Naša čitateljica gđa. Martina piše: “Prošle godine u 3. mjesecu imala sam ozljedu na radu, točnije u pitanju je bila pljačka na radnom mjestu, također i fizička ozljeda glave od strane pljačkaša. Ozljeda je prijavljena osiguranju. Zanima me koliko se čeka na naknadu štete, da li ima neki određeni rok”.

Ne znamo iz pisma tko je i što prijavio osiguratelju. Prijava osiguranog slučaja može se odnositi na

a) prijavu po osiguranju od odgovornosti poslodavca, i

b) prijavu po osnovi osiguranja radnika od posljedica nesretnog slučaja.

U oba slučaja prijavu osiguratelju može podnijeti poslodavac i oštećena radnica.

Ako se radi o naknadi štete po osiguranju odgovornosti poslodavca za štetu koju radnik pretrpi na radnom mjestu, osiguratelj mora riješiti odštetni zahtjev u rok od četrnaest dana, odnosno u roku od trideset dana računajući od dana kad je osiguratelj primio odštetni zahtjev oštećene osobe ili joj u istom roku poslati obavijest zašto njezin zahtjev nije osnovan (čl. 943., st. 2. Zakona o obveznim odnosima). Ovaj dulji rok je predviđen za slučaj kad je osiguratelju- radi rješenja odštetnog zahtjeva – potrebno prikupiti potrebnu dokumentaciju. Ta potrebna dokumentacija je: dokumentacija u svezi s ostvarenjem osiguranog slučaja (pljačka i ozljeda), dakle izjava oštećene, izjava svjedoka, zapisnik policije i sl., te dokumentacija vezana uz ozljedu glave (liječnička dokumentacija vezano za ozljedu, pružanje pomoći u hitnoj medicinskoj pomoći, dokumentacija o tijeku liječenja, mišljenje liječnika o posljedicama i sl.). Zastara prava iz ovoga osiguranja jeste tri godine računajući od prvog kalendarskog dana godine koja slijedi godinu u kojoj se osigurani slučaj dogodio (čl. 234., st.1 Zakona o obveznim odnosima). Ako osiguratelj ne ispoštuje gore navedene rokove, a očito nije, oštećena ima pravo tražiti isplatu zateznih kamata računajući od dana primitka obavijesti o osiguranom slučaju (st.4., čl. 943. ZOO).

Kod prijave po osnovi osiguranja od posljedica nesretnog slučaja - rokovi u kojemu osiguratelj mora riješiti zahtjev za isplatu osigurnine isti su kao i oni gore navedeni, s tim da kod osiguranja od posljedica nesretnog slučaja liječenje mora biti završeno (ustaljenje zdravstvenog stanja), jer tek tada osiguratelj doznaje da li mu je i kolika obveza isplatiti osigurninu. To ga, međutim, ne oslobađa obveze da u propisanim rokovima od 14 odnosno trideset dana pismeno priopći osiguraniku zašto mu ne može riješiti zahtjev. Rok zastare prava iz ovoga osiguranja isti je kao i onaj gore naveden za zastaru prava po osiguranju od odgovornosti, dakle, tri godine računajući od dana nastanka osiguranog slučaja. Preporuka čitateljici: zatražiti od osiguratelja odgovor zašto nije riješio zahtjev, a ako ne dobije odgovor – podnijeti pritužbu nadležnom tijelu koje kontrolira rad osiguratelja.