11.06.2014.
Osiguranje umjesto pomoći i donacija

Katastrofalne poplave koje su zadesile Slavoniju izbacile su na vidjelo i poraznu činjenicu da je gotovo zanemariv broj (fizičkih) osoba imao sklopljen ugovor o osiguranju kuća, gospodarskih objekata, životinja, usjeva, strojeva i motornih vozila od rizika poplave. Začuđujuća spoznaja, kad se odvajkada zna da je rizik poplave prirodan događaj, rizik, opasnost, koji ispunjava sve preduvjete (uključujući i aktuarima potrebne statističke podatke) da bi mogao biti i osigurljiv i u svjesnim društvima biva osiguran.
Ugovorom o osiguranju koji uključuje i rizik poplave nastala šteta bi se naknadila brzo i jednostavno. Ovako, u drami koja nas je zadesila, nastradali su ili prepušteni sami sebi ili upućeni na nesigurna obećanja Države o obnovi uništenoga, a osiguratelji mirno promatraju što se dogodilo i što se zbiva, zadovoljavaju se promidžbenim akcijama i izjavama o tome kako i koliko pomažu poplavljenima, čime ustvari samo pilatovski peru ruke od vlastite odgovornosti za stanje neosiguranosti.
No, vrijeme je da se priupitaju koliko su i oni krivi za činjenicu da gotovo i nema osiguranja od poplava. Osiguranje od poplava je rizik koji se, u pravilu, posebno ugovara kroz dopunsko plaćanje premije, što je valjda i bio razlog da se taj rizik - u cilju da premija bude niža (od konkurentske) - nije ozbiljno i uporno ni nudio. Dakle, koliko god s pravom prigovarali, da nam je osigurateljno-financijska pismenost stanovništva izloženog riziku na niskoj razini, ogroman dio odgovornosti za neosigurani rizik poplave leži na osigurateljima, koji nisu učinili gotovo ništa da osiguranike pouče, animiraju, privuku i osiguraju, bar što se tiče nekretnina i stvari u njima.
Posebno u područjima koja su i inače izložena mogućem riziku poplave, koja se svako toliko, u manjem ili većem obimu, događa na sada poplavljenim i inim prostorima. Da je postojalo osiguranje, uz prijenos dijela rizika na reosiguranje, danas bismo mogli govoriti o osiguranim sredstvima za otklanjanje šteta. Ovako - sve ovisi o Državi i njezinim mogućnostima. Ne samo financijskim. A kad Država plaća, znamo kako to „brzo“ i „efikasno“ ide.
Sredinu treba mijenjati, potencijalne osiguranike odgajati i upoznavati s mogućim rizicima. Promidžbene kampanje su najbolje ako se vode
ciljano, odgajajući, upoznavajući i učeći potencijalne klijente. Možda konačno iz ove katastrofe bude i osigurateljne koristi. Jer, lakše je pronaći sredstva za plaćanje premije osiguranja, nego sredstva za saniranje katastrofalnih šteta.
Izdvojeni članci
Porezi i financije
Koja će biti najtraženija zanimanja u 2025. godini?
Donosimo kratak pregled zanimanja za koja se predviđa da će biti najtraženija u 2025. godini, s posebnim naglaskom na Hrvatsku