U nas je uobičajeno da Država, kad joj treba na brzinu skupiti pare, uvodi nove poreze. Oporezovani su najčešće proizvodi koji nisu bitni za standard stanovništva ili se svrstavaju u luksuznu robu bez koje se može (kozmetika, duhan, alkoholna pića itd.). No, naš je specificum da se u tu vrstu proizvoda ili usluga redovno svrstava i vozilo, odnosno sve ono što je u vezi s vozilom. Neki kažu - a čini, se da su u pravu - da je to zbog toga što vozače nema tko štititi. I dok su se građani organizirali u razne udruge, kao što je "Potrošač", koje - pokazalo se nedavno - snagom pritiska javnosti na vladina tijela itekako mogu utjecati na cijene proizvoda i usluga, vozači ostaju neorganizirani i bez riječi. Njihove udruge, kao što su automoto društva, HAK i sl., u pravilu ne reagiraju (i ovdje se pokazuje da su tzv. javna ovlaštenja koja im Država povjerava težak teret koji ih sili na neaktivnost i nezamjeranje onome tko im daje mrkvu). Dapače, Država donosi odluke bitne za vozače, a da njih i njihove udruge niti ne konsultira. Uhodani mehanizam povećavanja cijena benzina već su sasvim normalna pojava, o kojoj se javnost, ona vozačka, samo informira preko novina. Slično se događa i s osiguranjem vozila. I dok smo se na uvedeni porez (15%) na obvezno osiguranje autoodgovornosti nekako navikli, Vlada je - kako možemo pročitati ohrabrena tom "uspješnom" operacijom odlučila od 1. siječnja iduće godine povećati taj porez na 20%. No, iznenađenju nije kraj; ako se porez uvodi za obvezno osiguranje, misle predlagači, to je tim lakše uvesti ga i na dobrovoljno osiguranje vozila, dakle na kasko osiguranje. Time bi i ta vrsta osiguranja, dosada neoporezovana, bila oporezovana. Efekat - fiskalni - predloženih poreza za Državu je novih cca 320 milijuna kuna prihoda. Nusprodukt, koji predlagače takvih mjera izgleda malo zanima, jeste povećanje broja (obvezno) neosiguranih vozila. Neregistrirani i neosigurani vozači uzrokuju godišnje cca 90 milijuna šteta, koje plaćaju opet isključivo vozači. Mala je utjeha što policija obećava da će represijom (financiranom s 1% doprinosa iz premije obaveznog osiguranja, dakle, opet doprinosom osiguranih vozača) pokušati smanjiti broj neosiguranih. Uvedeni, odnosno povećani porez govori u prilog očekivanju pogoršanja situacije. A što se kasko osiguranja tiče, ono je do sada doista bilježilo izvrsne stope rasta i sve veći broj vozača osiguravao je kasko svoja vozila (naravno, tomu je doprinjela i sve razvijenija prodaja vozila na leasing). Novouvedeni porez po stopi od 20% sigurno će poskupjeti osiguranje i samu nabavku novog vozila, a to znači i utjecati na polagano napuštanje te vrste osiguranja. Dakle, upravo suprotno od onoga što se događa u nama susjednim zemljama razvijene Europe kojoj, kažu, težimo. A vozači? Oni će i dalje ostati tiho stado kojega Država po potrebi i kad zaželi šiša bez straha da će je netko priupitati zašto to čini.