Vlasnik brodice, ukoliko želi pravo pokriće mogućih rizika i miran san neće se zadovoljiti obveznim osiguranjem od odgovornosti koje je po Zakonu obvezan sklopiti.


“Kupujem veću barku s van­brodskim motorom jačine 100 ks, što realno predstavlja manji gliser. S obzirom na to da će barku voziti i drugi članovi mo­je obitelji, htio bih se osigurati od odgovornosti za eventualnu štetu koja se može do­goditi dru­gima mojim plovi­lom… Da mir­no spavam - kakvo osigura­nje uzeti?”, E.W.

 Prema Zakonu o obveznim osiguranjima u prometu “vlasnik brodice odnosno jahte čija je snaga porivnih strojeva veća od 15 KW, a koja po propisima o registraciji brodica mora biti upisana u očevidnik brodica odnosno jahti, dužan je sklopiti ugovor o osiguranju od od­go­vornosti za štetu koju upo­rabom brodice odnosno jahte može nanijeti trećim osobama zbog smrti, tjelesne ozljede ili narušavanja zdravlja” (čl.41.
st.1. Zakona). Dakle, vlasnik bro­dice, naš čitatelj E.W. mora sklo­piti osiguranje od odgo­vor­nosti za svoje plovilo (ako to ne učini izlaže se novčanoj kazni za prekršaj u iznosu od 5.000,00 do 50.000,00 kuna, čl. 65. Zakona). Međutim, to osi­guranje pokriva samo štete zbog smrti, ozljede ili narušavanja zdravlja i to samo ošte­ćenim osobama koje nisu na osiguranom ili na nekom drugom plovilu u trenutku sudara (praktički – samo osobama u vodi). 

Ostaju tako izvan pokrića štete koje su nanesene na stva­rima i štete uzrokovane osobama na plovilu ili drugom plo­vilu (u slučaju s/udara i sl.). Na­dalje, ovo osiguranje pokriva samo štete do iznosa od 3,5 mi­lijuna kuna po štetnom do­gađaju (čl. 42.st.2. Zakona).

Shodno navedenome, vlasnik brodice, ukoliko želi pravo pokriće mogućih rizika i mi­ran san neće se zadovoljiti obveznim osiguranjem od od­govornosti koje je po Zakonu obvezan sklopiti, već će na tr­žištu osiguranja pronaći osigu­ratelja koji će mu dati šire po­kriće odgovornosti, koje će pokriti sve oštećene i sve vrste šteta (stvari, smrt, ozljeda). To osiguranje može se ugovoriti kao samostalno osiguranje od odgovornosti za štete uzrokovane plovilom, a može se – i ne­ki osiguratelji ga nude - ugo­vo­riti i u okviru tzv. kasko osi­guranja plovila kao proši­reno pokriće ili dodatni rizik.