Koja je osigurana svota za vozilo njemačke registracije, koje je izazvalo nesreću u Hrvatskoj 2005. g. u kojoj je nastala šteta zbog ozljeda, koju naš čitatelj DD cijeni na preko 1,4 milijuna kuna. "Međutim, navedeni limit je predviđen u slučaju kada postoji polica obveznog osiguranja u RH, a budući je u ovom slučaju počinjena vozilom stranih registarskih oznaka, da li je sud u sudskom postupku u RH vezan tim limitom od 1,4 milijuna kuna? Da li je Hrvatski ured za osiguranje dužan platiti npr. 2,5 milijuna kuna, ako je to stvarna šteta? ...Da li se možda u tom slučaju primjenjuje limit prema pravu zemlje u kojoj je registrirano vozilo kojim je počinjena šteta? Da li je stupanjem na snagu Zakona o obveznim osiguranjima u prometu ta situacija jasno regulirana, a s obzirom da se u čl. 26. st. 2. toga zakona navodi da je najniža osigurana svota za nepoznata vozila 3,5 milijuna kuna?" Odgovor na pitanje našeg čitatelja vrlo je jednostavan i tu ni do sada nije bilo većih nejasnoća ili kolebanja sudske prakse. Naime, u slučaju štete od vozila njemačke registracije (uvjet je da je vozilo poznato!) u Hrvatskoj, oštećeni ima dvije mogućnosti: 1. Tražiti naknadu štete izravno od stranog osiguratelja i štetnika. U tom slučaju vrijedi kao limit osigurateljeve obveze osigurana svota iz (njemačke) police obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti. 2. Tražiti naknadu štete od Hrvatskog ureda za osiguranje, koji jamči do visine osigurane svote koju je propisala st. 3. u svezi s čl. 85. st. 1. Zakona o osiguranju koji je vrijedio 2005. g. Zbunjuje samo spominjanje nepoznatog vozila i osigurane svote za nepoznato vozilo: ako je njemačko vozilo ostalo nepoznato radi se o nepoznatom vozilu i u tom slučaju Hrvatski ured za osiguranje odgovara za štetu od nepoznatog vozila do iznosa od 1,4 milijuna kuna (šteta zbog ozljeda). Novi Zakon o obveznim osiguranjima u prometu, koji je stupio na snagu 1. siječnja 2006. g., još je jasnije regulirao predmetnu problematiku. Za štete od vozila njemačke registracije nastalih u Hrvatskoj odgovara Hrvatski ured za osiguranje (čl. 34. st. 1.) i to do iznosa koji je određen Zakonom, dakle, do iznosa od 3,5 milijuna kuna (štete na osobama, čl. 26. st. 2. t. 1). No, ako je osigurana svota u polici njemačkog vozača veća od ove određene našim Zakonom, Hrvatski ured za osiguranje jamči do iznosa navedenog u njemačkoj polici (čl. 34. st. 3.). S obzirom na to da su osigurane svote u njemačkoj puno veće od onih u Hrvatskoj, a veliki broj njemačkih vozača ima ugovorene i veće svote od onih koje propisuje kao minimalne njemački zakon (prema podacima ADAC gotovo 90% vozača ima dragovoljno ugovoreno neograničeno pokriće za štete na osobama), nema nikakve sumnje da će Hrvatski ured morati primijeniti svote iz ugovor o osiguranju njemačkih vozila. Ako je pak vozilo njemačke registracije ostalo nepoznato - Hrvatski ured za osiguranje jamči do svote od 3,5 milijuna kuna. Dužni smo čitatelju navesti i mogućnost da naknadu štete traži i od štetnika. U tom slučaju nema ograničenja osiguranim svotama, jer štetnik odgovara neograničeno. Dakle, sud u tom slučaju nije vezan nikakvim osiguranim svotama, koje se odnose smo na obvezu Hrvatskog ureda za osiguranje.