Konačno smo i to doživjeli! Netko je kazneno prijavljen, jer se nije držao odobrene tarife i jer je lažirao maksimalne bonuse u obveznom osiguranju od automobilske odgovornosti. Naime, prema vijesti u dnevnom tisku (Novi list, 24. listopada 2007.) policija je podigla kaznenu prijavu protiv jednog radnika osiguravajućeg društva koji je krivotvorio "ukupno 20 polica osiguranja s maksimalnim bonusom". Koliko je razvidno iz vijesti, prijavljeni je vozačima " sređivao" bonus ne samo u društvu za koje je radio, nego i u drugom društvu, u kojemu je, jasno, imao suučesnike. Ovakva vijest prije godinu dana gotovo da i nije bila moguća . Zašto? Jednostavno zato što se, zahvaljujući ponašanju osiguratelja, stvarala klima u društvu po kojoj prevariti osiguratelja, odnosno dobiti maksimalni ili ini bonus na koji nisi imao pravo, nije bilo kazneno djelo, nije bila prijevara, već djelo koje se smatralo lukavstvom, odlikom snalažljivih ljudi u osiguranju i vozača koji su takve bonuse dobivali, bolje rečeno, kupovali. Dapače, zastupnici koji su tako radili, a izvršavali postavljeni plan , smatrani su u društvu za koje su radili junacima, koji su za svoje nalogodavce lomili granice zakonitosti i za to isto djelo, za koje danas odgovaraju, dobivali nagrade. No, situacija se bitno promijenila nakon potpisivanja poznatog Sporazuma o strožem kažnjavanju prekršitelja temeljnog premijskog sustava, koji su osiguratelji potpisali krajem prošle godine i kojim su u ovoj godini osigurali 250 milijuna nove premije bez povećanja cijena obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti. Da bi to postigli praktično su primijenili poznato načelo "neka visi Pedro", a Pedro je - zastupnik, agent, kojega su se odrekli i pretvorili u topovsko meso, iako su ga oni stvorili i obučili. Otkazivani su im ugovori o suradnji, o čemu je osigurateljna javnost bila redovno informirana, a u rijetkim (prekršajnim) postupcima odgovorni iz osiguranja redovno su tvrdili (i tvrde) da - nisu odgovorne osobe, da za djela slična prijavljenom nisu znali itd. Zašto je onda ova vijest, neposredno pred početak deregulacije uvjeta i cjenika obveznih osiguranja, ipak - dobra vijest? Zato što bi se iz nje moglo iščitati da liberalizacija i deregulacija tržišta odnosno uvjeta i cjenika osiguranja ne znači davanje licence za nered, kršenje pravnog sustava, ugrožavanje sigurnosti oštećenih u prometu… Osiguratelji će moći primjenjivati svoje uvjete i cjenike, one koje su prijavili nadzornom tijelu. Ali ih u praktičnoj primjeni neće smjeti kršiti i postupati kao da ih nema, odnosno, primjenjivati neke druge, uz obrazloženje da to traži konkurencija ili okolnosti konkretnog slučaja. Samo pod tim uvjetom moći će funkcionirati deregulacija cijena i uvjeta u ravnoteži s potrebom funkcioniranja sustava obveznih osiguranja, čiji cilj je (prvenstveno) zaštita oštećenih u prometu i omogućavanje da brzo i sigurno dobiju naknadu štete. A ako se to ne dogodi - Pedro se neće moći tražiti među onima koji izvršavaju naloge već isključivo među onima koji osigurateljnu politiku odredjuju i onima koji bi je trebali kontrolirati.