Ministar financija je na temelju čl. 33. Zakona o posebnom porezu na motorna vozila u ožujku 2015. godine donio Pravilnik o dopuni pravilnika o posebnom porezu na motorna vozila (NN 31/15) u kojem se dodaje samo stavak 12. u članku 5. iza stavka 11.
Člankom se definira što se događa ukoliko su proizvođač, predstavnički ured i trgovac koji je generalni zastupnik ili uvoznik određene marke motornih vozila u Republici Hrvatskoj Središnjem uredu dostavili obavijest o preporučenoj prodajnoj cijeni bez iskazanoga posebnog poreza novog motornog vozila određene marke, tipa, varijante i trgovačkog naziva.
Ukoliko je prodajna cijena iskazana u manjem iznosu od one koja se razumno može postići na hrvatskom tržištu ili su dostavljeni podaci o tipu, varijanti i trgovačkom nazivu koji ne predstavljaju proizvođačevu uobičajenu ponudu ili ako se osnovano može zaključiti da je prodajna cijena iskazana u manjem iznosu kako bi se ostvario nedopušteni probitak u sudjelovanju na javnom natječaju, flotnoj prodaji ili sl., Carinska uprava će utvrditi preporučenu cijenu takvog motornog vozila procjenom.
Procijeniti će uzimajući u obzir cijene drugih motornih vozila istog proizvođača, predstavničkog ureda i trgovca koji je generalni zastupnik ili uvoznik određene marke motornih vozila u Republici Hrvatskoj te cijene istog ili sličnog motornog vozila u drugim zemljama članicama Europske unije, te će se smatrati da takav proizvođač, predstavnički ured i trgovac netočno obračunava posebni porez.
Također, definira se da se ova odredba primjenjuje i na sva motorna vozila koja se prodaju na temelju preporučene prodajne cijene dostavljene Središnjem uredu prije stupanja na snagu ove izmjene.
Nejasno je iz kojeg se razloga Ministar odlučio na izmjene navedenog Pravilnika, ali se može pretpostaviti da su se uočile određene manipulacije u prodajnim cijenama vozila kako bi se umanjile obveze za posebni porez. Ono što se ponovno javlja kao problem je činjenica da će Carinska uprava vršiti procjene bez jasno određenih i mjerljivih kriterija pa će tako imati slobodu čak i uspoređivati cijene sa zemljama Europske unije gdje isto tako postoje razlike u tržišnim cijenama vozila. Koja se cijena tada uzima, ona u Njemačkoj ili Bugarskoj?
Ostaje za vidjeti da li će primjena novog stavka u čl. 5. Pravilnika utjecati na cijene vozila, odnosno da li ćemo sve to na kraju platiti mi, krajnji kupci vozila.