Kako je sve sigurnije, bar tako tvrdi Predsjednik Hrvatskog sabora, da se neće uskoro mijenjati odredba Zakona o sigurnosti prometa na cestama 0,00 alkohola u krvi vozača, to su i vozači sve nervozniji i sa strahom ispijaju svoju čašicu baždiranu do 0,5 promila. Naime, kontrole policije, posebno iza 23 sata, su učestale, iako ne i nepredvidive. Vozači, svjesni toga, glume i voze primjerenom brzinom, ne krše nikakvo pravilo prometa i ne odaju vanjskim znakom da bi mogli biti pod utjecajem promila. Unatoč tomu policija ih zaustavlja i traži da se izvrši alkotest. Otkud im to pravo, pita se naš čitatelj S.L., kad u članku 282. st. Zakona o sigurnosti prometa na cestama jasno stoji. "Policijski službenik koji obavlja nadzor vozača i drugih sudionika u prometu na cesti, ovlašten je nad svakim sudionikom u prometu koji svojim ponašanjem ometa ili ugrožava promet, provesti postupak ispitivanja pomoću odgovarajućih sredstava i aparata (alkometar i dr.).. radi utvrđivanja prisustva u organizmu, opojnih droga i lijekova, alkohola, odnosno ovlašten je nakon toga te osobe odvesti na vađenje krvi i uzimanje urina ili na liječnički pregled." Čitatelj smatra da ga policija može kontrolirati na alkohol samo ako je prethodno svojim ponašanjem ometao ili ugrožavao promet. Za veliku većinu vozača, o kojima smo pričali u uvodu, bilo bi vrlo dobro da je naš čitatelj u pravu. Mogli bi mirno popiti koju čašicu i sasvim se normalno ponašati u prometu, te tako izbjeći kontoli na alkohol. Nažalost, čini se da je ipak drugačije. Naime, gore citirani članak nalazi se u XI poglavlju zakona o sigurnosti prometa na cestama koje govori o "posebnim mjerama" koje policija može poduzimati. No, kontrolu na alkohiliziranost policija može vršiti i kad ponašanje vozača nije sumljivo, dakle, kad ne ometa promet i ne krši pravila prometa. To opće ovlaštenje ima na temelju odredbe članka 4. stavak I. Zakona o sigurnosti na cestama, koji kaže da Nadzor i upravljanje prometom, nadzor vozila, vozača i drugih sudionika u prometu (a sudionik u prometu je osoba koja na bilo koji način sudjeluje u prometu na cestama, čl. 2 st. 1. toč. 59. -op-M.Ć.) obavljaju policijski službenici ministarstva zaduženosg za unutarnje poslove. Dakle, ta odredba daje policiji blanco ovlaštenje za poduzimanje mjera kontrole, pa i one na alkohol. Drugo je, međutim pitanje, zašto policije nama susjednih europskih država, koje imaju identično ovlaštenje, to ovlaštenje koriste restriktivno. Uostalom i naša policija postupa tako, pa je kontrola vozača koji ne krši pravila prometa i ne ometa promet, vrlo rijetka. Što se tiče osiguranja - upozoravamo da je (uvjetima osiguranja) ugovorima o osiguranju određeno da se smatra da je vozač pod utjecajem alkohola, ako odbije zahtjev ovlaštenog tijela da se podvrgne kontroli na alkohol. Dakle, odbijanje kontrole moglo bi imati za posljedicu gubitak prava iz osiguranja.