28.03.2002.
Opet problemi s BiH vozilima
Osigurateljno gledajući hrvatske su zapadne granice već u Europi: ukinuta je i kontrola zelene karte, pa slobodno, bez komplikacija i dodatnih troškova možete vozilom putovati u Italiju, Sloveniju, Austriju i Mađarsku. I obratno. Nažalost, naše istočne i južne granice još uvijek su na Balkanu. Sa SR Jugoslavijom, ili bolje rečeno sa Srbijom, opet je uspostavljen na zapadu zastarjeli sustav zelene karte, što je ipak korak dalje u odnosu na sustav graničnog osiguranja, koje je postajalo znatno opterećenje za vlasnike vozila, posebno ona gospodarska. No, kako odnosi Srbije i Crne Gore još uvijek nisu definirani, to se stanje odražava i na graničnom osigurateljnom prometu. Prema zadnjim informacijama, ako vozilom putujete u Crnu Goru, morat ćete i dalje plaćati granično osiguranje prigodom svakoga prijelaza, iako po međunarodnom sporazumu to nije u redu, jer bi zelena karta trebala vrijediti i na području Crne Gore.
Što se tiče prelaska u Bosnu i Hercegovinu, i obratno, morate imati valjanu zelenu kartu. I vozila registracije BiH pri prelasku u Hrvatsku moraju imati valjanu zelenu kartu. Te BiH zelene karte sada izdaje Biro osiguranja BiH, odnosno, dvadesetak njegovih članova osiguratelja, ponekad vrlo egzotičnih imena. Tih vozila je na cestama Hrvatske sve više, a i brojne su prometne nezgode koje uzrokuju ta vozila. U čemu je, dakle, problem? Problem je u tome što postoji znatan broj BiH osiguratelja koji u Hrvatskoj nemaju odgovarajućeg korespodenta - hrvatsko osiguravajuće društvo koje će oštećenome u prometnoj nezgodi u Hrvatskoj obraditi i isplatiti odštetu. Do sada je Hrvatski ured za osiguranje, koji je po hrvatskom Zakonu o osiguranju jedini obvezan oštećenom platiti odštetu, pošto nema diljem Hrvatske svoju servisnu mrežu, obradu i isplatu štete BiH vozača prepuštao svojim članovima, osigurateljima. Oni su obrađivali štetu i oštećenome plaćati odštetu. Nakon toga su od BiH osiguratelja, koji je izdao zelenu kartu, tražili povrat isplaćenih sredstava. I to je nekako hodalo. No, u zadnjih godinu-dvije hrvatski osiguratelji nisu uspijevali naplatiti svoja sredstva. Pokušaj da se naplate od BiH biroa za osiguranje ostajali su bezuspješni, jer jednostavno BiH biro nema sredstava, budući da mu članice - BiH osiguratelji ne uplaćuju dužne iznose u tzv. garancijski fond. Kako se radi o nekoliko milijuna maraka duga, hrvatski osiguratelji više ne žele rješavati štete BiH vozila, već ih prepuštaju Hrvatskom uredu. Da se oštećeni ne bi "vozali" od nemila do nedraga Hrvatski ured je obvezao svoje članove-osiguratelja da obrade i isplate štetu BiH vozila oštećenima, a sam će im refundirati iznose koje ne mogu naplatiti od BiH biroa. Štetu će obraditi i isplatiti oštećenom hrvatski osiguratelj kojemu je oštećeni postavio odštetni zahtjev. Dakle, ako imate štetu s BiH vozilom, imate se pravo obratiti bilo kojem osiguratelju u Hrvatskoj, koji vam je obvezan pružiti uslugu obrade, procjene i isplate pretrpljene štete. Naravno, za vozila koja sa osigurana kod BiH osiguratelja koji u Hrvatskoj ima korespondenta, štetu će vam obraditi i isplatiti taj korespondent. Informaciju o tome ima li BiH društvo korespondenta dat će vam Hrvatski ured ili pak osiguratelj koji vam je najbliži i nadostupniji.
Izdvojeni članci
Radno pravo
Promjene u Zakonu o tržištu rada
Na 32. sjednici Vlade RH predložene su izmjene i dopune Zakona o tržištu rada. Ove reformske mjere donose nekoliko ključnih promjena koje bi trebale poboljšati situaciju za nezaposlene
Porezi i financije
Što donosi novi porez na nekretnine u 2025. godini?
Porez će se utvrđivati prema stanju na dan 31. ožujka. Za onog tko na taj dan bude vlasnik nekretnine provjerit će se je li nekretninu dugoročno iznajmio ili u njoj živi, a ako je u kratkoročnom najmu ili prazna, plaćat će se porez
Radno pravo
Povećanje bruto plaća u 2025. godini
U 2025. godini očekujemo značajno povećanje minimalne bruto plaće u Hrvatskoj, s dosadašnjih 840 eura na 970 eura