Od kad je opet počela "frka" s cijenom nafte, gotovo svi mediji bave se tim problemom, pa evo i nas! Đuro Grm, ili kako ga u Americi zovu, George Bush, opet nešto kuha po Bliskom istoku. A zna se, kad on samo spomene lonac, juha samo što nije skuhana! I dok obični smtnici, vrlo izgledni novi rat, gledaju sa strepnjom, Đuro vjerojatno trlja ruke, jer će na njemu zaraditi više nego na bilo kojem drugom biznisu. To što će opet tisuće ljudi izginuti, kao da nikoga u estabilišmentu nije briga. Već nas plaše cijenom od sto dolara po barelu nafte, što bi u našem slučaju iznosilo preko deset kuna za litru goriva. Uzaludna su Sanaderova obećanja da će štititi cijene. Matematika je neumoljiva i cijene će sigurno drastično narasti. Nekad smo odgovor za štednju tražili u kupovanju dizelaša, jer je nafta bila dvostruko jeftinija od benzina, ali danas su cijene skoro izjednačene, a i potrošnja kod benzinskih motora je dosta smanjena. Iako Evropa bilježi znatan porast kupnje automobila s dizelskim motorom, nastavi li se trend poskupljenja, benzinci će opet doći na svoje. Za razliku od onih dizelskih, u njih se može ugraditi plinska instalacija i tako prilikom punjenja goriva, u ovom vremenu, vožnja postaje tri puta jeftinija. Naravno da, ukoliko želite ugraditi plin, treba izračunati koliko vam se to isplati, tj. koliko kilometra prevalite na godinu, jer je, zavisno da li imate stariji ili novi automobil, cijena ugradnje od četiri do petnaestak tisuća kuna, što nije mala stavka. Stoga, nemojte krenuti na ugradnju bez kalkulatora, jer će vam se investicija isplatiti samo ako radite veću kilometražu. Mnogi koji su kupili dizelaše, natočito one manje, sigurno nisu znali da se jeftino počinju voziti nakon prijeđenih pedesetak tisuća kilometra, ali ima i modela gdje se isplativost počinje pokazivati tek nakon tristotinjak tisuća kilometara! Gdje je tu računica znaju samo oni koji su ih kupili. Vratimo se plinu! Pored cijene ugradnje, u troškove morate dodati i godišnju cestarinu od petstotinjak kuna, koja nije obračunata u cijeni plina, troškove atesta, koji se vrši jednokratno, samo prilikom prve ugradnje, ali se i plinski spremnik mora podvrći ispitivanju svakih pet godina. Možda vam se cijena ugradnje čini previsoka, jer imate drugačije informacije, ali znajte da na tržištu ima i jeftinijih plinskih instalacija, no takve su obično sumnjive kvalitete i bez potrebnih papira za registraciju, pa ih onda prilikom tehničkog pregleda treba demontirati s vozila, inače nema prolaza! Zabrinjavajuće je da u Hrvatskoj, prema provedenom istraživanju, vozi veliki broj automobila s takvim instalacijama, što može predstavljati opasnost i povećane kvarove. Tome će, izgleda uskoro doći kraj, jer će i Policija imati ovlasti kontrole i kažnjavanja takvih vozača. Već su i neki prozvođači automobila shvatili da se mnogi okreću plinu, pa su počeli i u svoje nove automobile ugrađivati plinske instalacije ili se to može obaviti u njihovim ovlaštenim servisima, bez straha od gubitka garancije na vozilo, što je nekad bilo pravilo. Mnogi još i danas misle da je plinska instalacija, tj. spremnik plina velika opasnost za sigurnost i da plin skraćuje vijek trajanja motora, što je pogrešno u oba slučaja. Naprotiv, u najgoroj mogućoj varijanti, prije će eksplodirati rezervar benzina, od benzinskih para, nego rezervar plina, koji je tako kosntruiran i opremljen sigurnosnim ventilima, da se ne pamti slučaj kad se tako nešto dogodilo. Ponovimo, sve pod prepostavkom da je u pitanju atestirana instalacija i ugrađena u zato opremljenom servisu. Vijek motora bit će produžen zbog boljeg sagorijevanja plina u prostoru motora. Što se potrošnje tiče, ona je u slučaju plinske instalacije do dvadesetak posto veća, ali je to još uvijek zanemarivo prema ostvarenoj uštedi. U zavisnosti da li se plin ugrađuje na motor manje ili veće snage, bit će i razlika koja će se osjetiti u snazi prilikom prelaska s benzina na plin. Naravno da će se kod slabijih motora više osjetiti, naročito u ljetnim mjesecima, prilikom uključene klime. Potencijalne "plinske" vozače ne treba zabrinjavati činjenica da je Hrvatska slabo opremljena stanicama za punjenje plina. Kako su istraživanja pokazala da se u godinu dana broj ugrađenih plinskih uređaja gotovo udvostručio, promptno su reagirale sve naftne kompanije, i u najskorije vrijeme, uz ponudu benzina i nafte, na benzinskim postajama planiraju i ponudu plina. Ugradite li u vaš auto plinski uređaj, budite sigurni da ćete ga jednog dana lakše i skuplje prodati, no sigurno je da nikad nećete dobiti povrat cjelokupnog iznosa. Ali ako kupite novi auto sličnih karakteristika motora, moći ćete uređaj demontirati i uz male preinake ugraditi na novi auto. Ako ste blizu ugradnje, a još niste sto posto sigurni, neka vam prevagne osjećaj zaštite okoliša, jer plin najmanje zagađuje od svih goriva. Učinite i vi nešto za majčicu Zemlju!