Zima je konačno ustupila mjesto proljeću. Barke se uređuju i pripremaju za uporabu u proljetne, ljetne i jesenske dane. Valja podsjetiti one koji imaju brodice na motorni pogon, čiji je motor jačine 15 i više kilovata, na obvezu da prije puštanja plovila u more moraju zaključiti ugovor o osiguranju od odgovornosti za štete koje bi tim plovilom mogli nanijeti trećim osobama. Naravno, i oni koji obvezi osiguranja od odgovornosti ne podliježu, mudro bi učinili ako bi osigurali svoju odgovornost i odgovornost osoba koje će upravljati plovilom. Za to postoje bar dva dobra razloga: 1) odgovornost za štetu uzrokovanu brodicom ili nekim drugim plovilom na motorni pogon temelji se na tzv. objektivnoj odgovornosti, dakle odgovornosti bez krivnje u smislu odredbe članka 173. Zakona o obveznim odnosima, i 2) osiguranje od odgovornosti doista je jeftino u odnosu na potencijalni rizik koji se tim osiguranjem pokriva. Policom osiguranja pokriva se odgovornost bilo kojega korisnika odnosno upravljača plovilom, koji ima pravovaljano uvjerenje o osposobljenosti za upravljanje određenom vrstom plovila. Oni koji posuđuju tuđe plovilo dobro bi učinili ako prije njegove uporabe provjere ima li vlasnik zaključen ugovor o osiguranju od odgovornosti. Naime, predajom plovila na upravljanje drugoj osobi, vlasnik odgovornost za štetu koju bi ta druga osoba uzrokovala koristeći plovilo "prebacuje" na korisnika plovila. U jednoj rješidbi (Rev. 2041/98. od 20. srpnja 2001. g.) Vrhovni sud Republike Hrvatske kaže "U postupku je utvrđeno da je brodicom upravljao M. Š., koji je imao uvjerenje o osposobljenosti za voditelja čamca, a koji je krenuo brodicom iz S. B. prema G. O... također je utvrđeno da se M. Š. služio navedenom brodicom i ranije uz znanje i dopuštenje tuženika (vlasnika brodice), pa je tako činio i kritične zgode, tim više što je na put krenuo sa sedamnaestogodišnjim sinom tuženika. Stoga, u smislu navedene odredbe čl. 176. st. I.. ZOO umjesto tuženika kao vlasnika, u istom opsegu kao i vlasnik, odgovara osoba kojoj je vlasnik povjerio stvar da se njome služi, a to je u konkretnom slučaju nesumnjivo bio M.Š..." Dakle, uzevši - posudivši tuđe plovilo korisnik uzima i odgovornost u istoj mjeri i istom opsegu kao i vlasnik. Odgovornost vlasnika bi ostala samo ako se radi o kakvoj skrivenoj mani plovila za koju je vlasnik znao ili morao znati, a nije ju priopćio korisniku. Naravno, to je vrlo teško dokazivati, pa je korisniku najjednostavnije, ako vlasnik nije zaključio ugovor o osiguranju od odgovornosti, zaključiti ugovor u svoje ime i za svoj račun. Kod obveznog osiguranja od odgovornosti pokriva se rizik nanošenja štete trećim osobama zbog tjelesne ozljede, oštećenja zdravlja ili smrti (članak 104. Zakona o osiguranju). Minimalna svota osiguranja koja se mora ugovoriti jeste 1.400,00 kuna po jednom štetnom događaju. Naravno, prema gore navedenom članku 104. Zakona o osiguranju obvezi osiguranja od odgovornosti podliježu i plovila registrirana u inozemstvu. Stoga su upravo korisnici takvih plovila (a radi se uglavnom o bržim i jačim plovilima) pozvani da prije sjedanja za upravljač provjere postoji li valjano osigurateljno pokriće. Jer, vidjeli smo iz gore citirane rješidbe vrhovnog suda, može se dogoditi da sami snose posljedice štete koju bi mogli uzrokovati koristeći tuđe plovilo!