Vlasnik brodice čija je snaga porivnih strojeva veća od 15 kw dužan je sklopiti ugovor o osiguranju od odgovornosti za štetu koju uporabom brodice  može nanijeti trećim osobama zbog smrti, tjelesne ozljede ili narušavanja zdravlja.


Čim se temperatura mora popne na 22 stupnja, poči­nju i prve žrtve (obijesnih, nesavjesnih, lakovjernih) up­ravljača brodica i jahti. Tako smo ove godine već zabilježili prve mrtve i ozlijeđene, u vrijeme kad se armada navedenih plovila još nije takoreći ni spustila u more. Stoga - a na prijedlog naših čitatelja - podsjećamo: pre­ma Zakonu o obveznim osi­guranjima u prometu vlasnik brodice odnosno jahte, čija je snaga porivnih stro­jeva veća od 15 kw, a koja po propisima o registraciji bro­dica mora biti upisana u očevidnik brodica odnosno jahti, dužan je sklopiti ugo­vor o osiguranju od odgo­vornosti za štetu koju upo­rabom brodice odnosno jah­te može nanijeti trećim oso­bama zbog smrti, tjelesne ozljede ili narušavanja zdra­v­lja (čl. 41.st.1. Zakona). Ob­veza vrijedi kako za domaće tako i za inozemne vlasnike brodica odnosno jati. Vla­snik (fizička i pravna osoba) koji ne sklopi ugovor o ob­veznom osiguranju čini pre­kršaj predviđen u čl. 65. st. 1. Zakona, a sankcija koja mu prijeti jeste novčana kazna u iznosu od 5.000,00 do 50.000,00 kuna.

S obzirom na najavljenu strožu kontrolu na moru - vrijedi imati na umu mo­gu­ću kaznu, koja je višestruko veća od premije osiguranja. Inače, što se tiče sadržaja pokrića navedenog obvez­nog osiguranja treba znati da to osiguranje pokriva sa­mo štete na osobama (smrt, ozljeda, narušenje zdravlja). Pokrivene su samo štete koje pretrpe treće osobe, a trećim osobama ne smatraju se putnici na plovilu koje je uz­ro­kovalo štetu, kao ni osobe na drugim plovilima u slu­čaju sudara/udara. Ako to preve­demo na svakidašnji jezik, znači da su osigura­njem pokrivene samo štete koje pretrpe osobe kupači/ ro­ni­oci u vodi (zbog kojih je ovo osiguranje svojevreme­no i proglašeno obveznim). Ma­te­rijalne štete koje uzro­kuje osigurana brodica/jahta nisu pokrivene ovim osiguranjem. Daljnja specifičnost ove vrste osiguranja jeste ogra­ni­čenje osigurateljeve obveze do iznosa propisane (ili ugo­vorene) svote osiguranja. Propisana minimalna svota osiguranja jeste 3,500.000,00 kuna za sve štete iz jednog događaja. Za štete koje uz­rokuje neosigurana ili nepo­znata brodica/jahta ošteće­nim osobama du­žan je nak­naditi Hrvatski ured za osiguranje/Garan­cijski fond- čl. 44.st.1.t.4. Zakona o obvez­nim osiguranjima u prometu.
 
Kao što vidimo, ovim osi­guranjem nisu u potpu­nosti zaštićeni ni vlasnici bro­di­ce/jahte od moguće od­go­vornosti za štetu, a ni neke osobe koje bi s pravom na takvu zaštitu trebale raču­na­ti (osobe na plovilu). Vlas­nici brodice/jahte koji žele potpuno pokriće odgo­vor­nosti za štetu moraju se dobrovoljno osigurati kod osiguravatelja osiguranjem koje će uključiti i pokriće materijalnih šteta i pokriće šteta na osobama koje se nalaze na plovilima (dakle, rizik sudara, udara i sl.).