Nakon što je Direkcija za nadzor uvela strogu kontrolu odobravanja bonusa, odnosno zaračunavanja malusa, u obveznom osiguranju od odgovornosti vlasnika motornih vozila, i nakon što su svi osiguratelji prihvatili i pozdravili takve mjere, zahvaljujući kojima će dodatno - procjenjuje se - već tijekom 2005.g. inkasirati stotinjak milijuna kuna premije, "na terenu" su primijećene neke nove mjere kojima osiguratelji nastoje izbjeći primjenu odobrenog cjenika, odnosno, privući ili zadržati osiguranika . Učestalo se, za pravne osobe, primjenjuje popust pod nazivom "komercijalni popust". No, kako se kontrola Direkcije uskoro očekuje i po policama osiguranika s obračunatim tehničkim rezultatima , dakle , pravnim osobama , tim se problemom nećemo baviti. Medjutim , učestala je i pojava , na što nas upozoravaju vozači, da se otežava promjena osiguratelja na način da se osiguraniku ne dozvoljava prelazak odnosno ne želi mu se izdati potvrda o ostvarenom bonusu u prethodnom razdoblju. Naime , prema Uvjetima za obavezno osiguranje od automobilske odgovornosti od 17. svibnja 2001.g., koji su još na snazi, osiguranik kod novoga osiguratelja ima pravo na bonus kojega je ostvario kod drugog osiguratelja , domaćeg ili inozemnog. Prema članku 9. st. 2. Uvjeta , novi osiguratelj će novom osiguraniku odobriti bonus na temelju "vlastite evidencije . središnje evidencije štetnika pri Hrvatskom uredu za osiguranje ili temeljem potvrde prethodnog osiguratelja". dakle, nema nikakove sumnje da osiguranik ,nakon isteka ugovora kod jednoga osiguratelja, ima pravo osigurati se kod drugoga i koristiti do tada ostvareni bonus. Stari - prethodni osiguratelj dužan mu je izdati potvrdu o ostvarenom bonusu (ili malusu u suprotnom slučaju). Da ponašanje osiguravajućih društava, koja ne žele izdati potvrdu o ostvarenom bonusu , nije samo naš specijalitet, potvrdjuje i činjenica da se oko toga pitanja vodila žestoka diskusija i u EU Parlamentu, koji je konačno u Petoj smjernici-direktivi o obveznom osiguranju motornih vozila, obvezao osiguratelje da su dužni, na zahtjev osiguranika, u roku od petnaest dana od dana zahtjeva, izdati potvrdu o ostvarenom bonusu , odnosno, kako se direktiva izražava, "o kretanju šteta po njegovom osiguranju" i to za razdoblje od zadnjih pet godina. Neke zemlje-članice imaju već od prije takve odredbe, a na pr. belgijski Zakon o obveznom osiguranju od automobliske odgovornosti obvezuje osiguratelja da, nakon isteka ugovora o osiguranju, osiguraniku automatski izdaje i potvrdu o kretanju šteta po njegovoj polici osiguranja, kao bi mu omogućio da kod drugoga- novoga osiguratelja ostvari bonus na koji ima pravo. Bonus-malus sustav u osiguranju od automobilske odgovornosti ostat će i nakon uvodjenja liberalizacije cjenika osiguranja automobilske odgovornosti. Prema tome, ponašanje nekih osiguratelja, na koje nas nas upozoravaju vozači, nije ni koretktno ni zakonito. A na taj način rade u korist vlastite štete i sigurno je da tako neće zadržati osiguranika .