30.04.2014.
Pitanja uz nove uvjete osiguranja

„Privučen reklamnom kampanjom „Što je uistinu novog na tržištu osiguranja„ nekih osiguratelja, javio sam se agentu jednog od tih društva kod kojega sam i dosada bio osiguran u cilju objašnjenja novog sistema osiguranja od automobilske odgovornosti. S povjerenjem u ono što mi je on rekao, sklopio sam ugovor o osiguranju s tim društvom na rok od jedne godine i dobio nove Uvjete osiguranja od automobilske odgovornosti, koji su doneseni 10.siječnja 2010., a primjenjuju se od 31. Ožujka 2014., dakle, primjenjuju se i na moj ugovor. Kad sam se vrati kući pomnije sam pročitao spomenute uvjete i zapazio sam dvije stvari koje su mi privukle pažnju.
Prva je da je po novim uvjetima osiguranja počekni rok samo jedan dan, umjesto dosadašnjih trideset dana. Drugo, da se u slučaju kad kao potrošač nisam zadovoljan odlukama osiguratelja ili ako neko pregovaranje s osigurateljem nije dovelo do željenog rezultata, mogu obratiti ombudsmanu u osiguranju, čija je adresa navedena u uvjetima, a koji je „neovisno tijelo mirenja koje radi besplatno za potrošače„. Preduvjet za postupak mirenja je prethodno pružanje mogućnosti osiguratelju da preispita odluku… Molim da meni, a mislim da je interesantno i drugim vozačima, pojasnite o čemu se zapravo radi…“
Naš čitatelj B.Ć. je izdvojio dvije, od mnogih interesantnih novina iz spomenutih Uvjeta. Što se tiče počeknog roka (pričekni rok, respiro rok), odredba Uvjeta o duljini roka od jednog dana u skladu je s odredbom čl. 8. st.6. Zakona o obveznim osiguranjima u prometu (Zakon govori o roku od najviše 30 dana, što znači da je osiguratelj iskoristio danu mogućnost ugovaranja najkraćeg mogućeg počeknog roka od jednog dana). Kad je u pitanju ombudsman u osiguranju (zašto strani naziv?), odredbe su nejasne, jer ombudsman u osiguranju trebao bi značiti pravobranitelj u osiguranju. No, pravobranitelj u osiguranju, odnosno pravobraniteljstvo za djelatnost osiguranja, neovisno je i samostalno tijelo pri Hrvatskom uredu za osiguranje, osnovano na temelju čl. 272. Zakona o osiguranju još davne 2007.g., čiji je zadatak isključivo utvrđivanje - po prigovoru stranaka - da li osiguratelji krše dobre poslovne običaje, odnosno, da li je njihovo ponašanje u suprotnosti s Kodeksom poslovne osigurateljne etike.
Pravobraniteljstvo ne miri stranke, nije nadležno za rješavanje imovinsko pravnih sporova između osiguratelja i osiguranika. Prije pokretanja postupka pred pravobraniteljem osiguranja doista je obvezno da se osiguranik obrati svom osiguratelju i pruži mu mogućnost da u internom žalbenom postupku preispita svoje ponašanje. Kako pri Hrvatskom uredu za osiguranje djeluje i Centar za mirenje kao samostalno tijelo, nije jasno da li je osiguratelj mislio i htio to tijelo navesti kao tijelo nadležno za mirenje, ili je naznačivši ombudsmana kao tijelo mirenja, koje za mirenje nije nadležno, htio nešto drugo. S obzirom da su uvjeti prošli i kontrolu Nadzornog tijela (HANFA), čiji su podaci u uvjetima također navedeni, pojašnjenje nejasnoće trebalo bi možda zatražiti i od tog tijela.
Izdvojeni članci
Porezi i financije
Povećanje praga za ulazak u sustav PDV-a
Prag za PDV obveznike povećao se s 40.000,00 eura na 60.000,00 eura. Ova promjena ima značajan utjecaj na mnoge porezne obveznike i zahtijeva pažljivo praćenje i prilagodbu
Porezi i financije
Koja će biti najtraženija zanimanja u 2025. godini?
Donosimo kratak pregled zanimanja za koja se predviđa da će biti najtraženija u 2025. godini, s posebnim naglaskom na Hrvatsku