Ministar financija je na temelju čl.  33. Zakona o posebnom porezu na motorna vozila u ožujku 2015. godine donio Pravilnik o dopuni pravilnika o posebnom porezu na motorna vozila (NN 31/15) u kojem se dodaje samo stavak 12. u članku 5. iza stavka 11.


Člankom se definira što se događa ukoliko su proizvođač, predstavnički ured i trgovac koji je generalni zastupnik ili uvoz­nik određene marke motornih vozila u Republici Hrvatskoj Središnjem uredu dostavili oba­vijest o preporučenoj prodajnoj cijeni bez iskazanoga posebnog poreza novog motornog vozila određene marke, tipa, varijante i trgovačkog naziva.

Ukoliko je prodajna cijena iskazana u manjem iznosu od one koja se razumno može pos­tići na hrvatskom tržištu ili su dostavljeni podaci o tipu, varijanti i trgovačkom nazivu koji ne predstavljaju proizvođačevu uobičajenu ponudu ili ako se osnovano može zaključiti da je prodajna cijena iskazana u manjem iznosu kako bi se ostvario nedopušteni probitak u sudjelovanju na javnom natječaju, flotnoj prodaji ili sl., Carinska uprava će utvrditi preporučenu cije­nu takvog motornog vozila pro­cjenom.

Procijeniti će  uzimajući u ob­zir cijene drugih motornih vozila istog proizvođača, pred­stavničkog ureda i trgovca koji je generalni zastupnik ili uvoznik određene marke motornih vozila u Republici Hrvatskoj te cije­ne istog ili sličnog motornog vozila u drugim zemljama čla­nicama Europske unije, te će se smatrati da takav proizvođač, predstav­nički ured i trgovac netočno obračunava posebni porez.

Također, definira se da se ova odredba primjenjuje i na sva motorna vozila koja se prodaju na temelju preporučene prodajne cijene dostavljene Središ­njem uredu prije stupanja na snagu ove izmjene.

Nejasno je iz kojeg se razloga Ministar odlučio na izmjene navedenog Pravilnika, ali se može pretpostaviti da su se uočile određene manipulacije u prodajnim cijenama vozila kako bi se umanjile obveze za posebni porez. Ono što se ponovno javlja kao problem je činjenica da će Carinska uprava vršiti procjene bez jasno određenih i mjerljivih kriterija pa će tako imati slobodu čak i uspoređivati cijene sa zemljama Europske unije gdje isto tako postoje razlike u tržiš­nim cijenama vozila. Koja se ci­jena tada uzima, ona u Nje­mač­koj ili Bugarskoj?

Ostaje za vidjeti da li će primjena novog stavka u čl. 5. Pra­vilnika utjecati na cijene vozila, odnosno da li ćemo sve to na kraju platiti mi, krajnji kupci vozila.