Vrijeme je godišnjih odmora, a sastavni dio ljetne atmosfere jeste i autostopiranje, vožnja s nepoznatim vozačima ili "ukrcavanje" nepoznatih osoba. Naravno, pored sigurnosnog aspekta svaka vožnja s nepoznatim vozačem ili (su)putnikom može imati vrlo velike štetne posljedice: gubitak ili umanjenje prava na odštetu ili pak dužnost plaćanja odštete nastradalom (su)putniku. Kako je po općem načelu građanskog prava svatko dužan postupati pažnjom koja je primjerena svakodnevnom životu, to je i zahtjev da se pazi s kim se vozi sasvim opravdan. Nepoznati vozač s kojim se upuštate u avanturu nesigurne vožnje može biti, istina, sasvim normalan vozač, ali i vozač bez vozačke dozvole, vozač pod utjecajem alkohola, vozač koji upravlja motornim vozilom bez ovlaštenja vlasnika vozila (ukradeno vozilo) itd. Ako imate peh da vam se tijekom takve vožnje dogodi prometna nesreća i tom prigodom pretrpite nezgodu, budite sigurni da ćete kod osiguratelja kod kojeg je vozilo obvezno osigurano od odgovornosti imati poteškoća oko naplate štete. Osiguratelj će sasvim sigurno učiniti sve da dokaže kako ste znali da se vozite s neovlaštenim vozačem ili vozačem bez vozačke dozvole, ili bolje rečeno kako, ste mogli znati - prema okolnostima slučaja - da se radi o neovlaštenom vozaču ili vozaču bez odgovarajuće vozačke dozvole, te time svjesno preuzeli rizik vožnje s takvim vozačem, a to znači da ste sami odgovorni za štetu koju ste pretrpjeli. Nije sad bitno pitanje kako će to osiguratelj dokazivati. Ima raznih načina: izjava vozača, vaša izjava dana policiji ili istražnom sucu, izjava dugih suputnika, način vožnje neovlaštenog vozača odnosno vozača bez vozačke dozvole… Bitno je da osiguratelj dokaže da su okolnosti bile takve da su vas neminovno upućivale na oprez i pažnju, koju vi niste imali. Ako osiguratelj uspije dokazati, može vam se dogoditi da ostanete u cijelosti, ili - sasvim sigurno - dijelom bez naknade štete (suodgovornosti). Vožnja s nepoznatim pijanim vozačem za suputnika je još rizičnija. Ne samo zbog toga što su to češći slučajevi (svakodnevno su ih pune crne kronike), već i zbog toga što je pijanstvo lakše dokazati. Simptomi koji vas upućuju na oprez su brojniji od slučaja vozača bez vozačke dozvole ili neovlaštenog vozača. Ponašanje pijanog vozača, ulazak u vozilo, zaustavljanje, njegove riječi itd. prosječnom građaninu mogu biti dovoljno indikativni da se radi o pijanom ili napitom vozaču s kojim je vožnja rizična. Uostalom, taj vozač se negdje morao napiti, pa osiguratelju neće biti odveć teško dokazati da je bio pijan, ili, da ste i vi bili u njegovom društvu ili u lokalu gdje je on pio. Posljedica uspješnog dokaza osiguratelja opet je gubitak u cijelosti ili djelomično prava na naknadu pretrpljene štete. No, nije bez opasnosti ni uzimanje u vozilo nepoznatih osoba. Mnogi vozači su se pokajali što su primili u vozilo nepoznatu osobu, jer su doživjeli prometnu nesreću u kojoj je i primljeni suputnik ozlijeđen, nakon čega slijedi prekršajna ili krivična odgovornost za ugrožavanje života i zdravlja osoba. Nakon toga pak - štetne posljedice pored vašeg osiguratelja ozlijeđeni suputnik ima pravo tražiti naknadu štete i od vas (što u pravilu i traže). Ako osiguratelj i plati odštetu u cijelosti ili djelomično, pored gubitka bonusa (najmanja šteta) - ukoliko se ispune i druge pretpostavke, npr. da ste vozili "pod gasom" osiguratelj će ići protiv vas u regres isplaćene odštete. Naravno, ovo što smo rekli nije protiv uzimanja autostopera, već samo poziv na oprez.