženo vratiti smanjenom potrošnjom. Dakle, prije godišnjeg, učinite servis, ne prekrcavajte ga i imajte laganu nogu na gasu, pa tako uštedite dragocjenu tekućinu i skupe kune!