Napori da se odštetni zahtjevi oštećenih osoba iz prometnih nezgoda rješavaju brzo i efikasno, utemeljeni na odredbi Zakona o obveznim osiguranjima u prometu o rokovima (14, odnosno 30 dana od dobivanja odštetnog zahtjeva oštećene osobe) u kojima osiguratelji moraju riješiti odštetni zahtjev, upravo su počeli pokazivati rezultate: osiguratelji su uglavnom poštivali propisane rokove, broj sudskih predmeta počeo se smanjivati, proradio je i centar za mirno rješavanje sporova pri Hrvatskom uredu za osiguranje… Dakle, naziralo se europsko okruženje i atmosfera koja pogoduje oštećenima. Sve je to bilo moguće zahvaljujući Informacijskom centru pri Hrvatskom uredu za osiguranje, koji je ustrojen temeljem zakona o obveznim osiguranjima u prometu (čl. 51. Zakona), odnosno – temeljem zahtjeva EU Direktiva (Četvrta EU Direktiva), kojemu je MUP, na temelju obveze iz članka 7. istoga Zakona („ Tijela ovlaštena za nadzor u prometu …omogućit će društvima za osiguranje, odnosno Hrvatskom uredu za osiguranje, pristup podacima o prometnoj nezgodi potrebnim za rješavanje odštetnog zahtjeva „) elektronskim putem dostavljao podatke o prometnim nesrećama svaki tjedan. Na taj način su osiguratelji ažurno dobivali potrebne podatke koji su im omogućili rješavanje odštetnog zahtjeva u prilično kratkim rokovima propisanim u Zakonu. Međutim, ovih dana svi osiguratelji, članovi Hrvatskog ureda za osiguranje,  dobili su obavijest od svoje Udruge da im od 7. svibnja ove godine  ne mogu posredovati policijske podatke o prometnim nesrećama, jer je MUP Republike Hrvatske donio odluku o kojoj je pismeno izvijestio Hrvatski ured za osiguranje i sve policijske uprave, da će se podaci o prometnim nesrećama osigurateljima i Hrvatskom uredu za osiguranje dostavljati „isključivo temeljem važećih zakonskih odredbi“. U obrazloženju takve odluke navodi se da Zakonom o sigurnosti prometa na cestama„ nije propisana obveza dostave …podataka Hrvatskom uredu za osiguranje i društvima za osiguranje ,ali „pravni osnov dostave podataka  o prometnim nesrećama navedenim subjektima  proizlazi iz čl. 7. Zakona o obveznim osiguranjima u prometu…odredbi Zakona o pravu na pristup informacijama, uz obvezu poštovanja(!) odredbi Zakona o upravnim pristojbama u visini propisanoj Tarifom upravnih pristojbi“. Dalje, „…temeljem podnesenog zahtjeva, u propisanom roku, podnositelju će se dostaviti samo Potvrda ili primjerak, odnosno ovjerena preslika Zapisnika o očevidu prometne nesreće!“, a što, znamo, nije dovoljno za brzu odluku o utvrđivanju prava oštećene stranke na naknadu štete. Ipak, „Ukoliko osiguravajuće društvo radi rješavanja odštetnih zahtjeva, osim Zapisnika ili Potvrde, zatraže i druge dijelove spisa prometne nesreće (fotografski elaborat, situacijski plan mjesta događaja i dr.), potrebno ih je, temeljem čl. 155. Zakona o kaznenom postupku …odnosno čl. 155. Prekršajnog zakona …uputiti na tijelo pred kojim se vodi postupak „.Naravno, to znači dugotrajno čekanje, nepotrebno administriranje, otezanje rješavanja odštetnih zahtjeva građanima oštećenim u prometnim nesrećama, što u konačnici neće teško pasti osigurateljima. Čemu sve to? Duh odredbe čl. 7. Zakona o obveznim osiguranjima u prometu bio je omogućiti osigurateljima, radi zaštite interesa oštećenih, brzi pristup podacima o prometnoj nesreći. Upozoreni na to,  iz MUP-a odgovaraju da to propisuje „vaš Zakon“, a „ naš Zakon „ govori ono što piše u obavijesti o prestanku dostavljanja podataka na dosadašnji način. Interesantno !