11.06.2014.
Osiguranje umjesto pomoći i donacija

Katastrofalne poplave koje su zadesile Slavoniju izbacile su na vidjelo i poraznu činjenicu da je gotovo zanemariv broj (fizičkih) osoba imao sklopljen ugovor o osiguranju kuća, gospodarskih objekata, životinja, usjeva, strojeva i motornih vozila od rizika poplave. Začuđujuća spoznaja, kad se odvajkada zna da je rizik poplave prirodan događaj, rizik, opasnost, koji ispunjava sve preduvjete (uključujući i aktuarima potrebne statističke podatke) da bi mogao biti i osigurljiv i u svjesnim društvima biva osiguran.
Ugovorom o osiguranju koji uključuje i rizik poplave nastala šteta bi se naknadila brzo i jednostavno. Ovako, u drami koja nas je zadesila, nastradali su ili prepušteni sami sebi ili upućeni na nesigurna obećanja Države o obnovi uništenoga, a osiguratelji mirno promatraju što se dogodilo i što se zbiva, zadovoljavaju se promidžbenim akcijama i izjavama o tome kako i koliko pomažu poplavljenima, čime ustvari samo pilatovski peru ruke od vlastite odgovornosti za stanje neosiguranosti.
No, vrijeme je da se priupitaju koliko su i oni krivi za činjenicu da gotovo i nema osiguranja od poplava. Osiguranje od poplava je rizik koji se, u pravilu, posebno ugovara kroz dopunsko plaćanje premije, što je valjda i bio razlog da se taj rizik - u cilju da premija bude niža (od konkurentske) - nije ozbiljno i uporno ni nudio. Dakle, koliko god s pravom prigovarali, da nam je osigurateljno-financijska pismenost stanovništva izloženog riziku na niskoj razini, ogroman dio odgovornosti za neosigurani rizik poplave leži na osigurateljima, koji nisu učinili gotovo ništa da osiguranike pouče, animiraju, privuku i osiguraju, bar što se tiče nekretnina i stvari u njima.
Posebno u područjima koja su i inače izložena mogućem riziku poplave, koja se svako toliko, u manjem ili većem obimu, događa na sada poplavljenim i inim prostorima. Da je postojalo osiguranje, uz prijenos dijela rizika na reosiguranje, danas bismo mogli govoriti o osiguranim sredstvima za otklanjanje šteta. Ovako - sve ovisi o Državi i njezinim mogućnostima. Ne samo financijskim. A kad Država plaća, znamo kako to „brzo“ i „efikasno“ ide.
Sredinu treba mijenjati, potencijalne osiguranike odgajati i upoznavati s mogućim rizicima. Promidžbene kampanje su najbolje ako se vode
ciljano, odgajajući, upoznavajući i učeći potencijalne klijente. Možda konačno iz ove katastrofe bude i osigurateljne koristi. Jer, lakše je pronaći sredstva za plaćanje premije osiguranja, nego sredstva za saniranje katastrofalnih šteta.
Izdvojeni članci
Poslovni svijet
Zašto vaša vizija ne dopire do tima?
Stalno ponavljate iste stvari, ali ništa se ne mijenja? Možda vaš tim nije kriv – nego nedostatak jasnoće s vaše strane. Evo kako to promijeniti!