11.06.2014.
Osiguranje umjesto pomoći i donacija
Katastrofalne poplave koje su zadesile Slavoniju izbacile su na vidjelo i poraznu činjenicu da je gotovo zanemariv broj (fizičkih) osoba imao sklopljen ugovor o osiguranju kuća, gospodarskih objekata, životinja, usjeva, strojeva i motornih vozila od rizika poplave. Začuđujuća spoznaja, kad se odvajkada zna da je rizik poplave prirodan događaj, rizik, opasnost, koji ispunjava sve preduvjete (uključujući i aktuarima potrebne statističke podatke) da bi mogao biti i osigurljiv i u svjesnim društvima biva osiguran.
Ugovorom o osiguranju koji uključuje i rizik poplave nastala šteta bi se naknadila brzo i jednostavno. Ovako, u drami koja nas je zadesila, nastradali su ili prepušteni sami sebi ili upućeni na nesigurna obećanja Države o obnovi uništenoga, a osiguratelji mirno promatraju što se dogodilo i što se zbiva, zadovoljavaju se promidžbenim akcijama i izjavama o tome kako i koliko pomažu poplavljenima, čime ustvari samo pilatovski peru ruke od vlastite odgovornosti za stanje neosiguranosti.
No, vrijeme je da se priupitaju koliko su i oni krivi za činjenicu da gotovo i nema osiguranja od poplava. Osiguranje od poplava je rizik koji se, u pravilu, posebno ugovara kroz dopunsko plaćanje premije, što je valjda i bio razlog da se taj rizik - u cilju da premija bude niža (od konkurentske) - nije ozbiljno i uporno ni nudio. Dakle, koliko god s pravom prigovarali, da nam je osigurateljno-financijska pismenost stanovništva izloženog riziku na niskoj razini, ogroman dio odgovornosti za neosigurani rizik poplave leži na osigurateljima, koji nisu učinili gotovo ništa da osiguranike pouče, animiraju, privuku i osiguraju, bar što se tiče nekretnina i stvari u njima.
Posebno u područjima koja su i inače izložena mogućem riziku poplave, koja se svako toliko, u manjem ili većem obimu, događa na sada poplavljenim i inim prostorima. Da je postojalo osiguranje, uz prijenos dijela rizika na reosiguranje, danas bismo mogli govoriti o osiguranim sredstvima za otklanjanje šteta. Ovako - sve ovisi o Državi i njezinim mogućnostima. Ne samo financijskim. A kad Država plaća, znamo kako to „brzo“ i „efikasno“ ide.
Sredinu treba mijenjati, potencijalne osiguranike odgajati i upoznavati s mogućim rizicima. Promidžbene kampanje su najbolje ako se vode
ciljano, odgajajući, upoznavajući i učeći potencijalne klijente. Možda konačno iz ove katastrofe bude i osigurateljne koristi. Jer, lakše je pronaći sredstva za plaćanje premije osiguranja, nego sredstva za saniranje katastrofalnih šteta.
Izdvojeni članci
Radno pravo
Povećanje bruto plaća u 2025. godini
U 2025. godini očekujemo značajno povećanje minimalne bruto plaće u Hrvatskoj, s dosadašnjih 840 eura na 970 eura
Porezi i financije
Što donosi novi porez na nekretnine u 2025. godini?
Porez će se utvrđivati prema stanju na dan 31. ožujka. Za onog tko na taj dan bude vlasnik nekretnine provjerit će se je li nekretninu dugoročno iznajmio ili u njoj živi, a ako je u kratkoročnom najmu ili prazna, plaćat će se porez
Radno pravo
Promjene u Zakonu o tržištu rada
Na 32. sjednici Vlade RH predložene su izmjene i dopune Zakona o tržištu rada. Ove reformske mjere donose nekoliko ključnih promjena koje bi trebale poboljšati situaciju za nezaposlene