16.12.2004.
Pregrupiranje
Očekivalo se izvjesno grupiranje osiguravajućih društava u Hrvatskoj, jer je sasvim jasno da mala društva, društva s malim udjelom na tržištu (do 3% udjela) nemaju budućnosti ni šanse u borbi sa sve agresivnijom i jačom konkurencijom. Zato kupovina nekoliko osiguravajućih društava, koju je obavio koncern AGRAM u zadnjih par mjeseci, ukazuje da je saznanje o uzaludnosti borbe protiv većih ili velikih sazrelo i da vlasnici manjih osiguratelja spas traže u prodaji ili nekoj vrsti pridruživanja većim osigurateljima. Nakon najave da Croatia kupuje Adendu (a što stručnjaci ocjenjuju vrlo problematičnim i upitnim potezom, jer državni osiguratelj na hrvatskom tržištu kupuje društvo koje mu ništa ne donosi, ni portfelj ni brand, što znači da država podržavljuje djelatnost osiguranja, s jedinim obrazloženjem da na taj način povećava svoj udjel na tržištu, umjesto da udjel povećava s vlastitim proizvodima ne gušeći konkurenciju) i Zagreb osiguranje, očitava se pravac daljnjeg razvoja osiguravajućih društava, odnosno njihovo grupiranje: AGRAM - CROATIA - OSTATAK (uglavnom strani osiguratelji, koji vrlo sporo i teško osvajaju značajnije udjele na tržištu). Ako pogledamo rezultate poslovanja osiguravajućih društava za mjesec siječanj - rujan ove godine, vidimo da bi po spomenutim grupacijama odnos snaga bio: Croatia (pod pretpostavkom da kupi i Zagreb osiguranje) - 48,8 % Agram - 22,8 % i ostali - 28,4 % tržišnog udjela. Radi se dakako o okrupnjivanju pojedinih grupacija, trend koji je već zabilježen u nama sličnim tradicijskim zemljama. Korist od okrupnjavanja svakako je evidentna: jača kapitalna moć pojedine grupacije, žešća utakmica na tržištu, koja će se valjda konačno početi voditi uslugom i servisom osiguranicima odnosno oštećenicima, i želja da se konačno uvede red i zakonitost rada na hrvatskom tržištu osiguranja. Naime, većim osigurateljima odnosno povezanim grupama osiguratelja, po logici stvari odgovara red na tržištu, jer je poznato da nered unose i uzrokuju mali osiguratelji, koji u borbi za svoj dio kolača ne biraju sredstva, a to znači da u praksi dolaze u napast ne poštivati pravila osigurateljne struke (aktuarski utemeljene tarife, prednost sigurnosti pred aleatornošću itd.) Stoga se očekuje ubrzano stvaranje novoga imagea društava koja do sada prati negativna konotacija razbijača i rušitelja uhodanog reda na tržištu osiguranja. Ovom prestrojavanju, izgleda, odgovara i namjera Države da prestroji tijela za nadzor osiguravajućih društava, objedinjujući dosadašnja tijela u jedno. Kako će to izgledati i kad će se dogoditi - tek će se vidjeti. No, neprimjereno najavljivanje smjene odgovornog rukovoditelja glavnog nadzornog tijela nad osigurateljima, što je učinio nadležni ministar na nedavno održanim Danima hrvatskog osiguranja (pred očima i na zgražanje i inozemnih sudionika) pokazuje da će se lakše prestrojiti osiguratelji nego Država.
Izdvojeni članci
Poslovni svijet
Zašto vaša vizija ne dopire do tima?
Stalno ponavljate iste stvari, ali ništa se ne mijenja? Možda vaš tim nije kriv – nego nedostatak jasnoće s vaše strane. Evo kako to promijeniti!