• S početkom ljeta počinju i upiti vlasnika brodica na motorni pogon o osiguranju. Većina ih je čula, pa tako i naš čitatelj N.J., da ne smiju koristiti plovilo bez obveznog osiguranja od odgovornosti za štete uzrokovane trećim osobama. Usput, žali se na visinu premije osiguranja, jer, kaže, koristi isto plovilo već gotovo 20 godina i „…nikada nije imao problema ni havarija…“, a i koristi ga samo za vrijeme godišnjeg odmora

Obvezno osiguranje vlasnika motornih plovila uvedeno je u Hrvatskoj Zakonom o osiguranju iz 1994.g., s osnovnom svrhom zaštite kupača od  opasne i nepažljive vožnje, bolje reći – jurnjave,  raznih glisera i skutera (zato je obveza osiguranja vezana uz namjenu plovila za sport i razonodu).

Tu svrhu uvođenja obveznog osiguranja „zaboravio“ je Zakon o obveznim osiguranjima  iz 2005.g., pa je propisao  obvezu osiguranja za sva plovila, bez obzira na namjenu, čija snaga motora prelazi 15 kw, a koja po propisima o registraciji moraju biti upisana u očevidnik brodica odnosno jahti. Poslije toga, kako se sjećamo, na prosvjed ribara (izgleda da se kod nas samo prosvjedom može doći do svojih prava!), vlast je prisilila osiguratelje da snize cijene osiguranja, što su ovi i učinili. 

Dakle, obvezno osiguranje se mora ugovoriti, jer je to preduvjet legalnog korištenja plovila (sankcije za prekršitelje nisu baš male), makar ga koristili samo za vrijeme godišnjeg odmora. Je li to osiguranje preskupo ili nije, stvar je procjene. Iz podataka Hrvatskog ureda za osiguranje o  obveznim osiguranjima u prometu  u 2008.g. vidljivo je da je te godine u Hrvatskoj bilo sklopljeno 18.181 osiguranje (17,2 % više nego godinu dana ranije), da je zaračunata premija svih osiguratelja iznosila 7.900.681,OO kuna (što je tek 72,2 % premije iz 2007.g.), ali i da je likvidirano odnosno isplaćeno šteta s naslova toga osiguranja u iznosu od 775.576 kuna, što čini povećanje od 168,3 % u odnosu na prethodnu godinu.

Dakle, broj ugovora (osiguranih vlasnika plovila) raste, ukupna premija pada a iznos odšteta – raste. Je li skupo–može se diskutirati, jer ima argumenata i „za“ i „protiv“. S obzirom na zaštitu koju predviđa Zakon o obveznim osiguranjima u prometu  (isključeni kao treće osobe putnici na brodici i u slučaju sudara s drugim plovilom, putnici na tom plovilu) mogli bi se složiti s tezom da je preskupo.