Prema Zakonu o obveznim osiguranjima u prometu vlasnik brodice odnosno jahte čija je snaga porivnih strojeva veća od 15 kw , dužan je sklopiti ugovor o osiguranju od odgovornosti za štetu koju uporabom brodice odnosno jahte nanese trećim osobama zbog smrti, tjelesne ozljede ili narušavanja zdravlja. Osiguratelji su donijeli zajednički temeljni premijski sustav 24.02.2006.g., koji je tijekom primjene izazivao prilično negodovanje, jer su se neki vlasnici/korisnici brodica odnosno jahti, posebno oni namijenjeni ribolovu, osjetili neopravdano opterećeni obvezom osiguranja i visinom premije. Lobiranje je bilo uporno i uspješno i konačno su osiguratelji "popustili": donesen je novi Zajednički premijski sustav za obvezno osiguranje vlasnika brodice na motorni pogon odnosno jahte , čija primjena - prema rješenju državnog nadzornog tijela - HANFE - počinje 30. srpnja ove godine. Bit novoga Zajedničkog premijskog sustava jeste da će za neke kategorije vlasnika premija biti jeftinija. Naime, umjesto dosadašnje jedinstvene tabele premija, koja je sadržavala tri kategorije: iznad 15 do 30 kw; iznad 31 do 50 kw i iznad 51 kw, donesena je nova tablica s pet kategorija ovisnih o snazi motora, ali i o svrsi kojoj je brodica odnosno jahta namijenjena. Tako postoje tri grupe namjena: brodica ili jahta za osobne potrebe i javne svrhe; za gospodarske svrhe (osim najma) i za gospodarske svrhe - najam. Najviše su profitirali vlasnici brodica ili jahti namijenjenih gospodarskoj svrsi: dok je prije vlasnik brodice/jahte 15 kw do 30 kw plaćao 400,00 kuna, sada plaća 320 kuna; vlasnik brodice/jahte preko 30 do 50 kw plaćao je 650 kuna, po novom cjeniku plaća 450 kuna; vlasnik brodice/jahte preko 50 kw do 110 kw plaćao je 1.060kn, sada plaća 630,00kuna, itd. I dok se za tu kategoriju plovila lako može naći opravdanje (nije bilo šteta u prethodnom razdoblju), teško ga je naći za smanjenje premija vlasnicima/korisnicima brodica / jahti namijenjenih za osobne i javne svrhe. Naime, i ta kategorija sada plaća gotovo pedesetposto manju premiju, iako je najveći dio šteta u proteklim godinama bio uzrokovan upravo od vlasnika/korisnika te kategorije (tako će sada vlasnici /korisnici glisera čiji motor je - primjerice - jačine od preko 110 do 180 kw plaćati samo 505 kuna umjesto 1.060 kuna koliko su plaćali po starom cjeniku). Uostalom, bivši Zakon o osiguranju, koji je uveo obvezno osiguranje i za vlasnike/korisnike brodica i jahti, imao je u vidu samo plovila koja su bila namijenjena sportu i razonodi, a to su bila upravo jaka i snažna plovila (gliseri, skuteri i sl.) koja su sijala strah i trepet među kupačima, uzrokujući teške štete-smrt i ozljede. Za takva plovila opravdano je određena veća premija. Nije stoga daleko od istine kuloarska priča da je novi cjenik donesen pod snažnim pritiskom upravo lobija takvih vlasnika/korisnika, bez oslonca na aktuarske podatke o štetama, a gospodarska plovila - koja prije nisu podlijegala obveznom osiguranju - samo su usput upala u kategoriju onih koji prividno prolaze bolje. Opravdanost ovakvog postupka vidjet će se kad računi (za štete) počnu stizati na naplatu.