Na hrvatskom tržištu osiguranja lako može naći osiguranje mobitela: prodaju osiguranja obavljaju gotovo svi osiguratelji

 

„Namjeravam kupiti novi tip mobitela koji je dosta skup (cca 15.000 kn), pa me interesira može li se kod nas osigurati mobitel za slučaj krađe, razbijanja, kvara i sl., što se – čuo sam – u nekim zemljama već redovito radi...“,B.I.

 

Svako vrijeme nosi svoje, pa tako se danas život ne može ni zamisliti bez mobitela.  Unatoč tomu što su postali lako dostupni širokom broju ljudi, mobiteli – kao što se vidi i iz pitanja – postaju sve sofisticiraniji i sve skuplji, a njihova vrijednost i mogućnosti simbol određenog statusa. Bilo je samo pitanje vremena kad će se postaviti problem njihovog osiguranja u okviru osiguranja imovine. Istina je, neke zemlje već imaju uhodanu tradiciju osiguranja mobitela od raznih rizika, a – kao što to biva – moda se vrlo brzo proširila i na hrvatsko tržište osiguranja, i to uglavnom zahvaljujući operaterima, koji u suradnji s proizvođačima uređaja potiču osiguratelje na iznalaženje inovativnih proizvoda osigurateljne zaštite samih uređaja.

Tako se na hrvatskom tržištu osiguranja lako može naći osiguranje mobitela: prodaju osiguranja obavljaju gotovo svi osiguratelji. Razlike su još samo u detaljima i riziku pokrića. Uglavnom, rizici koji prijete mobitelu kao uređaju su: lom ekrana (kažu da je 80% slučajeva šteta upravo od pada), napuknuće zaslona, oštećenja od tekućine (15 % slučajeva), oštećenja funkcionalnosti zaslona ( a sve kao posljedica vanjskog, iznenadnog i neočekivanog događaja), provalna krađa i razbojstvo te otuđenje uređaja (2% slučajeva)  i kvar nakon isteka garancijskog roka (3% slučajeva). Uz ove rizike neki osiguratelji nude i pokriće rizika troška neovlaštenog korištenja mobitela nakon otuđenja.

Ugovor o osiguranju sklapa se na jednu, dvije ili više godina, a o duljini ovisi i premija osiguranja. Premija osiguranja za najčešći rizik – pad i oštećenje ekrana – iznosi godišnje između 100,00 i 200,00 kuna (ovisno o osiguratelju), a može se platiti odjednom ili u mjesečnim obrocima (zajedno s računom operatera). Neki osiguratelji daju mogućnost ugovaranja franšize, što utječe na visinu premije. Ugovor se sklapa u pravilu prigodom kupnje uređaja. Popravci u slučaju štete obavljaju se u ovlaštenim servisima i najčešće se plaćaju izravno popravljaču od strane osiguratelja. Razlike mogu biti i u zemlji pokrića: neki osiguratelji ograničavaju pokriće na Hrvatsku, a neki daju pokriće širom EU ili pak svijeta. Dakle, kao što vidimo, izbor nije jednostavan i od mnogih ponuda valja izabrati onu koja osiguraniku najviše odgovara.