Ako je vjerovati metereolozima, čeka nas jedno iznimno toplo ljeto, neki kažu, čak najtoplije u mnogo posljednjih godina. To bi značilo da će oni koji nemaju klima uređaj u automobilu biti izloženi pravoj sauni za vrijeme vožnje. Kaže moj prijatelj, pa i to je dobro, malo će smršaviti i to besplatno. No, šalu na stranu, ne treba posebno naglašavati što znači uzavreli mozak i otupjeli refleksi u prometnom ludilu koje nas očekuje ovo ljeto. Ipak, naša tema nije klima, nego nešto što dolazi uz jako toplo vrijeme, a to su iznenadni ljetni pljuskovi. Jednoga smo već imali, iako još nije ljeto, prošli tjedan. Uz obilnu kišu, padala je i tuča, pa su se mnogi vlasnici pobojali da će im ledeni komadići ostaviti oštećenja na krovu i haubama. Ovaj put je, hvala Bogu sve prošlo bez posljedica, ali vrag ne spava. Kad smo već kod tuče, mislite li da bi jača tuča mogla učiniti štetu na vašem automobilu, a auto vam je parkiran blizu kuće, grabite deke s vašeg kreveta ili ormara i bez obzira na smočenu frizuru, brzo pokrijte njima gornje površine auta. Deke će se same "zalijepiti" na već mokri krov i haubu, pa će tako amortizirati udarce tuče, koji neće ni stići do lima. Kad opasnost prođe, operite ih i osušite, i opet će biti kao nove, a da se i oštete, budite zadovoljni, jer nove ne koštaju ni mali dio iznosa kojeg bi potrošili na ravnanje i bojanje limarije. Iako danas već postoje tehnologije ravnanja navedenih oštećenja sistemom vakuuma, tj. udubine se "usisavaju" pod velikim podtlakom i tako se izbjegavaju mehanički udarci limarskim alatom, poslije koga je obavezno potreban popravak boje, nemojte se time previše zanositi, jer za neka oštećenja nema ništa bez starog dobrog čekića. Sreća da još uvijek živimo na području gdje su ekstremni vremenski uvjeti rijetki, no kako nitko nije planirao ni tsunami, tako se može dogoditi da i naše pitome krajeve zadesi neka vremenska nepogoda koju nismo ni sanjali. Ono što nas bar jednom ljeti podsjeti da priroda i dalje ima isti ciklus isparavanja vode i njezinog povratka na zemlju je ljetni pljusak. Nakon crnog neba, koje najprije dobro "kuha", sve se zatamni i odjednom, kao da se je otvorilo nebo iznad nas. Krupne kapi začas, nekoliko trenutaka prije, suhu cestu, pretvore u bujicu i potoke. Godinama unazad, samo na Riječkom području, Mlaka i dio ceste ispod podvožnjaka na Kantridi, bili su zamka za one koji u takvim uvjetima nisu mislili glavom i zbog toga su ostajali, skupa s njihovim autima, usred najveće vode, koja je bila tako visoka da im je već ulazila u kabinu. Oni nisu stali zbog toga što su im se počele močiti noge, nego zato jer je voda smočila kablove svjećica i razvodnik paljenja, pa od struje više nije bilo ni "s". Današnji automobili, uglavnom imaju sve komponente elektrike i elektronike smještene dovoljno visoko u prostoru motora, pa bi za navedeni problem voda vani morala biti do visine farova. Nadamo se da se to kod nas nikad neće dogoditi, ali ako samo malo pogledamo preko granice, vidjet ćemo da već u Italiji to nije baš neuobičajena pojava. Smočeni benzinski motor može se, relativno lako osposobiti za vožnju dobrim sušenjem i pomoću spraya WD 40, no ako se vozilo s diesel motorem nađe u istoj situaciji i nedaj Bože kroz filter zraka uvuče vodu u motor, vlasnik mora biti spreman na veći izdatak za popravak, jer voda prodre u kompresioni prostor i tamo, kako se ne može stlačiti, izazove lom. Nekima će možda biti malo čudno da voda može razbiti metalne dijelove, no to je doista tako. Uglavnom, ako vam je dio puta kojim vozite sumnjiv i očekujete da bi voda mogla biti visoka, stanite prije toga. Još uvijek imate mogućnosti zaobilaznog puta, ili čak zaustavljanja sa strane, ali s još uvijek ispravnim autom. Kad vam stane usred lokve, izgubit ćete više vremena, bez šlepera i mehaničara nećete proći, a to košta. Naročito se nemojte praviti herojem ako vidite da se netko u visokoj vodi već toća. Ako ste ipak, tvrdoglavo odlučili probati, pravilo je "ne talasaj", tj. laganom vožnjom, uz istovremeno dodavanje gasa, kako bi višim okretajima motora spriječili njegovo gašenje i drugom nogom na pedali kvačila, dozirajte lagani prolaz kroz vodu. Poslije takvog ronjenja, sigurno ostajete bez efikasnih kočnica, jer su sve kočione površine mokre. U tu svrhu pedesetak metara vozite u prvoj brzini s lagano pritisnutom pedalom kočnice. Tim potezom djelomično ćete osušiti disk pločice i pakne, tako što će tarne površine istisnuti vodu, a zbog povećane temperature, od stalnog pritiska, ishlapit će voda s gornjih površina pločica i feroda. Nakon takovog kupanja, trebat će još dosta kočenja da stvar sjedne na svoje mjesto, pa stoga prvih stotinu kilometara kočite prije i opreznije nego inače. Ono što je u zaostalim miniranim područjima eksplozija mine, naravno, u puno manjem obimu, za auto je otvorena šahta na cesti za vrijeme pljuska, koju ne možete vidjeti od siline vode. Naletite li na nju, oštetit ćete donje dijelove automobila i motora, a odgovornost za takva oštećenja, uvijek je mukotrpno dokazivati.