S obzirom da su pojave stručne neozbiljnosti sve učestalije, bolje rečeno, postale su pravilo, valja se upitati  ne sijeku li osiguratelji sami granu na kojoj sjede

 
„Zašto hrvatsko osiguranje ne izlazi iz krize već treću godinu za redom?“, pitanje je koje postavljaju mnogi koji prate djelatnost osiguranja.
Naš čitatelj K.L. iznenađen je činjenicom da je za prva četiri mjeseca ove godine osiguranje ostvarilo pad od 0,6 % u neživotnim osiguranjima i 1,5%  u životnim osiguranjima u odnosu na rezultat postignut u prva četiri mjeseca prošle godine. „Ovo tim prije što je djelatnost osiguranja u Europskoj uniji cijelu poznatu krizu vrlo brzo prevladalo i danas  postiže značajne stope rasta...“.

Naravno, Hrvatska nije EU, pa ni hrvatsko osiguranje nije EU osiguranje. Osiguranje je nadgradnja, pa ako gospodarstvo šepa i ne raste, nema šanse ni za osiguranje. Nema novih djelatnosti, nema novih pogona, a to znači da nema ni novih rizika koje treba osigurati. Dapače, osiguranici u krizi koja ih trese svim silama nastoje smanjiti premiju osiguranja, ponekad i na račun sigurnosti i zadržavanja mogućeg rizika na vlastiti trošak.
Upravo to objašnjava sve češće obraćanje potencijalnih osiguranika brokerima preko kojih se vrši analiza mogućih ušteda na osiguranju i sile osiguratelji da snize premije.

No, ne može se kriviti brokere za pad premije (kako tu tezu na interesantan način provlači K.L.). Poznato je da se sve više odustaje od osiguranja (djelatnika) od nezgode, napušta se, prije nekoliko godina vrlo popularno, dodatno i dopunsko privatno zdravstveno osiguranje, ne osiguravaju se rizici opće odgovornosti za štetu, kasko osiguranje motornih vozila (unatoč vrlo lošim financijskim i tehničkim rezultatima) sklapa se samo kad se mora radi kredita.
Isto je i s policama životnih osiguranja: ljudi jedva čekaju da dođe vrijeme isteka. Obnova takvih ugovora je ispod 50%.

Dakle, umjesto traženja krivca u nekome, trebalo bi vidjeti nisu li i sami osiguratelji krivi za situaciju u kojoj su sada. Evo kako izgleda ponuda jednog osiguratelja iz javnog natječaja (prema informaciji koja nam je poslana na uvid) za obvezno osiguranje voznog parka jednog gradskog prijevoznika:  osiguranje od nezgode radnika – 0 kuna premije; putna osiguranja menadžmenta – 0 kuna premije; osiguranje istog menadžmenta od odgovornosti  – 0 kuna premije; dopunsko zdravstveno za djelatnike – popust 50% i sl.

Nije li se sindrom autoodgovornosti preselio na ostala neživotna osiguranja? S obzirom da su takve pojave stručne neozbiljnosti sve učestalije, bolje rečeno, postale su pravilo, valja se upitati  ne sijeku li sami osiguratelji granu na kojoj sjede bezrazložnim i stručno neutemeljenim poklanjanjem popusta i beneficija kod tih osiguranja?

Kratkoročno, na radost osiguranika. Dugoročno, na štetu svojih osiguranika i samih sebe. Jer, osiguranje ipak nije bliskoistočni bazar.